رئیس سازمان انرژی اتمی دولت چهاردهم منصوب شد | ابقا «محمد اسلامی» کاملا هریس: زمان آتش‌بس در غزه فرا رسیده است اجرای قانون برنامه هفتم توسعه؛ رویکرد اصلی دولت چهاردهم سخنگوی وزارت خارجه: جنایت مدرسه تابعین غزه، نمونه آشکار تهدید صلح و امنیت بین‌المللی است کیم جونگ اون از مناطق سیل‌زده کره‌شمالی بازدید کرد + عکس واکنش‌های گسترده به جنایت اسرائیل در مدرسه التابعین در مرکز غزه اخلاقی‌امیری: یکی از ابزار‌های قوی در اختیار نظام جمهوری اسلامی، سرمایه‌گذاری در زمینه زیارت است آئین تکریم و معارفه معاون پارلمانی رئیس جمهور برگزار شد عمار حکیم: جهان باید مانع جنایت‌های رژیم صهیونیستی شود مشاور سیاسی رهبر معظم انقلاب: آماده تنبیه شدید رژیم صهیونیستی هستیم معاون شورای امنیت روسیه: تانک‌های روسیه به برلین بازمی‌گردند ادامه کمک مالی آمریکا به رژیم صهیونیستی کودک کش مقاومت فلسطین می‌گوید که جنایت مدرسه «التابعین» با سلاح‌ آمریکایی انجام شده است یک مقام سازمان ملل درباره نفوذ داعش در آفریقا هشدار داد انصارالله یمن آمریکا را پشتیبان اسرائیل خواند بررسی سه شیفته وزرای پیشنهادی دولت چهاردهم در مجلس اردن: به هیچ کس اجازه استفاده از حریم هوایی خود را نمی‌دهیم نماینده ادوار مجلس: پزشکیان باید با قاطعیت، کابینه‌اش را اعلام کند پایگاه آمریکا در شرق سوریه بر اثر حمله پهپادی دچار حریق شد بلینکن خطاب به وزیر جنگ رژیم صهیونیستی: تشدید تنش به نفع هیچ طرفی نیست فرود اضطراری هواپیمای حامل ترامپ به دلیل نقص فنی + جزئیات
سرخط خبرها

آئین تکریم و معارفه معاون پارلمانی رئیس جمهور برگزار شد

  • کد خبر: ۲۴۴۲۱۷
  • ۲۰ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۱:۳۶
آئین تکریم و معارفه معاون پارلمانی رئیس جمهور برگزار شد
مراسم تکریم و معارفه سید محمود حسینی پور سرپرست معاونت امور مجلس دولت سیزدهم و شهرام دبیری معاون امور مجلس دولت چهاردهم برگزار شد.

به گزارش شهرآرانیوز؛ مراسم تکریم و معارفه "سید محمود حسینی پور" سرپرست معاونت امور مجلس دولت سیزدهم و "شهرام دبیری" معاون امور مجلس دولت چهاردهم پیش از ظهر امروز شنبه ۲۰ مرداد با حضور سید محمد حسینی معاون سابق امور مجلس دولت سیزدهم برگزار شد.

 حسینی پور در این برنامه بیان کرد: موفقیت دولت موفقیت نظام است و قطعا موجب رضایت مردم خواهد شد.اگر رضایت مردم افزون شود، سرمایه اجتماعی برای کشور ایجاد می شود از این جهت همه باید کمک کنند آقای دبیری در این مسئولیت سنگین و مهم موفق باشد انشاءالله تجربیاتی که دوستان دارند در این راه مفید واقع شود.

وی در ادامه مطرح کرد: پزشکیان خود ۴ دوره نماینده بوده اند و اهمیت ارتباط دولت با مجلس را به خوبی می دانند اگر حمایت ها و همکاری های لازم با معاونت امور مجلس رئیس جمهور نشود، کار دشوار خواهد شد. جایی که می تواند دولت را چالش بکشد و وقت وزرا را بگیرد، مجلس است؛ ابزارهایی که در اختیار نمایندگان اعم از نطق و سخنرانی و تذکرات، طرح سؤال، تحقیق و تفحص و استیضاح است اگر به جای اینها و تقابل، تعامل شکل بگیرد، می تواند کار دولت را روان کند. 

سرپرست معاونت امور مجلس دولت سیزدهم خاطر نشان کرد: نیاز است که در بحث مجلس یک فرماندهی واحد باشد لذا در همه دولت ها در آغاز کار بخشنامه ای شکل می گرفت که انتخاب معاونان پارلمانی دستگاه ها با تأیید و هماهنگی معاون پارلمانی رئیس جمهور باشد تا در دولت و مجلس در بحث رأی اعتماد واستیضاح و سایر موارد همه همکاری کنند. 

حسینی پور اظهار کرد: معاونان مجلس وزارت خانه ها یک وظیفه سازمانی دارند و یک وظیفه جمعی در دولت که باید این دو انجام شود تا کار به خوبی پیش برود. در دولت سیزدهم جلسات فراوانی وزرا با نمایندگان داشتند که این ارتباط امیدواریم ادامه یابد همچنین مجامع نمایندگان استان ها با رئیس جمهور جلسه داشتند یا کمیسیون های تخصصی با رئیس جمهور یا معاون اول وی جلسه داشتند؛ همچنین بنا بود فصلی نشست دولت و مجلس برگزار شود که امیدواریم این موارد استمرار یابد. 

سرپرست معاونت امور مجلس دولت سیزدهم اذعان کرد: گاهی اوقات نماینده ای نزد رئیس جمهور یا وزرا می آمد و ادعا می کرد که دولت هیچ خدمتی به ما نکرده است در حالی که ما اطلاع داشتیم که موارد متعدد کارهای ارجاع شده، انجام شده بود ولی امکان ارائه گزارش اقدامات به رئیس جمهور یا معاون اول وی نبود. در حال حاضر سامانه ای در این خصوص راه اندازی شده که می تواند بسیار مفید باشد.

دبیری گفت: وظیفه معاونت پارلمانی وظیفه خیلی سنگین و حساسی است و باید بتواند تعامل میان دو ارکان نظام یعنی قوه مجریه و قوه مقننه را برقرار کند.

وی افزود: مجلس از ارکان بسیار مهم نظام است و نمایندگان مجلس و نمایندگان مردم هستند که از مردم رای گرفتند تا اینکه ضمن وضع قوانین و نظارت بر قوانین و تصویب بودجه پیگیر کار‌ها و مشکلات مردم باشند این یکی از وظایف ذاتی آنها است بنابر این باید برای این موضوع اهمیت خاصی قائل شویم.

معاون پارلمانی مجلس بیان کرد: پزشکیان به من بسیار تاکید کردند که حتما باید سعی کنیم که یک ارتباط سازنده و تعامل و همدلی خیلی خوبی با نمایندگان مجلس داشته باشیم.

دبیری خاطرنشان کرد: مبنای کاری ما این است که به نقطه نظرات نمایندگان مجلس و کمیسیون‌های مجلس و مجامع و فراکسیون‌ها توجه خاصی کنیم و این تعامل و همکاری نیاز است برای اینکه کار‌ها خوب پیش برود.

وی ادامه داد: خوشبختانه پزشکیان فرزند همین مجلس هستند و ۵ دوره نماینده مجلس بودند عارف هم در مجلس و هم در دولت فعالیت داشتند بنابراین کامل به این مسائل اشرافیت دارند و تاکید خاصی نیز داشتند.

معاون پارلمانی مجلس عنوان کرد: ما هم تلاشمان را خواهیم کرد و از همه عزیزان تقاضا می‌کنیم در این زمینه تلاش کنند که ما یک تعامل و هماهنگی خوبی داشته باشیم و هم بتوانیم در ارائه لوایح خوب عمل کنیم و با هم هماهنگ باشیم و خوب توجیه کنیم و هم در مرحله اول برای رای اعتماد بتوانیم این کار را به نحو احسن جلو ببرم.

دبیری خاطرنشان کرد: پزشکیان به صورت کاملا فراجناحی تلاش کردند که کابینه را تعیین کنند و از نقطه نظرات جناح‌های سیاسی مختلف هم استفاده کردند و امیدواریم نمایندگان مجلس با رویکرد کاملا مثبت به این قضیه نگاه کنند و با حمایت جدی از کابینه بتوانیم رای اعتماد را جلب کنیم.

وی گفت: مساله این است که در این دوره می‌خواهیم ۴ سال با هم کار کنیم و اینگونه نیست که در همان مرحله اول تمام شود مجلس هم مجلس جوانی است و دولت هم همین‌طور و در این ۴ سال باید کار را با هم ادامه دهیم. معاون پارلمانی مجلس افزود: اینگونه نیست که امروز رای اعتماد را بگیریم و فردا و پس‌فردا بگوییم کار تمام شد. این کار ادامه‌دار است و ما تلاش خواهیم کرد در تمام مراحل در کنار نمایندگان باشیم و نمایندگان مجلس را روی چشم‌مان نگه می‌داریم.

دبیری اظهار کرد: من درخواست دارم همه معاونین و مدیران کل پارلمانی هم در این زمینه فعال شوند و خود من هم فرد جناحی نیستم و از همه نیرو‌هایی که علاقه‌مند به کمک هستند و می‌خواهند به دولت و مجلس کمک کنند و توان این کار را دارند دعوت می‌کنم که با ما همکاری داشته باشند.

وی ادامه داد: ما هیچ نگاه جناحی و سیاسی خاصی نداریم چه دوستانی که الان هستند و چه دوستانی که در آینده قرار است با ما فعالیت کنند مبنای کاری ما فقط خدمت به مردم است.

منبع: ایرنا

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->