بغض شهردار مشهدمقدس در نشست خبری برای جان‌باختگان سیل مشهد + فیلم نایب‌رئیس شورای اسلامی شهر مشهد: شورای ششم تا پایان دوره‌اش، از شهردار مشهد حمایت می‌کند ترافیک پرحجم در میدان‌های قائم(عج) و استقلال و خیابان‌های منتهی به حرم امام‌رضا(ع) (۱۴ مرداد ۱۴۰۳) اعمال‌قانون ۱۱۷۱ خودروی حادثه‌ساز در مشهد | ۳۷ خودروی متخلف توقیف شدند (۱۴ مرداد ۱۴۰۳) نشست خبری شهردار مشهد با اصحاب رسانه | قلندرشریف: هزینه اداره شهر مشهد در هر ماه یک همت است | پروژه‌‌های برزمین‌مانده را به اتمام می‌رسانیم + فیلم حمایت شورای شهر مشهد از گروه‌های جهادی در حاشیه شهر آمادگی هلال‌احمر برای خدمت‌رسانی به ۷۰۰‌هزار زائر پیاده امام رضا(ع) مهدی ناصحی: مهم‌ترین اولویت شورای شهر در سال آخر خود پیگیری پروژه‌های برزمین‌مانده مدیریت شهری است در صد و بیست و یکمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر مشهدمقدس چه گذشت؟ مهدی ناصحی به عنوان رئیس شورای شهر برای سال چهارم انتخاب شد | ترکیب هیئت رئیسه سال چهارم شورای ششم شهر مشهد + فیلم بیش از ۹ هزار تماس اشتباه یا مزاحمت برای آتش‌نشانی مشهد طی یک هفته گذشته (۱۳ مرداد ۱۴۰۳) رتبه دوم خراسان رضوی در نوسازی بافت فرسوده کشور تأکید شورای اسلامی شهر مشهد مقدس بر سامان‌دهی وضعیت کشف‌رود انتشار فراخوان ارسال طرح‌های المان و سازه‌های گل بهار ۱۴۰۴ در مشهد کندو کاوی در تاریخ مزرعه «گل‌ختمی» مشهد که میدان بسیج شد توجه ویژه به موضوع «خلاقیت و نوآوری» در دوره ششم مدیریت شهری مشهدمقدس آغاز پویش «هم‌قدم با پاکبانان شهرم» در مشهد دستور فرماندار به بخشدار برای رفع تاریکی جاده روستای «کنه‌بیست» مشهد پیشرفت ۷۵ درصدی پیاده روسازی در بلوار «توس» مشهد شرط صدور سند مالکیت اعیان برای اراضی وقفی اعمال‌قانون ۱۳۸۷ خودروی حادثه‌ساز در مشهد | ۳۴ خودروی متخلف توقیف شدند (۱۳ مرداد ۱۴۰۳) ترافیک سنگین در بزرگراه شهید چراغچی، بولوار وکیل‌آباد و میدان آزادی (۱۳ مرداد ۱۴۰۳)
سرخط خبرها

آمادگی هلال‌احمر برای خدمت‌رسانی به ۷۰۰‌هزار زائر پیاده امام رضا(ع)

  • کد خبر: ۲۴۲۹۳۵
  • ۱۴ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۲:۳۶
آمادگی هلال‌احمر برای خدمت‌رسانی به ۷۰۰‌هزار زائر پیاده امام رضا(ع)
در ماه صفر و به‌ویژه در دهه پایانی آن، به‌دلیل هم‌زمانی با اربعین و حضور انبوه زائران در قالب کاروان‌های پیاده‌ای که عازم کربلا می‌شوند، جمعیت هلال‌احمر نیز خدمات زیادی به زائران ارائه می‌دهد.

به گزارش شهرآرانیوز، مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر خراسان‌رضوی در گفتگو با شهرآرا در‌این باره گفت: برنامه‌های دهه پایانی صفر از روز اربعین آغاز می‌شود و به‌صورت‌ویژه بیمارستان «الامل» در کشور عراق به‌صورت کامل توسط کادر درمان جمعیت هلال‌احمر خراسان‌رضوی (که متشکل از پزشکان و پرستاران است) آماده‌سازی می‌شود.

علی منیری ادامه داد: بر‌اساس آمار و ضرورتی که به ما اعلام می‌شود، در مرز‌ها نیز ایستگاه درمانی برپا خواهد شد و همچنین اسکان و درمان اضطراری نیز در دستور‌کار است.

وی با اشاره به اقدامات بعد از اربعین این مجموعه گفت: طرح هم‌سفران خورشید برای نهمین سال متوالی توسط جمعیت هلال‌احمر خراسان‌رضوی انجام می‌شود و در این‌طرح همه محور‌های مواصلاتی مشهد و مرز‌های ورودی استان برای ارائه خدمات درمانی هدف‌گذاری شده است. در این طرح برای پیشگیری از گرمازدگی و بیماری‌های ویروسی اقدامات لازم انجام شده است.

آموزش در‌خصوص پشه آئدس و بیماری‌ها نیز در ایستگاه‌های زائر انجام می‌شود. در مواردی هم که اسکان اضطراری لازم باشد، خدمات لازم ارائه می‌شود. امسال ۱۱۶‌ایستگاه ثابت و موقت بر‌پا می‌شود که پزشکان، کادر درمان، امدادگران و نجاتگران در این ایستگاه‌ها حضور خواهند داشت.
منیری تصریح کرد: سی پایگاه عملیاتی در سال داریم که در این ایام تعداد آنها به‌دلیل ترافیک جمعیتی و خدمت‌رسانی در فواصل زمانی کمتر به حدود چهاربرابر افزایش داده می‌شود.

مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر خراسان‌رضوی بیان کرد: در سال گذشته بر‌اساس آماری که استانداری خراسان‌رضوی اعلام کرد ۵۰۰‌هزار زائر پیاده در مسیر مشهد داشتیم. برای امسال نیز حضور ۷۰۰‌هزار زائر پیش‌بینی شده و جمعیت هلال‌احمر استان نیز آماده خدمت‌رسانی در این زمینه است.

جوانان داوطلب هلال‌احمر، خادمان دهه پایانی صفر

مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر استان همچنین با اشاره به اینکه در سه روز پایانی ماه صفر اوج ازدحام جمعیت در حرم‌مطهر‌رضوی است، گفت: به‌دلیل حضور هیئت‌های مذهبی که در قالب دسته‌های عزاداری وارد حرم‌مطهر‌رضوی می‌شوند، امکان تردد خودرو‌های شخصی در اطراف حرم نیست؛ به‌همین‌دلیل ممکن است در این میان، برخی از زائران که کهولت سن دارند یا به‌دلیل بیماری قادر به طی‌کردن مسیر ورود به حرم نیستند، دچار مشکل شوند.

وی افزود: به‌همین‌منظور امسال ۳‌هزار نفر از جوانان داوطلب هلال‌احمر برای خدمت‌رسانی به این زائران با ویلچر، پای‌کار هستند.
منیری ادامه داد: این افراد که از سراسر کشور در مشهد حاضر می‌شوند در چهارده ایستگاه مستقر هستند و در شیفت‌های شش‌ساعته پانصد نفر آماده خدمت با ویلچر هستند.

به‌گفته مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر استان، خدمات‌رسانی همه امدادگران، نجاتگران، جوانان داوطلب، شبکه خیران و کادر درمانی که با جمعیت هلال‌احمر همکاری دارند، به‌صورت داوطلبانه است.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->