بالگرد اورژانس نیشابور جان بیمار سکته‌مغزی را نجات داد (۱۴ مرداد ۱۴۰۳) پیش بینی ۶۰۰ هزار صندلی قطار برای سفر ریلی اربعین ۱۴ خودروی لاکچری از پارکینگ خانه‌ای در غرب تهران کشف شد + فیلم خواص سم‌زدایی فوق العاده انجیر سیاه که نمی‌دانید اهمیت مکمل‌های ضروری برای افزایش کیفیت شیر مادر شکسته شدن رکورد گرما در برخی از شهرهای کشور واکسیناسیون سراسری کودکان زیر ۲ سال با واکسن پنوموکوک در کشور راهکارهای برون‌رفت دولت چهاردهم از چالش‌های صندوق‌های بازنشستگی پیش‌بینی هواشناسی مشهد و خراسان رضوی (یکشنبه ١۴ مرداد ١۴٠٣)| تا پایان هفته هوا در خراسان رضوی گرم است بیش از ۲۰ درصد مراجعات پزشکی با خودمراقبتی قابل درمان است علت توقف مسافرگیری در ایستگاه متروی میدان ولی‌عصر(عج) تهران چه بود؟ (۱۴ مرداد ۱۴۰۳) تولیت آستان قدس رضوی: اتاق استاد بسیجی باید مأمن و پناه دانشجویان باشد همایش بسیج اساتید دانشگاه‌های کشور در مشهد برگزار شد + فیلم برگزاری آزمون جذب ۱۰ هزار نیروی اداری برای دادگاه‌های صلح روش صحیح بغل کردن نوزاد و دادن او به فرد دیگر به چه صورت است؟ تعلیق فعالیت یک شرکت خدمات مسافرتی به دلیل گرانفروشی بلیت اربعین برای سالم ماندن در پیری چه باید کرد؟ حکم قصاص برای پسر هجده‌ساله‌ای که مادرش را به‌خاطر حرف مردم به قتل رساند + عکس آخرین مهلت داوطلبان کنکور برای مشاهده و تایید سوابق تحصیلی تا پایان امروز (۱۴ مرداد) خون دماغ یا خونریزی بینی از مشکلات شایع در گرمای تابستان است + چند راهکار درمان پسر جوان به قتل پدرش و راننده تاکسی اینترنتی اعتراف کرد
سرخط خبرها

حکم قصاص برای پسر هجده‌ساله‌ای که مادرش را به‌خاطر حرف مردم به قتل رساند + عکس

  • کد خبر: ۲۴۳۰۲۱
  • ۱۴ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۲:۲۵
حکم قصاص برای پسر هجده‌ساله‌ای که مادرش را به‌خاطر حرف مردم به قتل رساند + عکس
جوان هجده‌ساله‌ای که مادرش را در گرداب نگاه طعنه‌آمیز به قتل رسانده بود، با رأی قضات شعبه ششم دادگاه کیفری‌یک خراسان‌رضوی، به قصاص نفس محکوم شد.

به گزارش شهرآرانیوز، ماجرای این پرونده جنایی از اواخر سال ۱۴۰۱ در یکی از روستا‌های شهرستان خلیل‌آباد از توابع خراسان‌رضوی هنگامی آغاز شد که امدادگران اورژانس آژیرکشان وارد خانه روستایی شدند و پیکر خون‌آلود زنی را دیدند که طنابی به دور گردن وی بسته شده و همان رشته طناب از پشت سر بر دستان وی نیز گره خورده بود.

دقایقی بعد، با اعلام مرگ این زن جوان که «فاطمه-الف» نام داشت، پرونده‌ای جنایی روی میز بازپرس دادسرای عمومی و انقلاب قرارگرفت و با دستور مقام قضایی تحقیقات گسترده پلیس برای ریشه یابی این ماجرای وحشتناک ادامه یافت. بررسی‌های مقدماتی دامنه تحقیقات را به سوی پسر جوان مقتول سوق داد که از محل فرارکرده بود. طولی نکشید که «علی-ی» در مسیر فرار به یکی از استان‌های شرقی کشور دستگیر و به خلیل آباد منتقل شد.

وی در همان بازجویی‌های اولیه به صراحت قتل مادرش را با انگیزه سرزنش‌ها و نگاه‌های طعنه آمیز پذیرفت و گفت: برخی از افراد و آشنایانم حرف‌هایی پشت سر مادرم می‌زدند که تحمل این حرف‌ها و نیش و کنایه‌ها برایم خیلی سخت بود. به همین خاطر هم در یک تصمیم ناشی از خشم وعصبانیت، مادرم را با یک رشته طناب خفه کردم.

قصاص برای پسر ۱۸ ساله‌ای که مادرش را به خاطر حرف مردم به قتل رساند + عکس

پس از تکمیل تحقیقات و بازسازی صحنه جرم، کیفرخواست این پرونده جنایی در دادسرای عمومی وانقلاب صادر شد و با توجه به اهمیت و حساسیت این جنایت تکان دهنده، رسیدگی به آن توسط قضات با تجربه شعبه ششم دادگاه کیفری یک خراسان رضوی ادامه یافت. مدتی بعد جلسات محاکمه متهم این پرونده جنایی به ریاست قاضی هادی دنیادیده و مستشاری قاضی علی اکبریان در حالی آغاز شد که ۲ تن از عمو‌ها و پدر بزرگ وی نیز بازداشت و با اتهام معاونت در ارتکاب جرم روبه رو شدند.

در آخرین جلسه رسیدگی به این پرونده جنایی هنگامی که متهم ۱۸ ساله مقابل میز عدالت قرارگرفت، به قضات دادگاه گفت: پدر بزرگم همواره تاکید می‌کرد که باید پدر و مادرم از یکدیگر طلاق بگیرند، اما آن‌ها باهم آشتی کردند که این موضوع موجب قهر و ناراحتی خانواده پدرم شد ولی من هم که از حرف‌های دیگران زجر می‌کشیدم فقط با عمو‌ها وپدر بزرگم ارتباط داشتم. یک شب قبل از آن که این حادثه رخ دهد به یک مجلس عروسی در روستا رفتم، اما زمانی که قدم در جمع مهمانان جشن گذاشتم گویی همه احساس غرورم لگد مال شد چرا که از نگاه‌های طعنه آمیز دیگران احساس سر خوردگی می‌کردم به طوری که انگار همه مهمانان با نگاهشان مرا سرزنش می‌کنند! افکارم به هم ریخته بود که ناگهان به یاد حرف‌های تحریک آمیز پدر بزرگم افتادم که درباره مادرم بر زبان جاری می‌کرد. دیگر تحمل رفتار‌ها و گفتار‌های دیگران را نداشتم خشمی عجیب سراسر وجودم را فرا گرفته بود گویی طومار این زندگی به هم نمی‌پیچید. گفته‌های پدر بزرگم مقابل دیدگانم قرارمی گرفت که در این شرایط از جشن عروسی خارج شدم و به خانه بازگشتم. تا صبح خوابم نبرد و در افکار خودم با وسوسه‌های شیطانی دست و پنجه نرم می‌کردم تا این که صبح روز بعد برای دقایقی از خانه بیرون رفتم و دوباره به خانه برگشتم و با طنابی که داخل اتاقم گذاشته بودم سراغ مادرم رفتم و از پشت سر طناب را دور گردنش انداختم. او را کشان کشان به طبقه بالا بردم و با دو سر همان طناب دستانش را هم از پشت بستم. سپس با امید حمایت خانواده پدری ام از آن جا فرارکردم ولی وقتی ماجرای قتل مادرم را برای مادر بزرگم بازگو کردم او مرا از خانه بیرون کرد و بعد هم در حال فرار به سیستان و بلوچستان دستگیر شدم.

دراین جلسه محاکمه قاضی هادی دنیا دیده با سوالات تخصصی قضایی به واکاوی این جنایت تکان دهنده پرداخت و اتهام معاونت در قتل عمد را نیز به پدربزرگ «علی-ی» تفهیم کرد. در همین حال پیر مرد در دفاع از خودش گفت:من از حدود ۲ ماه قبل ازاین جنایت، پسرم را عاق کردم چرا که او به حرف‌های من گوش نداد و با همسرش آشتی کرد، چون من اصرار به طلاق داشتم و زمانی که این موضوع را فهمیدم دیگر اجازه ندادم که کسی از اعضای خانواده ام با آن‌ها در ارتباط باشند. تا الان هم عروس وپسرم را ندیده ام وبا آن‌ها هم کلام نیز نشده ام.

پس از آن که جلسه محاکمه تا بعد از ظهر به طول انجامید و همه متهمان این پرونده جنایی به سوالات فنی و تخصصی قضات با تجربه دادگاه پاسخ دادند، قاضی هادی دنیادیده پایان جلسه رسیدگی را اعلام کرد و بدین ترتیب در مهلت قانونی، رای قضات شعبه ششم دادگاه کیفری یک خراسان رضوی در این باره صادر شد. بنابر رای صادرشده از سوی دادگاه، «علی-ی» (متهم ۱۸ ساله) با توجه به اقاریر صریح، محتویات پرونده و گزارش پزشکی قانونی به قصاص نفس محکوم شد و پدر بزرگ او نیز به اتهام معاونت در قتل عمد از طریق رفتار و گفتار تحریک آمیز و دیگر مستندات قانونی حکم ۱۰ سال زندان گرفت، اما ۲ متهم دیگر (عموها) از اتهامات وارده تبرئه شدند.

رای صادرشده از سوی شعبه ششم دادگاه کیفری یک خراسان رضوی قابل فرجام خواهی در محاکم دیوان عالی کشور است و با اعتراض متهمان و وکلای آنان توسط قضات سپید موی دیوان عالی مورد رسیدگی قرار می‌گیرد.

منبع: خراسان

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->