سید بندی مسابقات جام جهانی فوتسال ۲۰۲۴ مشخص شد | ایران در سید یک پخش زنده بازی فوتسال ایران و تایلند در فینال در جام ملت‌های آسیا (۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) + تماشای آنلاین سخندان: مسئولان استان برای نجات فوتبال خراسان رضوی پای کار بیایند نتیجه و ویدیو خلاصه بازی پاری سن ژرمن و لی‌هاوره| پسران انریکه نمی‌بازند نتیجه و ویدیو خلاصه بازی چلسی و استون‌ویلا| پوچتینو همچنان در برزخ پرسپولیس به مشهد منتقل می شود؟ نقره فرنگی کار مشهدی در جام تختی زوج حسینی- خداداد در کادرفنی خوشه طلایی پخش زنده بازی النصر و الخلیج در لیگ عربستان (۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) + تماشای آنلاین درگیری محمد صلاح با کلوپ | ماجرای اختلاف در لیورپول چه بود؟ + فیلم بیرانوند بازی با سپاهان را هم از دست می‌دهد؟ محمد طاهری: ایران از تایلند سرتر است| میزبان ۱۰ هزار تماشاگر دارد نتیجه و ویدیو خلاصه بازی لیورپول و وستهم در لیگ برتر انگلیس | تداوم ناکامی‌های کلوپ انتقاد درخشان از اوسمار| چنین باختی را به خاطر ندارم تاریخ و ساعت بازی تیم ملی فوتسال ایران و تایلند در فینال جام ملت‌های آسیا | گام آخر راهیابی فصیحی به لیگ الماس پیشنهاد ۸۰ میلیاردی استقلال به یاسین سلمانی! مدال طلای تیراندازی جهان بر گردن یک مشهدی + ویدئو با مقصران حادثه استخر هاشمی‌نژاد برخورد می‌کنیم مهدی قایدی به استقلال برنمی‌گردد| حضور در اروپا صحت ندارد
سرخط خبرها

بیم‌ و امید حمایت از باشگاه‌ های ورزشی/ تهدید ۲۱ هزار فرصت شغلی در خراسان رضوی

  • کد خبر: ۲۴۱۴۲
  • ۲۹ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۲:۱۴
بیم‌ و امید حمایت از باشگاه‌ های ورزشی/ تهدید ۲۱ هزار فرصت شغلی در خراسان رضوی
با ادامه تعطیلی باشگاه‌ها و اماکن ورزشی، برخی از این اماکن درآستانه تعطیلی قرار گرفته‌اند و به‌این‌ترتیب ۲۱ هزار فرصت شغلی فعال در باشگاه‌های ورزشی با تهدید مواجه شده است.

 نادرنوروزی- با آغاز زمزمه‌های شیوع بیماری کرونا در کشور و گسترش آن، باشگاه‌های ورزشی خصوصی از اولین اصنافی بودند که رعایت پروتکل‌های بهداشتی را در دستورکار خود قرار دادند و هزینه‌های لازم برای ایمن‌سازی اماکن خود را تأمین کردند، اما با حادترشدن وضعیت وزارت بهداشت از وزارت ورزش و جوانان خواست تا، هم‌زمان با تعطیلی مسابقات و لیگ‌های ورزشی، اماکن و باشگاه‌های ورزشی دولتی و خصوصی را نیز تعطیل کند.

به‌گزارش شهرآرانیوز، درهمین‌راستا، باشگاه‌های ورزشی زودتر از سایر مشاغل ورزشی تعطیل شدند و حالا با ادامه‌دارشدن تعطیلات این قشر اعتراضاتی شکل گرفته است. دراین‌میان، عده‌ای معتقدند که با عادی‌شدن وضعیتِ سایر مشاغل باید فکری‌ هم به‌حال باشگاه‌های ورزشی بشود و عده‌ای دیگر معتقدند می‌شود که با قراردادن این مشاغل دربین مشاغل آسیب‌پذیر می‌شود تاحدودی ضرروزیان‌ها را جبران کرد. بااین‌حال، باتوجه‌به خطرات احتمالی فعالیت باشگاه‌ها در شیوع ویروس کرونا و درنتیجه قرارگرفتن باشگاه‌های ورزشی دربین اماکن پرخطر انتظار می‌رود فعالیت این قشر همچنان به‌حالت عادی و حتی نصفه‌ونیمه هم بازنگردد.

اما با ادامه این وضعیت آن‌گاه، باتوجه‌به هزینه‌های بالا و اجاره‌های سنگین، اوضاع برای مدیران باشگاه‌های ورزشی سخت‌تر هم خواهد شد، چنان‌که اکنون خبر از تعطیلی برخی از این مشاغل به‌گوش می‌رسد. در خراسان رضوی، بنابر اعلام اداره‌کل ورزش و جوانان استان، ۲۱۰۰ باشگاه فرهنگی و ورزشی مجوزدار درحال فعالیت هستند که حدود  ۲۱هزار شغل زیرمجموعه خود ایجاد کرده‌اند‌، شغل‌هایی که حالا درمعرض تهدید قرار گرفته‌اند.

پورآزاد: تلاش می‌کنیم مشکلات منعکس شود

عمده باشگاه‌های خصوصی فعال در استان در رشته بدن‌سازی و پرورش‌اندام فعالیت می‌کنند. رئیس این هیئت در خراسان رضوی می‌گوید: هیئت‌های ورزشی در بحث بازرسی و مجوز اماکن و باشگاه‌های ورزشی نقشی مشاوره‌ای و نظارتی دارند و در این حوزه نمی‌توانند تصمیم‌گیرنده باشند؛ بااین‌حال، به‌عنوان مجموعه‌ای که بسیاری از ورزش‌کاران و مربیان تحت‌پوشش ما در این باشگاه‌ها فعال هستند تلاش کرده‌ایم که دراین‌زمینه پیگیری‌هایی انجام بدهیم.

سروش پورآزاد می‌افزاید: از ابتدای تعطیلی‌ باشگاه‌های ورزشی دَرتلاش بوده‌ایم که با راه‌اندازی کمپین‌های مجازی و همچنین رایزنی با اداره‌کل ورزش و جوانان خراسان رضوی راهکاری برای حمایت از این عزیزان پیدا کنیم. در اولین مرحله، پس از راه‌اندازی پویش #حمایت_ازباشگاه_‌ها از صاحبان اماکن باشگاه‌ها خواستیم که در دریافت اجاره مساعدت و همکاری داشته باشند که خوشبختانه برخی از باشگاه‌ها توانستند دراین‌زمینه با مالکان ملک خود به‌توافق برسند.

 او با تأکید بر اینکه از مربیان ورزشی هم نباید غافل شد بیان می‌کند: مدیرکل ورزش و جوانان خراسان رضوی از ابتدا توجه زیادی به این بحث داشتند و پس از اینکه موضوع را به اطلاع ایشان رساندیم بنا شد تا طی نامه‌ای ازسوی اداره‌کل ورزش و جوانان خراسان رضوی رایزنی‌های لازم با صاحبان اماکن صورت بپذیرد. با ادامه‌دارشدن این تعطیلات، حالا خسارت‌ها کمی سنگین‌تر شده است. ما همچنان به‌دنبال راهکاری هستیم که بتوانیم با بخش خصوصی به‌تفاهم برسیم، زیرا اجاره اماکن دولتی را به مستأجران بخشیده‌اند. درهمین‌راستا، نباید فراموش کنیم که تعداد زیادی از مربیان ورزشی هم که در این باشگاه‌ها فعالیت دارند با ضرروزیان آن‌ها با تهدید شغلی یا قطع دستمزد روبه‌رو خواهند شد.

رئیس هیئت بدن‌سازی و پرورش‌اندام خراسان رضوی اظهار می‌کند: امیدوارم بنابر آنچه اخیرا دولت درباره حمایت از مشاغل آسیب‌پذیر اعلام کرده است بتوان برای باشگاه‌های ورزشی و مربیان فعال در آن‌ها اقدامی انجام داد، چنان‌که طی نامه‌ای از اداره‌کل ورزش و جوانان خراسان رضوی خواستیم که دراین‌زمینه از استانداری خراسان رضوی اقدامات مقتضی را درخواست کند. همچنین در هفته آینده طی جلسه‌ای با حضور عده‌ای از مدیران باشگاه‌‌های ورزشی راهکار‌های کمک به افراد فعال در این صنف را بررسی خواهیم کرد.

بیم‌وامید برای حمایت از باشگاه‌های ورزشی/ تهدید ۲۱ هزار فرصت شغلی در خراسان رضوی

فتاحی: ۲۵۰میلیارد ریال، اجاره ماهیانه باشگاه‌های ورزشی

مدیرکل ورزش و جوانان خراسان رضوی نیز می‌گوید: طبق برآوردی که همکارانم در اداره‌کل ورزش و جوانان خراسان رضوی داشته‌اند، ۲۱۰۰ باشگاه مجوزدار فعال در استان ماهیانه ۲۵۰ میلیارد ریال اجاره به صاحبان اماکن پرداخت می‌کنند که مطابق ما پیشنهاد می‌توان این رقم را برای کمک به این قشر به‌صورت تسهیلات کم‌بهره فراهم کرد.

فرزاد فتاحی امی‌افزاید: حدود ۲۱ هزار نفر در بخش‌ها و رشته‌های مختلف ورزشی در باشگاه‌های ورزشی فعالیت دارند که اکثرا از افراد تحصیل‌کرده یا مدال‌آور در کشور هستند و حالا شغل و فعالیت آن‌ها درمعرض تهدید قرار گرفته است. افراد فعال دراین‌زمینه در اوضاع عادی جامعه عمدتا نقش زیادی در سلامت و نشاط جامعه دارند، ولی حالا با تعطیلی‌ها خودشان دارند دوران سختی را تجربه می‌کنند.
وی می‌گوید: با ادامه تعطیلی اماکن ورزشی، ضرروزیان‌ها برای این قشر سنگین‌تر شده است، تاجایی‌که طبق گزارش‌های دریافتی ما برخی از افراد شاغل در این حوزه درحال ازدست‌دادن شغل خود با تعطیلی باشگاه‌ها هستند. درهمین‌زمینه ما طی نامه‌ای مشکلات دراین‌زمینه را به استانداری خراسان رضوی و وزارت ورزش و جوانان منعکس کردیم تا برای این موضوع چاره‌ای بیندیشند.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->