برنامه ۴ هفته پایانی لیگ برتر فوتبال اعلام شد نتیجه و ویدیو خلاصه بازی فوتسال ایران و تایلند در جام ملت‌های آسیا | طلای قهرمانی به نام ایران ضرب شد برگزاری نشست هیئت‌مدیره استقلال | شهریاری نماینده تام‌الاختیار هلدینگ خلیج‌فارس در استقلال استقلال و داستان تکراری زمین تمرین یزدانی – قاسمپور، فعلا منتفی است صادقی، اولین جداشده پرسپولیس در پایان فصل سید بندی مسابقات جام جهانی فوتسال ۲۰۲۴ مشخص شد | ایران در سید یک پخش زنده بازی فوتسال ایران و تایلند در فینال جام ملت‌های آسیا ۲۰۲۴ (۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) + تماشای آنلاین سخندان: مسئولان استان برای نجات فوتبال خراسان رضوی پای کار بیایند نتیجه و ویدیو خلاصه بازی پاری سن ژرمن و لی‌هاوره| پسران انریکه نمی‌بازند نتیجه و ویدیو خلاصه بازی چلسی و استون‌ویلا| پوچتینو همچنان در برزخ پرسپولیس به مشهد منتقل می شود؟ نقره فرنگی کار مشهدی در جام تختی زوج حسینی- خداداد در کادرفنی خوشه طلایی پخش زنده بازی النصر و الخلیج در لیگ عربستان (۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) + تماشای آنلاین درگیری محمد صلاح با کلوپ | ماجرای اختلاف در لیورپول چه بود؟ + فیلم بیرانوند بازی با سپاهان را هم از دست می‌دهد؟
سرخط خبرها

رحمتی بر سر سه راهی؛ ماندن در مشهد، بازگشت به استقلال و مربی‌گری

  • کد خبر: ۲۴۶۰۹
  • ۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۰:۲۱
رحمتی بر سر سه راهی؛ ماندن در مشهد، بازگشت به استقلال و مربی‌گری
ماندن در مشهد، بازگشت به استقلال و مربی‌گری ۳ گزینه پیش روی گلر شهر خودرو در فصل جدید است
سینا شکور/شهرآرانیوز - جدایی مهدی رحمتی از استقلال در خردادماه سال گذشته و پیوستنش به تیم شهرخودرو خراسان، از آن دست اتفاقات فوتبالی عجیبی بود که حتی بعد از رسمی‌شدن قرارداد این بازیکن نیز، بار‌ها شایعات بازگشتش به تیم آبی‌های تهران مطرح شد؛ اما هیچ‌کدام به واقعیت تبدیل نشد.
تصمیم جدایی از استقلال برای مهدی رحمتی چندان ساده نبوده است، اما این دروازه‌بان باسابقه فوتبال ایران درنهایت تیم جدیدی را برای ادامه فوتبال حرفه‌ای انتخاب کرده است.

رحمتی از شیراز تا اصفهان، تهران و مشهد
از زمان کشف مهدی رحمتی در فوتبال ایران، درست ۱۹ سال می‌گذرد؛ زمانی که او با پیراهن مشکی ساده در ترکیب فجرسپاسی شروع به دفع پنالتی بازیکنان حریف کرد. آن‌وقت‌ها که بازی‌های لیگ در شهرستان‌ها عکاس و تصویربردار چندانی را هم در خود نمی‌دید، ماه‌ها طول کشید تا رحمتی بعد از مهار اولین پنالتی، تصویر خود را در یک روزنامه ورزشی دوازده‌صفحه‌ای دید. ۲ سال بعد او ذخیره ابراهیم میرزاپور و دروازه‌بانی بود که قصد پیوستن به استقلال را داشت. او البته پیش از استقلال به سپاهان پیوست و جانشین آرمناک پطروسیان بزرگ شد؛ اما درحالی‌که همه چشم‌ها به او بود، در بازی اول با پیراهن سپاهان ۴ گل از سایپا خورد تا فصلی سخت منتظرش باشد. او که جوان و کم‌تجربه بود و به‌اصطلاح گلر‌ها هنوز کم گل خورده بود، بعد از مدتی سایه یک رقیب اروپایی (کمیل سوسکو) را هم کنار خود دید. رحمتی بعد از یک فصل از سپاهان به استقلال رفت و بعد از شروع فوق‌العاده فصل به‌دلیل اشتباه مهلک در شهرآورد، جایش را در استقلال از دست داد تا به مس کرمان برود؛ جایی که نقطه شروع او برای اوج‌گیری در فوتبال ایران بود. رحمتی که در همه این سال‌ها ذخیره ابراهیم میرزاپور بود، در جام ملت‌های آسیا هم با تیم ملی به مالزی نرفت؛ اما با نمایش نامطمئن چهره‌هایی مثل حسن رودباریان و وحید طالب‌لو نوبت به او رسید. البته تغییرات تیم ملی هم به سود رحمتی شد تا او ضمن درخشش در مس کرمان به شماره‌یک تیم ملی در دوران علی دایی بدل شود. رحمتی در همین احوال، سپاهان را برای ادامه فوتبال انتخاب کرده بود و ۲ فصل درخشان را زیرنظر امیر قلعه‌نویی تجربه کرد و با ۲ قهرمانی، دوباره به استقلال برگشت؛ این‌بار در هیبت بهترین گلر ایران. او با استقلال خوب شروع کرد، اما درحالی‌که آبی‌ها پرشانس‌ترین تیم برای قهرمانی به نظر می‌رسیدند، بازهم سپاهان بود که جام را بالای سر برد، اگرچه استقلال با درخشش او در مسابقه‌ای دراماتیک مقابل شاهین که رحمتی با پیراهن سبز ناصر حجازی پنالتی سرنوشت‌ساز حریف را مهار کرد، به مقام قهرمانی جام حذفی رسید. بااین‌حال دوری رحمتی از عنوان قهرمانی همین یک فصل بود و او با بازگشت امیر قلعه‌نویی به استقلال، با تیمی پرستاره جام را در انتهای فصل به آغوش کشید؛ جامی که آخرین قهرمانی رحمتی در فوتبال ایران است.

رحمتی و صعود مشهدی‌ها به آسیا
او بار دیگر از استقلال به پیکان رفت، اما با حضور پرویز مظلومی به‌عنوان سرمربی، دوباره به استقلال بازگشت و بالاخره سال گذشته که جمع آبی‌ها را بار دیگر ترک کرد، با رکورد‌های فردی و تیمی جایگاهی در فوتبال ایران دارد که مختص خود اوست. البته رحمتی هرگز به دور از حاشیه و ماجرا نمانده است. مهم‌ترین مسئله به نامه خداحافظی‌اش از تیم ملی بازمی‌گردد و بعد، داستان یکی‌دوساله اخیر با سیدحسین حسینی. بااین‌حال رحمتی از نظر آماری و فنی همچنان یکی از بهترین‌های ایران است و حضورش در هر تیمی جالب‌توجه و هیجان‌انگیز بوده است. رحمتی برای پیوستن به تیم مشهدی، قرارداد دوساله‌ای را با شهرخودرویی‌ها امضا کرد و اتفاقا در این تیم هم با گرفتن پنالتی کریم انصاری‌فرد، بازیکن ایرانی تیم السیلیه قطر، توانست شهرخودرو و مشهد را برای اولین‌بار راهی فوتبال آسیا کند. رحمتی در شهرخودرو تابه‌امروز توانسته است عملکرد خوبی را به‌جای بگذارد. دروازه‌بان سی‌وهفت‌ساله و باتجربه فوتبال ایران پس از انتقال به شهرخودرو به یکی از ارکان اصلی این تیم تبدیل شده، به‌شکلی که در تمام دیدار‌های این فصل مشهدی‌ها در لیگ برتر حضور داشته است. او تابه‌اینجای لیگ در ۲۱ بازی حضور داشته و ۱۸۹۰دقیقه از دروازه تیمش محافظت کرده است که در این دقایق ۱۶ گل خورده و رکورد ۰.۷۶گل خورده در هر بازی را به خود اختصاص داده است.

رحمتی در دوراهی مربی‌شدن یا بازیکن‌ماندن!
بااین‌اوصاف، حالا در روز‌هایی که فوتبال تعطیل است و تب کرونا بالا، بحث حضور مجدد رحمتی در استقلال بر سر زبان‌ها افتاده است؛ اتفاقی که البته بعید به نظر می‌رسد رخ دهد، بااین‌حال گمانه‌زنی‌های خاص خودش را درپی داشته است. خبر بازگشت سیدمهدی به استقلال روز‌به‌روز بیشتر شنیده می‌شود. برخی می‌گویند سیدمهدی رحمتی، دروازه‌بان اصلی تیم شهرخودرو، در آخر فصل به تیم قبلی خود یعنی استقلال می‌رود تا فوتبال را در این تیم به اتمام برساند و برخی دیگر عنوان می‌کنند که او در مشهد خواهد ماند. اما واقعیت ماجرا چیست؟
این‌طورکه گفته می‌شود، رایزنی باشگاه استقلال با رحمتی برای حضور مجدد در این تیم صحت دارد و او با اینکه از زمان شیوع ویروس کرونا در کیش به سر می‌برد، چند روز قبل به تهران سفر کرده که حاکی از مذاکراتش با آبی‌پوشان استقلال و شنیدن پیشنهاد آن‌ها بوده است. بااین‌حال این‌طور که مشخص است و رحمتی به نزدیکانش عنوان کرده است، او قصدی برای ترک شهرخودرو ندارد و قرار است فصل آینده نیز در مشهد بازی کند و احتمالا در لیگ بیست‌ویکم به جرگه مربیان بپیوندد، به‌ویژه اینکه شایعه بازگشت رحمتی به استقلال زمانی اوج گرفت که گفته شد قلعه‌نویی قصد بازگشت به استقلال را دارد. اما نکته مهم‌تر این است که قلعه‌نویی در صورت بازگشت به استقلال قصدی برای جذب رحمتی ندارد، چراکه دروازه‌بان دیگری را در لیست مدنظرش دارد. رحمتی هم تازمانی‌که حسینی با استقلال قرارداد دارد، به‌هیچ‌وجه در این تیم حضور پیدا نمی‌کند، مگر اینکه رحمتی تصمیم بگیرد در فصل جدید لیگ برتر کفش‌هایش را آویزان کند و به‌عنوان مربی به فعالیتش ادامه دهد که در آن شرایط ممکن است هم روی نیمکت استقلال بنشیند و هم از مشهد برود.

حمیداوی: رفتن رحمتی شایعه است
بااین‌حال در شرایط فعلی رحمتی قراردادش با شهرخودرو دوساله است و اگر به‌هر‌نحوی بخواهد از مشهد برود، باید رضایت مالک باشگاه شهرخودرو را جذب کند که قطعا او هم حاضر نمی‌شود به‌همین‌راحتی‌ها از کنار نام رحمتی بگذرد. فرهاد حمیداوی، مالک باشگاه شهرخودرو، دراین‌باره به شهرآرا می‌گوید: نمی‌دانم موضوع رفتن رحمتی از کجا بیرون آمده است، چراکه مطرح‌کردن این موضوعات در شرایط فعلی که هنوز درگیر لیگ هستیم نیز خوب نیست. رحمتی بازیکن بزرگی است که حالا در شهرخودرو بازی می‌کند. استقلالی‌ها اگر قرار است پیشنهادی هم داشته باشند، روال کار این است که اول به باشگاه نامه بزنند که این کار انجام نشده است و می‌توانم بگویم رفتن او به استقلال شایعه است و رحمتی یک سال دیگر با ما قرارداد دارد.
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->