به گزارش شهرآرانیوز، رضوان حکیم زاده با بیان اینکه ارزشیابی در دوره ابتدایی به صورت کیفی توصیفی است و مبنای اصلی آن هم فعالیت هایی است که دانش آموز در طول سال تحصیلی انجام می دهد، افزود: با توجه به اینکه دانش آموزان پس از پایه ششم وارد دوره تحصیلی جدید می شوند معمولاً یک امتحان هماهنگ پایانی به صورت منطقه ای برای آنها برگزار می شد اما به دلیل اینکه یک ارزشیابی کیفی توصیفی هم در طول سال برای پایه ششم انجام می گیرد انتقادهایی نسبت به آن از قبل کرونا وجود داشت.
معاون ابتدایی وزارت آموزش و پرورش گفت: با توجه به شرایط خاص امسال قرار بر این شده که آزمون هماهنگ پایه ششم برگزار نشود و مانند سایر پایه های تحصیلی که معلمان ارزشیابی کیفی توصیفی را انجام می دهند در این پایه هم انجام شود و نیازی به انجام آزمون هماهنگ پایانی، که احتمالاً مستلزم اجتماعات دانش آموزان و به خطر افتادن سلامت آن ها باشد نباشد.
حکیم زاده در بخش دیگر اظهارات خود با تأکید بر اینکه هیچ چیزی جای مدرسه را نمی گیرد و کار تربیت فقط در مدرسه و تعامل چهره به چهره معلم با دانش آموزان اتفاق می افتد افزود: شرایط امسال شرایط خاصی است که نه تنها فقط در مورد آموزش بلکه در همه عرصه های زندگی مردم ناچار به پذیرش تغییراتی شده اند.
وی که در یک برنامه رادیویی صحبت می کرد، اقدامات منسجم ایران در زمینه آموزش را مثبت ارزیابی کرد و گفت: تدریس و آموزش های مجازی دروس تحصیلی دانش آموزان به همت معلمان و فرهنگیان بر می گردد که از همان روز اول به روش های مختلف خلأ عدم حضور دانش آموزان در مدارس را جبران کردند.
وی افزود: امروز شرایط به گونه ای است که با قطعیت نمی توان آینده را پیش بینی کرد اما ما دو موضوع را اصل قرار دادیم؛ اصل اول استفاده از تمامی بسترهای موجود اعم از تلویزیون، اپلیکشن "شاد" و اینترنت و راهبران آموزشی برای تداوم بخشی به جریان آموزش و اصل دوم هم آموزش پیش نیازهای تحصیلی برای شروع سال تحصیلی آینده به دانش آموزان است.
منبع: ایسنا