معرفی اعضای کمیسیون حقوقی، املاک و قراردادهای شورای اسلامی شهر مشهدمقدس در سال چهارم آخرین گروه پاکبانان شهرداری مشهد امشب (۲۳ مرداد ۱۴۰۳) به نجف اشرف اعزام می‌شوند نایب‌رئیس کمیسیون بانوان و خانواده شورای اسلامی شهر مشهد: باید به امیدآفرینی در حوزه بانوان توجه شود بودجه بخش بانوان شهرداری مشهد در دوره ششم مدیریت شهری ۷۰۰ میلیارد تومان بوده است تصویب طرح جامع گردشگری منطقه نمونه ملی گردشگری هفت‌حوض مشهد اعمال‌قانون ۲۹۳۳ خودروی حادثه‌ساز در مشهد | ۷۹ خودروی متخلف توقیف شدند (۲۳ مرداد ۱۴۰۳) ترافیک پرحجم در میدان فلسطین، خیابان امام‌خمینی(ره) و پیرامون حرم امام‌رضا(ع) (۲۳ مرداد ۱۴۰۳) استفاده از شرکت‌های دانش‌بنیان در کاهش هزینه‌های مدیریت شهری مشهد + فیلم هوای کلانشهر مشهد امروز آلوده است (۲۳ مرداد ۱۴۰۳) اعزام بیش از ۴۰ دستگاه تاکسی ون سازمان تاکسیرانی شهرداری مشهد به مرز مهران ترکیب جدید اعضای کمیسیون بانوان و خانواده شورای ششم شهر مشهد در سال چهارم آقاعزیز دیگر حوصله نعل‌بندی ندارد | داستان «عزیز ابراهیمی» آهنگر مشهدی پل امام‌رضا (ع)، زمینه‌ساز اجرایی‌شدن مترو مشهد-گلبهار تمهیدات جاده‌ای برای تسهیل تردد زائران اربعین تقدیر جمعی از تاکسیرانان مشهدی از شهردار مشهدمقدس سقوط مقنی درون چاه ۱۵ متری در یکی از روستا‌های اطراف مشهد (۲۲ مرداد ۱۴۰۳) گزارشی از اقدامات یک‌ساله کمیسیون عمران شورای اسلامی شهر مشهد مقدس | احداث تقاطع غیرهم‌سطح مشهد-طرقبه‌شاندیز، معطل ورود استانداری درباره کوچه «منبر گِلی» یکی از فرعی‌های قدیمی محله سرشور مشهد| گُل‌گفته‌هایی از تاریخ «منبر گِلی» ترافیک سنگین در بولوارهای ملک‌آباد و امام‌خمینی‌(ره) و پیرامون حرم امام‌رضا(ع) (۲۲ مرداد ۱۴۰۳) در صدوبیست‌وسومین جلسه علنی شورای اسلامی شهر مشهد مقدس چه گذشت؟ (۲۲ مرداد ۱۴۰۳) آیا نرده‌های بی آرتی در خیابان طبرسی مشهد جمع آوری می شوند؟
سرخط خبرها

تصویب طرح جامع گردشگری منطقه نمونه ملی گردشگری هفت‌حوض مشهد

  • کد خبر: ۲۴۴۸۸۲
  • ۲۳ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۱:۰۶
تصویب طرح جامع گردشگری منطقه نمونه ملی گردشگری هفت‌حوض مشهد
مدیرعامل شرکت توسعه گردشگری شهرداری مشهد از تصویب «طرح جامع منطقه نمونه ملی گردشگری هفت‌حوض» در کمیته زیربنایی استان، خبر داد.

به گزارش شهرآرانیوز، در حاشیه جلسه مجمع عمومی سالیانه شرکت توسعه گردشگری شهرداری مشهد که امروز (سه‌شنبه، ۲۳ مرداد ۱۴۰۳) برگزار شد، طرح جامع گردشگری منطقه نمونه ملی گردشگری هفت‌حوض مشهد با حضور شهردار مشهد مقدس رونمایی شد.

محمدرضا قلندرشریف، شهردار مشهد مقدس، ضمن تشکر از تلاش بی‌وقفه کارکنان شرکت توسعه گردشگری شهرداری مشهد در ارتباط با تدوین طرح جامع گردشگری منطقه نمونه ملی گردشگری هفت‌حوض، اظهار کرد: طرح جامع گردشگری شامل اطلاعاتی درمورد راهبرد‌های توسعه زیرساخت‌ها، تسهیلات، خدمات و منابع محصولات گردشگری، راهبرد‌های توسعه منابع انسانی، راهبرد‌های توسعه بازار، تدوین معیار‌ها و شاخص‌های ارزیابی، تدوین چهارچوب گزارش‌های نظارتی، چشم‌انداز توسعه گردشگری و... است که خوشبختانه با تلاش مداوم و روحیه خستگی‌ناپذیر تیم توسعه گردشگری شهرداری مشهد به تصویب رسید.

وی در ادامه افزود: این اقدام، گام بلند و مهمی در معرفی جاذبه‌های گردشگری این منطقه است که دارای ظرفیت‌های بسیار مهمی در حوزه گردشگری است که باید برای استفاده مناسب از این ظرفیت‌ها، برنامه‌ریزی و طراحی ویژه‌ای انجام شود. طرح جامع گردشگری یکی از نیاز‌های اساسی است تا بر این اساس توسعه زیرساخت‌ها و اجرای فعالیت‌ها به صورت هدفمند دنبال شده و نتیجه آن نیز توسعه کلی گردشگری در این منطقه باشد. امید است که با اجرایی شدن طرح جامع گردشگری شاهد تسریع در توسعه گردشگری در منطقه نمونه ملی گردشگری هفت حوض و بهره‌مندی بهتر و بیشتر زائران و مجاوران رضوی از ظرفیت‌ها و استعداد‌های گردشگری این منطقه باشیم.

ورود سرمایه‌گذار در بخش اقتصاد گردشگری فقط ازطریق طرح جامع گردشگری محقق می‌شود

همچنین امیر رمضانی، مدیرعامل شرکت توسعه گردشگری شهرداری مشهد، در این خصوص اظهار کرد: تدوین طرح جامع گردشگری به منظور استفاده از همه ظرفیت‌های طبیعی منطقه نمونه ملی گردشگری هفت‌حوض برای توسعه زیرساخت‌های این حوزه راهبردی با تلاش بی‌وقفه همکارانم در شرکت توسعه گردشگری شهرداری مشهد با توجه به ملاحظات و حساسیت‌های زیست‌محیطی و منابع طبیعی منطقه نظیر منظر طبیعی هفت‌حوض تدوین گردید که می‌تواند علاوه بر استفاده از ظرفیت‌های جاذبه‌های گردشگری این منطقه منجر به ایجاد فرصت‌های شغلی و سرمایه‌گذاری گردشگری شود.

وی افزود: در طرح جامع کلانشهر‌های کشور، در بحث توسعه گردشگری پایدار، پیش‌بینی‌هایی انجام شده تا شهرداری با همکاری مراجع ذی‌صلاح، اقداماتی مؤثر را در راستای اعتلای آن انجام دهد. موضوع اعمال مدیریت یکپارچه برای بهره‌برداری از جاذبه‌های گردشگری، شناسایی پتانسیل‌ها و استفاده از مجموعه‌ای از ظرفیت‌های بخش خصوصی و دولتی برای توسعه گردشگری ازجمله راهبرد‌های پیش‌بینی شده است، دراین طرح با پرداختن به ظرفیت‌های گردشگری منطقه، توانمندسازی جوامع محلی، اشتغال و کارآفرینی در زمینه مشاغل گردشگری به دنبال ایجاد زیرساخت‌ها است وتاکید می‌کند که شهرداری مکلف است نسبت به اجرای سیاست‌های توسعه گردشگری اقدام کند.

مدیرعامل شرکت توسعه گردشگری شهرداری مشهد در نهایت تأکید کرد: نیاز آن وجود دارد که برای هر شهر یا منطقه گردشگری متناسب با اقلیم، فرهنگ، تاریخ و دیگر شاخصه‌های صنعت گردشگری همان شهر، طرح جامع گردشگری طراحی و بر اساس آن برنامه‌ریزی شود. ضمن آن‌که هیچگاه توسعه صنعت گردشگری به جاذبه‌ها و منابع طبیعی و زیست محیطی لطمه وارد نکرده است. حمایت از بخش خصوصی و ورود سرمایه‌گذار در بخش اقتصاد گردشگری فقط از طریق طرح جامع گردشگری محقق می‌شود و لازمه اجرای طرح جامع گردشگری در منطقه نمونه ملی گردشگری هفت‌حوض با تدوین سند چشم‌انداز برنامه‌محور و با نگاه به مدیریت یکپارچه میسر خواهد بود.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->