قهرمانی از تبار حاج قاسم | درباره شهید مرتضی حسین پور شلمانی مروری بر اثر تربیتی مناسک مذهبی بر کودکان اهدای ۱۹۰ ویلچر برقی به توان‌یابان در حرم مطهر رضوی ما شفایمان را از شهدا می‌گیریم آغاز به کار میزهای خدمت مشاوره حرم مطهر رضوی در ماه صفر   بوی شهادت هنوز در شهر می پیچد | هشتمین یادواره شهید "بابارجب" در مشهد برگزار شد  تولیت آستان قدس رضوی: امام خمینی(ره) نقطه عطفی در تاریخ تشیع است بررسی راه‌ها و آثار خوش‌اخلاقی در آموزه‌های دینی نحوه دریافت «زائر کارت» اربعین (۱۵ مرداد ۱۴۰۳) شهید سلیمانی و شهید رئیسی ۲ معلم مسیر مبارزه و مقاومت بودند ثبت‌نام ۴۶۰ کاروان برای پیاده‌روی دهه پایانی صفر (۱۴۰۳) | تأمین آب و یخ، یکی از مشکلات کاروان‌ها رونمایی از درگاه جامع «اربعین» با تو‌ ای زیباترین! آیینه هم محرم نبود | روایتی کوتاه از سرگذشت شهید رجب محمدزاده اسناد اداری آستان‌قدس‌رضوی در دوره صفویه چطور در یونسکو ثبت شد؟ سجادی باشیم! محتوای خطبه‌های حضرت زینب(س) و امام سجاد(ع) پس از عاشورا چه بود؟ جایگاه علوم شناختی در دین‌شناسی قیام عاشورا، پوستین وارونه جاهلیت را از بین برد تشرف کودکان بی‌سرپرست زیارت‌اولی شاهرود به حرم امام‌رضا‌(ع)
سرخط خبرها

اهدای ۱۹۰ ویلچر برقی به توان‌یابان در حرم مطهر رضوی

  • کد خبر: ۲۴۳۴۴۸
  • ۱۶ مرداد ۱۴۰۳ - ۰۹:۴۶
اهدای ۱۹۰ ویلچر برقی به توان‌یابان در حرم مطهر رضوی
با حضور تولیت آستان قدس رضوی، ۱۹۰ ویلچر برقی به توان‌یابان اهدا شد.

به گزارش شهرآرانیوز، حدود ۷۰ توان‌یاب با ویلچر‌هایی که توسط خادمان آستان قدس رضوی حمل می‌شدند، در ورودی صحن آزادی حرم مطهر رضوی صف کشیده‌اند.

صلوات خاصه حضرت رضا(ع) را با چشمانی اشکبار زمزمه کرده و پس از آن نیز «رضا رضا»گویان به سمت صحن آزادی و رواق نجمه‌خاتون(س) حرکت می‌کنند.

به رواق که می‌رسند، ویلچر‌های برقی جایگزین ویلچر‌های دستی می‌شود که پیش‌تر سوار بر آن‌ها بودند. ویلچر‌های برقی به‌تدبیر تولیت آستان قدس رضوی و با همراهی سازمان بهزیستی کشور به آن‌ها هدیه شده است؛ هدیه‌ای متفاوت برای زائرانی که بیشتر از هر مشتاق و منتظری با پای دل به زیارت خورشید خراسان آمده‌اند.

هدیه‌ای که از این پس می‌تواند نه‌تنها آمدن به کوی دوست را برای آن‌ها آسان کند که تفاوت محسوسی در زندگی روزمره این عزیزان نیز رقم خواهد زد. لابد به همین خاطر است که حال‌وهوایشان در لحظه دریافت این هدیه وصف‌ناشدنی است و بیشترشان از شوق نمی‌توانند کلامی بر زبان بیاورند و این عنایت امام‌هشتم(ع) را با چشمان اشک بار پاسخ می‌دهند.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین احمد مروی، تولیت آستان قدس رضوی، در این مراسم با بیان اینکه فرصتی به وجود آمد تا با همراهی سازمان بهزیستی، خدمت کوچکی به جامعه توان‌یابان ارائه شود، تأکید کرد: هیچ منتی برای این کار نداریم و منت خداوند و شما عزیزان را بر خود داریم که به واسطه شما، توفیق خدمت پیدا کردیم.

 وی افزود: همه این برکات و خیرات به برکت وجود ثامن‌الحجج(ع) است. شما عزیزان و خانواده‌های شما این خدمت را از امام رضا(ع) بدانید و از ایشان تشکر کنید.

تولیت آستان قدس رضوی خاطرنشان کرد: هر کار خیری که در این آستان و به نام حضرت رضا(ع) صورت می‌گیرد، به برکت امام رضا(ع) و از ناحیه ایشان است. ما هیچ نقشی نداریم و فقط واسطه هستیم تا بتوانیم لطف و مهربانی امام مهربانی‌ها را به بندگان خدا و شیعیان برسانیم.

در ابتدای این مراسم، محمدحسین استادآقا، مدیرعامل بنیاد کرامت رضوی، گفت: با تأیید تولیت آستان قدس رضوی، ۱۸۱ دستگاه ویلچر برقی به توان‌یابان نیازمند به ویلچر در استان‌های خراسان‌رضوی، شمالی و جنوبی و ۹ دستگاه ویلچر برقی نیز به توان‌یابان استان قم اهدا می‌شود. وی با قدردانی از همراهی رئیس سازمان بهزیستی کشور در تأمین نیمی از ویلچر‌های اهدایی، ابراز امیدواری کرد در قبال زائران و مجاوران رضوی وظیفه خود را به‌درستی انجام دهیم.

علی‌محمد قادری، رئیس سازمان بهزیستی کشور نیز در این مراسم با اشاره به سیاست ابلاغی رهبر معظم انقلاب اسلامی در حوزه اجتماعی و تأکید بر کرامت‌بخشی به افراد دارای معلولیت، خاطرنشان کرد: این مأموریت نیز در راستای سیاست ابلاغی رهبر معظم انقلاب و با توجه و مساعدت ویژه تولیت آستان قدس رضوی صورت گرفته است.

وی تأکید کرد: این مسیر برای بهره‌مندی همه افراد نیازمند به ویلچر برقی در کشور ادامه خواهد یافت.

وی در پایان، با نام‌بردن از رئیس‌جمهور شهید، آیت‌الله رئیسی، از تأکیدات وی در مورد رسیدگی جدی به وضعیت توان‌یابان یاد کرد.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->