اکران فیلم سینمایی مست عشق در ۶ سینمای مشهد + تیزر (۵ اردیبهشت ۱۴۰۳) ماجرای تغییر در قوانین فصل آینده جوایز اسکار فصل دوم «آقای قاضی» در شبکه دو + زمان پخش آشنایی با برخی شخصیت‌های ماندگار ویلیام شکسپیر + عکس داستان‌هایی از ذهن آشفته انسان امروزی | گپی با نویسنده «گالری یک ذهن درهم» درباره این مجموعه داستان و حال و هوای آن صفحه نخست روزنامه‌های کشور - سه‌شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ لغو جایزه انجمن قلم آمریکا در اعتراض به انفعال درقبال مردم غزه اضافه شدن ۱۳ فیلم بر فهرست فیلم‌های جشنواره کن تصویری از آلن دلون در ۸۸ سالگی + عکس موضوع سریال «بدل» علی مشهدی چیست؟ +زمان پخش فصل دوم برنامه «سرزمین شعر» در تلویزیون + زمان پخش «تغییر چهره ۲» با نیکلاس کیج و جان تراولتا ساخته می‌شود واکنش سینماگران به صحبت‌های نائب رئیس نماوا درباره بی‌اخلاقی تهیه‌کنندگان و بازیگران بیانیه روابط عمومی نماوا درباره صحبت‌های بی‌سابقه نائب رئیس این پلتفرم
سرخط خبرها
معرفی فیلم «سه غریبه همسان»

از تجدید دیداری مسرت‌بخش تا آشکارگی نیمه تاریک وجود

  • کد خبر: ۲۴۳۸۳
  • ۳۱ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۸:۱۱
از تجدید دیداری مسرت‌بخش تا آشکارگی نیمه تاریک وجود
باید صادقانه اعتراف کنم من کنج وجودم کودک افسرده‌ای دارم که زانو به بغل می‌گیرد و فکر می‌کند موقع تولد در بیمارستان عوض شده است.
کاظم کلانتری/ شهرآرانیوز- فرصت‌دادن به این کودک می‌تواند کار را به این‌جا برساند که من همزادی دارم که آن‌سوی دنیا زندگی می‌کند. اگر رابطه‌ای ذهنی بین من و همزادهایم وجود داشته باشد آیا تصمیمات زندگی‌ام و یا غم‌ها و شادی‌هایم از درون همین جسمی که هر روز به این طرف و آن‌طرف می‌کشم بیرون می‌آید؟ اگر در خانواده‌ای دیگر پرورش می‌یافتم چه مقدار از خودِ الانم به پرورش خانواده‌ام مربوط می‌شد و چه‌قدر به سرشتم؟ داستان «سه غریبه همسان» همان کودک کنج وجودم را از حالت نشسته نیم‌خیز می‌کند، آن هم با اعتماد به نفسی که قبلا نداشته است. اگر داستان «ادی» و «بابی» و «دیوید» برای ما اتفاق بیفتد چه‌قدر به لایه‌های پنهان این تخیلات فکر کرده‌ایم: سال ۱۹۸۰ در نیویورک دو جوان ۱۹ ساله که هرکدام به فرزندخواندگی گرفته شده بودند به صورت اتفاقی هم دیگر را در دانشگاه پیدا می‌کنند، و داستان از همین‌جا آغاز می‌شود: تجدید دیداری مسرت‌بخش. اما باورکردنش سخت است که برادر سومی هم وجود دارد. آن‌ها شکل هم می‌خندند، هرسه سیگار یکسانی می‌کشند و گاهی درست شبیه هم به سؤالات پاسخ می‌دهند.
 
از تجدید دیداری مسرت‌بخش تا آشکارگی نیمه تاریک وجود

فکر می‌کنید داستان آن‌ها باورکردنی نیست؟ باید بگویم خودشان هم سخت می‌توانند اتفاقی را که بر سرشان رفته باور کنند. تیم واردل، کارگردان مستند، داستان را با سخنان دیوید روبه دوربین شروع می‌کند و بعد زمانی که دو برادر هم دیگر را در دانشگاه پیدا می‌کنند بازسازی می‌شود و بعد تصاویر آرشیوی می‌آید. آن چه که «سه غریبه همسان» را گاهی جذاب و گاهی دردناک و گاهی غیرقابل‌باور می‌کند روش روایت اتفاقات زندگی آن‌هاست. رفت و برگشت بین اتفاقات زندگی سه برادر و آهسته‌آهسته گره‌گشایی از معمایی که پشت جدایی آن‌هاست، به مستند وجهی کارآگاهی هم می‌دهد. «سه غریبه همسان»، به همراه چندین مورد دیگر، موش آزمایشگاهی تحقیقاتی بودند با نام «طبیعت در مقابل پرورش» که نتایج آن هیچ‌گاه منتشر نشد، اما اگر می‌خواهید بدانید بعد از پیدا کردن همزاد‌ها چه بر سر آدم می‌آید باید زندگی «ادی» و «بابی» و «دیوید» را ببینید؛ پایان داستان آن‌ها همان نیمه تاریک وجودمان است.

 


از تجدید دیداری مسرت‌بخش تا آشکارگی نیمه تاریک وجود
  «سه غریبه همسان» (۲۰۱۸)/ Three Identical Strangers

   کارکردان: تیم واردل

  زمان: ۱ ساعت و ۳۶ دقیقه

   ژانر: مستند



 
اگر از فیلم خوشتان آمد می‌توانید این‌ها را هم ببینید:

* «شباهت کامل» /۱۹۸۸ Dead Ringers / کارگردان: دیوید کراننبرگ

* زندگی ربوده شده/۱۹۴۶  A Stolen Life / کارگردان: کرتیس برنهارت

* ماهیت تاریک عشق/۲۰۱۲ The Dark Matter of Love/ کارگردان: سارا مک‌کارتی
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->