دکترای حرفه‌ای فیزیوتراپی برای نخستین بار در کشور علل بی اشتهایی کودکان و راه حل‌ها زائران با خودروی شخصی به مرزهای عراق بروند امکان تشخیص سریع بیماری دنگی با تأمین ۲۰۰ هزار کیت تشخیصی شفاف سازی درباره فروش پنیرهای لاکچری با شیر الاغ خدمات‌رسانی ۶ هزار نفر از کادر درمان داوطلب در مسیر پیاده‌روی اربعین سقف خلافی برای توقیف خودرو اعلام شد فقط ۴۷ درصد نوزادان ایرانی با شیرمادر تغذیه می‌شوند مهر و موم ٤٣ پاتوق توزیع موادمخدر در مشهد تغییرات اقلیمی جوامع را دستخوش تغییرات خواهد کرد پیش‌بینی هواشناسی مشهد و خراسان‌رضوی (جمعه، ۱۲ مرداد ۱۴۰۳) | تداوم هوای گرم پیش‌بینی رگبار، رعد و برق و وزش باد شدید برای برخی استان‌های کشور (۱۲ مرداد ۱۴۰۳) ثبت احوال درباره تعویض شناسنامه‌های قدیمی توضیحاتی داد توقف در ایستگاه اتوبوس و تاکسی چقدر جریمه دارد؟ قتل یک مرد و ربودن همسر و فرزندش در کاشمر خراسان رضوی اعترافات تکان دهنده پسر تهرانی درباره قتل خونین پدر و راننده تاکسی قتل مرد جوان با دسیسه شیطانی همسر خیانتکار قتل دو نفر به دست نوجوان چنارانی درگیری مرگبار بین دو مغازه دار به خاطر رقابت شغلی! قتل فجیع دو خواهر با چماق| قاتل سنگدل در مشهد دستگیر شد واژگونی ون ۸ نفر را راهی بیمارستان کرد کشف جسد دختر جوان در سرویس بهداشتی یک مسجد
سرخط خبرها

خدمات‌رسانی ۶ هزار نفر از کادر درمان داوطلب در مسیر پیاده‌روی اربعین

  • کد خبر: ۲۴۲۶۵۳
  • ۱۲ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۹:۵۴
خدمات‌رسانی ۶ هزار نفر از کادر درمان داوطلب در مسیر پیاده‌روی اربعین
نماینده عالی رئیس‌جمهور در طرح ملی اربعین گفت: امسال حدود ۶ هزار نفر کادر درمان داوطلب در مسیر نجف به کربلا به زوار خدمات‌رسانی می‌کنند.

به گزارش شهرآرانیوز، سعید اوحدی در حاشیه بازدید ستاد اربعین هلال احمر کشور از مرز مهران، گفت: بر اساس تأکیدات رئیس جمهور، صبح امروز از مرز‌های کشور مرتبط با موضوع اربعین حسینی در جنوب کشور و بعدازظهر نیز از مرز مهران بازدید شد.

وی با بیان اینکه سال گذشته ۲ هزار نفر کادر درمانی به صورت داوطلب در طرح پزشک سیار در مسیر کربلا به نجف حضور داشتند و به زوار در کنار داوطلبان جمعیت هلال احمر خدمات‌رسانی کردند، افزود: امسال حدود ۶ هزار نفر کادر درمانی شامل پزشک متخصص، پرستار و پزشک داوطلب شده‌اند که در فعالیت‌های ارائه خدمات درمانی به زوار اربعین نقش داشته باشند.

نماینده عالی رئیس جمهور در طرح ملی اربعین با بیان اینکه مرز مهران اصلی‌ترین و جدی‌ترین مرز کشور برای تردد زوار اربعین حسینی است، ادامه داد: خوشبختانه شاهد یک نهضت و حرکت عمومی و مردمی‌با مشارکت دستگاه‌های اجرایی، مجموعه‌های مردمی و استانداری‌ها در حوزه اربعین در کشور هستیم.

اوحدی با بیان اینکه یک تحول جدی در حوزه زیرساخت‌های اربعین نسبت به سال‌های گذشته انجام شده است، گفت: در مرز مهران همه امکانات و شرایط برای استقبال و حضور زوار اربعین آماده بوده و نصب سایه بان‌ها در پایانه مرزی مهران با توجه به گرمای هوا خدمت بسیار خوبی برای زوار اربعین در این مرز است.

نماینده عالی رئیس جمهور در طرح ملی اربعین گفت: توصیه ما به زوار اربعین این است سفر خود را به گونه‌ای برنامه ریزی کنند که گرمای هوا را مد نظر قرار داده و ورود خود را به مرز‌های کشور در ساعت خنک روز انتخاب کنند و همچنین زواری که از حمل و نقل عمومی استفاده می‌کنند بلیط رفت و برگشت را تهیه کرده که در برگشت با مشکل مواجه نشوند.

وی با بیان اینکه پیش‌بینی می‌شود که حدود ۶۰ درصد زوار از مرز مهران تردد کنند، ابراز کرد: تمهیدات خوبی در مهران و پارکینگ‌های اربعین (یک و ۲) و پایانه مسافری برکت فراهم شده و ظرفیت پارک بیش از ۱۵۰ هزار خودرو در پارکینگ‌های مرز و شهر مهران برای خودرو‌های شخصی در نظر گرفته شده است.

اوحدی گفت: با توجه به تمهیدات خوبی که فراهم شده توصیه ما به زوار این است که برنامه سفر خود را به گونه‌ای تنظیم کنند که متناسب با وزیر سفر‌ها موجب ازدحام جمعیت در مرز‌ها نشود و در صورت امکان برای تردد به مرزها، از خودرو‌های شخصی استفاده کنند چرا که خوشبختانه به لحاظ پارک خودرو مشکل خاصی را نخواهیم داشت.

نماینده عالی رئیس جمهور در طرح ملی اربعین با تاکید بر اینکه باید تمهیدات لازم برای اسکان موقت زوار در برگشت در مرز مهران فراهم شود، افزود: تلاش می‌شود که از چادر‌های بزرگ در پارکینگ‌های اربعین و پایانه برکت در مرز مهران برای اسکان موقت زوار در مسیر برگشت با هماهنگی انجام شده با رئیس جمعیت هلال احمر کشور استفاده شود.

وی با اشاره به فراهم بودن امکانات سرمایش و خنک کننده در مرز مهران، ابراز کرد: با توجه به امکانات فراهم شده، ارائه خدمات در خور شانی برای زوار اربعین حسینی در سال جاری پیش بینی می‌شود.

اوحدی تصریح کرد: امکانات خدمات درمانی در کنار بقیه خدمات یک رکن اساسی در کنار سایر خدمات است که این خدمات در داخل و بیرون از مرز‌های کشور در مسیر تردد زوار فراهم شده است.

نماینده عالی رئیس جمهور در طرح ملی اربعین ابراز کرد: در استان ایلام ۳۰ پایگاه دائم و موقت امداد و نجات آماده خدمات رسانی به زوار اربعین حسینی است.

وی با بیان اینکه ظرفیت‌های مختلف سپاه از جمله بهداری برای خدمات رسانی به زوار نیز پای کار آمده است، گفت: بیمارستان صحرایی العقیله نیز در صحن عقیله کربلای معلی برپا می‌شود و سپاه ارائه خدمات به زوار در بیش از ۱۸ مرکز درمانی را عهده دار شده و در بخش اسکان موقت هم فعالیت خواهد داشت.

اوحدی با اشاره به اینکه امسال ظرفیت‌های درمانی در مسیر طریق الحسین ۲۵ درصد افزایش یافته است، خاطرنشان کرد: بیش از ۴۰۰ موکب درمانی در مسیر تردد زوار دایر می‌شود و با این همت و عزمی‌که همه مجموعه پای کار آورده‌اند، انشاالله اربعین باشکوهی پیش رو خواهیم داشت.

گفتنی است، دبیرکل جمعیت هلال احمر کشور و نماینده عالی رئیس جمهور در طرح ملی اربعین به منظور بازدید از روند خدمات رسانی به زوار اربعین حسینی در مرز مهران از پایگاه امداد و نجات جمعیت هلال احمر در این مرز با حضور معاون سیاسی و امنیتی استاندار ایلام بازدید کردند.

منبع: مهر 

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->