کارشناسان سازمان ملل خواستار حمایت از ورزشکاران زن در افغانستان شدند سفارت ایران از کاروان‌های زیارتی افغانستان خواست تکلیف وسیله نقلیه خود را مشخص کنند محمدکاظم کاظمی، جایزه استاد جلال‌الدین همایی را دریافت کرد احتمال بارش باران‌های شدید و وقوع سیلاب در ۷ ولایت افغانستان (۱۸ مرداد ۱۴۰۳) حمید موحدی، سکان هدایت تیم ملی والیبال افغانستان را به دست گرفت سری گرفته شمیم گلاب بر نیزه | اشعار شاعران افغانستانی در شب شعر عاشورا ابوطالب مظفری: «سرور رجایی» با زنده‌کردن عبارت «خون‌شریکی»، برای نزدیکی ایران و افغانستان تلاش کرد زائران افغانستانی اربعین می‌توانند از مرز چذابه وارد عراق شوند شهادت اسماعیل هنیه جبهه مقاومت را به پیروزی نزدیک‌تر کرد ۴۰ هزار زائر افغانستانی ویژه اربعین آماده ورود به مرز دوغارون تایباد مجید مرتضایی: سیر پیشرفت فوتسال افغانستان دلیل حضور این تیم در جمع ۱۰ تیم برتر دنیا بود سازمان ملل: بیش از ۱۲ میلیون نفر در افغانستان با ناامنی غذایی مواجه هستند | ۴۸ درصد جمعیت زیر خط فقر زندگی می‌کنند هشدار معاون استاندار هرات: فساد می‌تواند باعث فروپاشی حکومت طالبان شود طالبان: حقابه کشور‌های همسایه براساس قانون پرداخت خواهد شد مرز دوغارون آماده پذیرایی از زائران افغانستانی اربعین تیم ملی فوتسال افغانستان کاندیدای بهترین تیم فوتسال جهان در ۲۰۲۳ شد مهاجران افغانستانی مقیم مشهد یاد شهید «اسماعیل هنیه» را گرامی داشتند کنسولگری افغانستان در مشهد از آغاز صدور پاسپورت الکترونیکی خبرداد محکومیت گسترده ترور «اسماعیل هنیه» از سوی چهره‌های سیاسی افغانستان گفت‌وگوی اختصاصی شهرآرانیوز با جابر انصار در آخرین روز کاری او + فیلم
سرخط خبرها

سفارت ایران از کاروان‌های زیارتی افغانستان خواست تکلیف وسیله نقلیه خود را مشخص کنند

  • کد خبر: ۲۴۴۱۷۳
  • ۲۰ مرداد ۱۴۰۳ - ۰۹:۵۵
سفارت ایران از کاروان‌های زیارتی افغانستان خواست تکلیف وسیله نقلیه خود را مشخص کنند
سفارت ایران در کابل از مسئولان کاروان‌های زیارتی خواست که به منظور جلوگیری از ضرر و زیان زائران اربعین، ابتدا تکلیف وسیله حمل‌ونقل را مشخص کنند.

به گزارش شهرآرانیوز؛ سفارت جمهوری اسلامی ایران در کابل با انتشار پیامی در حساب کاربری خود در شبکه اجتماعی ایکس نوشته است که پیرو اطلاعیه قبلی این سفارت در خصوص اعزام زائرین معزز افغانستان به عتبات مقدسه عراق، به‌منظور جلوگیری از ضرر و زیان هزینه روادید عراق، مؤکدا تاکید می‌گردد، مسئولان کاروان‌ها ابتدا تکلیف وسیله نقلیه تا مرز چذابه را قطعی نموده و سپس روادید اربعین خود را اخذ نمایند.

این درحالی است که سفارت ایران در کابل روز پنجشنبه ۱۸ مردادماه ۱۴۰۳ در اطلاعیه‌ای اعلام کرد که مسئولان کاروان‌ها قبل از درخواست روادید از کشور عراق، حتما می‌بایست نسبت به تهیه و رزرو اتوبوس با قابلیت جابجایی حدود ۴۵ زائر از کابل به عراق اقدام کرده و راننده اتوبوس نیز دارای گذرنامه معتبر برای صدور روادید باشد.

در ادامه این اطلاعیه آمده است که براساس مصوبه ستاد مرکزی اربعین، شماره پلاک وسیله نقلیه، در برگه روادید (ویزا) مسافران هر اتوبوس درج خواهد شد.
براساس اطلاعیه سفارت ایران با هدف جلوگیری از انحصار و واسطه‌گری، هر آژانس مسافرتی که جواز معتبر از افغان تور ارائه نماید، می‌تواند بدون واسطه و با ارائه تضمین‌های لازم و همچنین ارائه قرارداد آژانس و زائر، اقدام نماید. اولویت با آژانس‌هایی است که طی سال گذشته زائران خود را بازگردانده و گذرنامه‌های آنها را به سفارت ارائه نموده‌اند.

براساس این اطلاعیه روادید زیارتی اربعین به صورت زمینی فقط برای زائرانی که بصورت کاروانی از طریق آژانس‌های معتبر اقدام نمایند، صادر می‌شود.

روسای کاروان‌ها که در ارائه روادید عراق یا گذرنامه افغانستان، تخلف و جعل نمایند امکان دریافت خدمات را نداشته و به مراجع امنیتی معرفی خواهند شد.

براساس اطلاعیه سفارت ایران از تاریخ ۱۶/۰۵/۱۴۰۳ (اول ماه صفر) لغایت ۳۱/۰۵/۱۴۰۳ (شانزدهم ماه صفر) برای زائران افغانستانی که دارای روادید معتبر ویژه اربعین کشور عراق هستند، روادید دوبار ورود زیارتی اربعین به صورت رایگان با اعتبار ۳۰ روز و هر بار اقامت ۲۰ روز صادر می‌گردد.

همچنین زائران اربعین تا قبل از ۰۳/۰۶/۱۴۰۳ (بیستم ماه صفر) امکان ورود به کشور‌های ایران و عراق (از مرز چذابه) را خواهند داشت و پس از آن، روادید صادره برای خروج از افغانستان و ورود به ایران فاقد اعتبار خواهد بود.

رعایت قوانین مرزی و گمرکی، تعداد مسافر مجاز و عدم حمل کالا و دارو‌های ممنوعه به عهده مسئولان کاروان‌های افغانستانی است.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->