دکترای حرفه‌ای فیزیوتراپی برای نخستین بار در کشور علل بی‌اشتهایی کودکان و راه‌حل‌ها زائران با خودروی شخصی به مرزهای عراق بروند امکان تشخیص سریع بیماری دنگی با تأمین ۲۰۰ هزار کیت تشخیصی شفاف سازی درباره فروش پنیرهای لاکچری با شیر الاغ خدمات‌رسانی ۶ هزار نفر از کادر درمان داوطلب در مسیر پیاده‌روی اربعین سقف خلافی برای توقیف خودرو اعلام شد فقط ۴۷ درصد نوزادان ایرانی با شیرمادر تغذیه می‌شوند مهر و موم ٤٣ پاتوق توزیع موادمخدر در مشهد تغییرات اقلیمی جوامع را دستخوش تغییرات خواهد کرد پیش‌بینی هواشناسی مشهد و خراسان‌رضوی (جمعه، ۱۲ مرداد ۱۴۰۳) | تداوم هوای گرم پیش‌بینی رگبار، رعد و برق و وزش باد شدید برای برخی استان‌های کشور (۱۲ مرداد ۱۴۰۳) ثبت احوال درباره تعویض شناسنامه‌های قدیمی توضیحاتی داد توقف در ایستگاه اتوبوس و تاکسی چقدر جریمه دارد؟ قتل یک مرد و ربودن همسر و فرزندش در کاشمر خراسان رضوی اعترافات تکان دهنده پسر تهرانی درباره قتل خونین پدر و راننده تاکسی قتل مرد جوان با دسیسه شیطانی همسر خیانتکار قتل دو نفر به دست نوجوان چنارانی درگیری مرگبار بین دو مغازه دار به خاطر رقابت شغلی! قتل فجیع دو خواهر با چماق| قاتل سنگدل در مشهد دستگیر شد واژگونی ون ۸ نفر را راهی بیمارستان کرد کشف جسد دختر جوان در سرویس بهداشتی یک مسجد
سرخط خبرها

دکترای حرفه‌ای فیزیوتراپی برای نخستین بار در کشور

  • کد خبر: ۲۴۲۶۶۹
  • ۱۲ مرداد ۱۴۰۳ - ۲۲:۲۶
دکترای حرفه‌ای فیزیوتراپی برای نخستین بار در کشور
معاون آموزشی وزارت بهداشت از راه‌اندازی مقطع دکترای حرفه‌ای رشته فیزیوتراپی برای نخستین بار در کشور و پذیرش دانشجو در این مقطع از طریق آزمون خبر داد.

به گزارش شهرآرانیوز، ابوالفضل باقری فرد اظهار کرد: رشته‌های توانبخشی خصوصاً فیزیوتراپی به دلیل افزایش سن امید به زندگی و افزایش سن جمعیت، نیاز مبرم حال و آینده کشور است.

وی با اشاره به قدمت و سابقه رشته فیزیوتراپی، افزود: این رشته سابقاً در مقاطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و همچنین PhD پذیرش دانشجو داشت و راه اندازی دوره دکترای فیزیوتراپی برای سالیان متوالی، مورد درخواست اساتید و متقاضیان بود. امسال برای اولین بار در کشور، دوره دکترای حرفه‌ای مصوب و آزمون آن برای نخستین بار روز گذشته برگزار شد.

معاون آموزشی وزارت بهداشت، از مشارکت حدود ۱۹۰۰ نفر در این آزمون خبر داد و گفت: به طور تقریبی حدود ۱۵۰ نفر در ۶ دانشگاه پذیرفته خواهند شد. این رشته برای سال‌های زیادی در کشور وجود نداشت و دانشجویان برای تحصیل در آن، ناگزیر به کشور‌های منطقه سفر می‌کردند.

باقری فرد، با بیان اینکه پس از تصویب و شروع دکترای حرفه‌ای رشته فیزیوتراپی در کشور، امیدوارم بتوانیم در آینده پاسخگوی نیاز‌های مردم در حوزه توانبخشی باشیم، خاطرنشان کرد: نتایج آزمون در حدود یک ماه آینده اعلام خواهد شد.

وی افزود: از آنجا که این رشته برای نخستین بار در کشور مصوب شده است؛ تنها در ۶ دانشگاه بزرگ دانشجو میپذیرد و امیدواریم در آینده بتوانیم از لحاظ کمیت آن را افزایش دهیم.

معاون آموزشی وزارت بهداشت، اظهار داشت: خوشبختانه کشور از اساتید و زیر ساخت‌های خوبی برای تربیت دانشجو در این رشته برخوردار است. امیدوارم در اقدام بعدی بتوانیم دانشجوی دکترای حرفه‌ای در رشته شنوایی سنجی پذیرش کنیم.

در ادامه ابراهیمی، دبیر بورد توانبخشی کشور، تصویب رشته دکترای حرفه‌ای فیزیوتراپی و برگزاری آزمون آن را پس از بیست سال اعلام نیاز از سوی اساتید، تصمیمی با درایت از سوی مسئولان وزارت بهداشت خواند و افزود: آموزش این رشته در ترکیه و پاکستان از کیفیت خوبی برخوردار نبوده، اما در ایران از طریق آزمون و به صورت کاملاً علمی و جدی در این رشته پذیرش دانشجو خواهیم داشت.

منبع: تسنیم

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->