معاون وزیر بهداشت: شیوع «سرخک» در عراق| زائران اربعین نسبت به کامل کردن سابقه واکسیناسیون کودکانشان اقدام کنند خدمات صندوق بازنشستگی به زائران اربعین اعلام شد + جزئیات ۱۴۴ میلیارد تومان جهت تامین مسکن مددجویان بهزیستی خراسان رضوی پرداخت شد وزیر آموزش و پرورش در مشهد: تقویت جایگاه انجمن اولیا و مربیان به نفع نظام آموزش و پرورش است ۴۴۰ عمل کاشت حلزون شنوایی رایگان در مشهد انجام شده است سخنگوی سازمان نظام پزشکی مشهد: تنها ۳ هزار پزشک عمومی در شهر مشغول طبابت هستند رئیس انجمن پزشکان عمومی خراسان‌رضوی: مطب‌های پزشکان عمومی یکی به یکی در حال تعطیلی است چرا در فصل‌های گرم سال عرق سوز می‌شویم؟ اگر می‌خواهید هورمون‌هایتان تنظیم شوند، از مصرف برخی مواد غذایی اجتناب کنید طرز تهیه کیک شکلاتی ساده و خوشمزه + فیلم ورود گردشگران ایرانی به ترکیه ۴۲ درصد افزایش یافت همه چیز درباره تغذیه کودکان زیر ۲ سال دستگیری مرد شکاک که همسر و خواهرزنش را در چناران به قتل رساند + عکس تقویم آزمون‌های کشوری سال ۱۴۰۴ اعلام شد + جدول راهکار‌های مقابله با موتیسم یا لالی انتخابی، اختلال اضطرابی در دوران کودکی نهضت سواد آموزی: فرایند آموزش برای اتباع و غیراتباع بی‌سواد «رایگان» است کدام گرمازدگی‌ها نیاز به اعزام آمبولانس دارد؟ چرا حق عائله‌مندی به «زنان بازنشسته‌ی کارگری» تعلق نمی‌گیرد؟ طب سنتی یا طب  رایج؟ | گزارشی درباره  غفلت از ظرفیت‌های طب قدیم و سنتی پیش‌بینی هواشناسی مشهد و خراسان‌رضوی (پنجشنبه، ١١ مرداد ١۴٠٣) | ماندگاری هوای گرم تا اواسط هفته آینده ۴ پرده از ۴ پرونده سرقت در مشهد شهید سیدرضا کامیاب؛ مرد روزهای سخت مشهد
سرخط خبرها

خدمات صندوق بازنشستگی به زائران اربعین اعلام شد + جزئیات

  • کد خبر: ۲۴۲۵۳۱
  • ۱۱ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۴:۳۲
خدمات صندوق بازنشستگی به زائران اربعین اعلام شد + جزئیات
صندوق بازنشستگی کشوری اعلام کرد: زائران بازنشسته و علاقه‌مندان به شرکت در راهپیمایی اربعین می‌توانند در صورت تمایل از امروز پنج شنبه ۱۱ مرداد تا روز یکشنبه ۱۴ مرداد برای ثبت درخواست خود جهت استفاده از مجموعه خدمات ایام اربعین صندوق از طریق سامانه درگاه خدمات الکترونیکی صندوق بازنشستگی کشوری اقدام کنند.

به گزارش شهرآرانیوز؛ این صندوق با هدف تسهیل حضور پرشور بازنشستگان کشوری در راهپیمایی بزرگ اربعین حسینی، مجموعه‌ای از خدمات زیارتی شامل برپایی موکب، اسکان بازنشستگان مشترک این صندوق و همراهان ایشان و برنامه‌ های فرهنگی را ارائه می‌کند.

زمان پذیرش زائران در موکب صندوق بازنشستگی از ۲۰ مرداد تا سوم شهریور ۱۴۰۳ است.

با توجه به اینکه بر اساس مصوبه ستاد مرکزی اربعین، تشرف به زیارت اربعین حسینی منوط به ثبت نام در سامانه سماح و رعایت همه شیوه‌نامه‌های بهداشتی در این زمینه است؛ بنابراین مشتاقان باید در این سامانه به طور قطعی ثبت‌نام کنند و سپس به سایت صندوق بازنشستگی کشوری مراجعه و برای استفاده از محل اسکان زائران حسینی و سایر خدمات ثبت‌نام کنند.

در این اطلاعیه تاکید شده است: ثبت ‌نام در سامانه هیچگونه تعهدی برای صندوق بازنشستگی کشوری جهت اعزام و حمل و نقل برای متقاضیان ایجاد نخواهد کرد.

توصیه‌های بهداشتی و سلامت برای زائران اربعین

- در طول سفر فقط از وسایل شخصی خود مانند مسواک، خمیردندان، حوله، وسایل اصلاح، صابون، لیوان، پتوی مسافرتی مخصوص خود استفاده کنند.

- از سجاده، مهر، تسبیح و چادر نماز شخصی خود استفاده کنند.

- حداقل یک ملحفه تمیز مناسب به همراه داشته باشند.

- هنگام عطسه و سرفه دهان و بینی خود را با دستمال و یا با قسمت بالای آستین خود بپوشانند. از روبوسی، دست دادن و در آغوش گرفتن دیگران به ویژه افراد دارای علائم تنفسی خودداری کنند.

- از فردی که سرفه و عطسه می کند ترجیحا ۱ تا ۲ متر فاصله بگیرند و یا از ماسک استفاده کنند. اگر علائمی شبیه آنفلوانزا (تب، سرفه، گلودرد) پیدا کردید ضمن استفاده از دستمال و ماسک، به ماموران بهداشتی اطلاع دهند.

- نوشیدن آب غیربهداشتی یکی از عوامل اصلی ابتلا به بیماری‌های گوارشی در مسافران است. اگر دسترسی به آب سالم و بهداشتی ندارید، از آب جوشیده یا آب بسته بندی شده استفاده کنند.

- به جای نوشابه‌های گازدار، آبمیوه‌ها و شربت‌های شیرین و صنعتی، از آب یا دوغ کم نمک بدون گاز استفاده کنند.

- از نوشیدن چای و مایعات داغ در لیوان‌های یک بار مصرف شفاف خودداری کنند.

- از کفش راحت مخصوص پیاده روی استفاده کنند.

- برای حمل وسایل خود، از کوله پشتی یا ساک‌های چرخ دار استفاده کنند.

- بین مسیر پیاده روی استراحت های کوتاه مدت داشته باشند؛ به خود فشار بیش از حد نیاورند و با سرعتی حرکت کنند که هنگام راه رفتن بتوانند به راحتی با دیگران صحبت کنند.

- در صورت بروز علائم گرمازدگی شامل گیجی، عدم تعادل، سردرد، تهوع و بالا بودن دمای بدن، خود را به محل سایه و خنک برسانند؛ مایعات خنک بنوشند.

- اگر مبتلا به بیماری خاصی هستند حتما داروهای خود را در این سفر همراه داشته باشید، مخصوصا افراد مبتلا به بیماری‌های دیابت، قلبی عروقی، اعصاب هستند، در طول سفر از ماسک خوب و استاندارد استفاده کنند و حتما به طور مرتب دست‌های خود را با آب و صابون بشویند و روزانه غرغره حلق و شستشوی بینی با آب گرم یا محلول آب و نمک را انجام دهند.

- از پرخوری و در هم خوری و خوردن غذاهای سنگین، چرب و پر ادویه خودداری و در صورت امکان بیشتر غذاهای آبکی مثل سوپ و آش مصرف شود.

- از مصرف نوشیدنی‌های کافئین دار مانند چای پررنگ و قهوه پرهیز کنند همچنین همراه داشتن مقداری انجیر، بادام خام، پسته و مویز یا برگه میوه‌های خشک، مثل هلو و زرد آلو و یا آلوبخارا نیز توصیه می‌شود.

- با توجه به مسافت پیاده روی و برای جلوگیری از تجمع باکتری در پاها هر روز پاهای خود را با آب و صابون بشویید و جوراب های خود را هر روز تعویض کنند.

- با توجه به گرمی هوا برای جلوگیری از عرق سوز شدن بدن دوش گرفتن خود را در روز چندین بار تکرار کنند.

- رعایت موازین حجاب اسلامی در موکب الزامی است.

- در صورت گزش حشرات به نزدکترین درمانگاه مراجعه نموده و از خود درمانی بپرهیزید.

- مسئولیت وسایل شخصی با زائر است.

به منظور رعایت حقوقی اجتماعی زائرین از ایجاد هرگونه سروصدا در موکب خودداری کنند.

منبع: ایرنا

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->