دوندگان مشهدی در جاده ولایت + فیلم رفتار نامناسب مورایس با خبرنگاران در نشست خبری بدمینتون‌باز المپیکی ایران به دوره‌های جهانی مربیگری دعوت شد برای نهمین فصل پیاپی جام از دست سپاهان پرید! افشای دلیل برکناری خطیر از مدیریت استقلال فرصت ویژه نکونام برای شکستن رکورد مجیدی از دست رفت نکوداشت علی بامشکی، پیشکسوت کشتی استان خراسان‌رضوی پیروزی بسکتبالیست‌های فرش مشهد در گام اول تاریخ و ساعت بازی چلسی و تاتنهام در لیگ برتر انگلیس | تقابل پوچ با یاران سابق نکونام: از رفتن خطیر همه تیم خوشحال شدند بازگشت بنزما به رئال مادرید نتیجه و ویدیو خلاصه بازی رفت بوروسیا دورتموند و پاری‌سن‌ژرمن| امباپه در حسرت فینال؟ جدول لیگ برتر ایران پس از پایان هفته بیست و پنجم (۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳) | صدر کماکان در تسخیر آبی‌ها پخش زنده بازی النصر و الخلیج در جام حذفی عربستان+ تماشای آنلاین نتیجه بازی پرسپولیس و سپاهان در لیگ برتر(۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳)+ ویدئو گل‌ها| خواب آور و بی‌فایده! ویدئو خلاصه بازی پرسپولیس و سپاهان در لیگ برتر(۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳) همه‌کاره استقلال به‌دنبال مربی خارجی سهمیه خارجی پرسپولیس کاهش پیدا کرد نتیجه بازی استقلال و تراکتور در لیگ برتر (۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳)| تساوی دل‌سردکننده
سرخط خبرها
سرمربی تیم فوتبال سپاهان:

هنوز اتفاقی نیفتاده است که اسکوچیچ را قضاوت می‌کنیم

  • کد خبر: ۲۵۶۵۱
  • ۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۰۹:۰۲
هنوز اتفاقی نیفتاده است که اسکوچیچ را قضاوت می‌کنیم
قلعه‌نویی: بعضی از آدم‌ها اعتقاد دارند بدنامی بهتر از بی‌نامی است
شهرآرانیوز - سرمربی تیم فوتبال سپاهان با بیان اینکه فدراسیون فوتبال یک‌ماه‌ونیم با او برای حضور در تیم ملی مذاکره کرده بود، به مطرح‌شدن حضور استراماچونی در تیم ملی به‌جای اسکوچیچ واکنش نشان داد. امیر قلعه‌نویی درباره اتفاقات رخ‌داده درباره انتخاب سرمربی تیم ملی فوتبال و اینکه بعد از بازی با نام او و علی دایی، درنهایت دراگان اسکوچیچ انتخاب شد، گفت: آقای دایی انسان و مربی بزرگی است. من درباره خودم صحبت می‌کنم. با اسم من بازی نشد. ما چندین جلسه با فدراسیون داشتیم. آقایان حتی به اصفهان آمدند و مذاکرات حدود یک‌ماه‌وخرده‌ای طول کشید. با آقای علی‌نژاد (معاون وزیر ورزش) صحبت کردیم. آن‌ها هم با مدیرعامل و هیئت‌مدیره باشگاه در جلسه تلفنی صحبت کردند. تعهدی که به سپاهان داشتم، دغدغه من بود. با اسم من بازی نشد.

وی افزود: یک‌ماه‌ونیم با بنده مذاکره شد. حتی آقایان کشوری‌فرد و بهاروند به اصفهان آمدند و جلسه در اصفهان برگزار شد. آقای علی‌نژاد چندین‌بار با بنده صحبت کرد. من گفتم رضایت مسئولان سپاهان را بگیرید، اما آقای عظیمیان (مدیرعامل شرکت فولاد سپاهان) مخالفت کرد و کارخانه فولاد ساعت‌یک بامداد بیانیه داد. من هم گفتم مثل سرباز وطن هر کاری از دستم بربیاید، برای تیم ملی انجام می‌دهم. مثل دفعه اول که در بدترین شرایط به تیم ملی آمدم و نتایج خوبی گرفتم. با اینکه کم‌لطفی‌هایی صورت گرفت، مثل همان پروژه دادگاه در رسانه ملی. عده‌ای منافعشان با حضور قلعه‌نویی قطع می‌شد.

سرمربی تیم فوتبال سپاهان تأکید کرد: الان شرایط تیم ملی شرایط بدی نیست. من با تعهدی که به تیمم و طرف‌داران سپاهان داشتم، نیامدم. کارخانه سپاهان هم بیانیه‌ای را صادر کرد.

قلعه‌نویی در پاسخ به اینکه آیا اسکوچیچ با فکر انتخاب شده است، گفت: این‌همه مدیر آمده، آیا همه لیاقتش را داشته‌اند؟ بحث من فقط در فوتبال نیست؛ چه کسانی که از بیرون فوتبال آمدند و چه کسانی که پست‌هایی داشتند، آیا حقشان این جایگاه‌ها بوده است؟ در یک دوره مدیریتی ۱۷هزار مدیر عوض می‌شود. سال‌های گذشته هم این اتفاقات رخ داده است. آقایان یک پست گرفته‌اند و ۱۷هزار مدیر جابه‌جا کرده‌اند.

وی درباره مطرح‌شدن نام استراماچونی برای تیم ملی در این وضعیت ادامه داد: اسکوچیچ آدم تحصیل‌کرده‌ و باسابقه‌ای است و نتایج بدی هم نگرفته است؛ چون فوتبال نیست، باید این بازی‌ها انجام شود. اما باید جوری رفتار کنیم که شخصیت آدم‌ها حفظ شود. الان مد شده است هرکسی هرچه دلش می‌خواهد، می‌گوید تا جایگاهی پیدا کند.
 
ارزش‌مداری و کرامت، نه در فوتبال که در خیلی جا‌ها نیست. بعضی از آدم‌ها اعتقاد دارند بدنامی بهتر از بی‌نامی است. می‌آیند مصاحبه می‌کنند تا روی بورس باشند. احترام، شخصیت و کرامت آدم‌ها مهم است.

سرمربی تیم فوتبال سپاهان اظهار کرد: اسکوچیچ آمده و هنوز اتفاقی نیفتاده است که این‌طور قضاوتش می‌کنیم. در مملکت ما از این مسائل زیاد است. آیا فلان‌ مدیرکل، لیاقت داشته انتخاب شود؟

قلعه‌نویی که با رادیو جوان گفت‌وگو می‌کرد، با بیان اینکه فوتبال تریبون دارد، یادآور شد: این‌قدر که اسم رئیس فدراسیون فوتبال می‌آید، شاید اسم رئیس‌جمهور نیاید. یکسری آدم‌ها در تریبون فوتبال غرق می‌شوند. فلان‌مدیر چند سال است رفته، ولی ۲هزار مصاحبه درباره فوتبال کرده است. اگر قابلیت داشتند، چرا در رشته خودشان استفاده نشدند؟ چرا باید امثال دادکان و مصطفوی از فوتبال بیرون باشند؟

وی درباره اینکه مطرح‌شدن بحث تغییر سرمربی در این شرایط به‌خاطر مشکلات مدیریتی است، گفت: مشکل بالاتر از مدیریت است. مشکل این است که ما برنامه و سیستم نداریم. اگر برنامه داشته باشیم، هر اتفاقی رخ بدهد، ۵ تا ۱۰درصد بالاپایین می‌شود. مگر تیم ملی آلمان، قهرمان جهان نشد؟ بعد از آن «یواخیم لو» بدترین نتایج تاریخ آلمان را هم گرفت؛ ولی در تیم ملی آلمان ماند. ما تا برنامه نداشته باشیم، همین «باری‌به‌هر‌جهت» است.

قلعه‌نویی ادامه داد: باید به اسکوچیچ وقت بدهیم. او انتخاب شده و از جنس فوتبال است. این مربی که از غیرفوتبال نیست. همه باید به او کمک کنیم. من کاندیدای اصلی هدایت تیم ملی بودم و برای تعهدم گفتم نه، ولی الان می‌گویم همه به اسکوچیچ کمک کنیم. یک روز راجع به کی‌روش صحبت کردم و گفتم همه به‌خاطر ایران باید حمایتش کنیم و الان هم همین‌طور است.

سرمربی سپاهان در پایان گفت: منچستریونایتد بعد از فرگوسن هنوز شرایط ایدئالی پیدا نکرده است. باید به اسکوچیچ کمک کنیم. بازیکنان خوب و بزرگی در فوتبالمان داریم. به علی‌نژاد و بهاروند هم گفتم؛ ما الان چند تیم ملی داریم. اگر این تیم ملی را یک تیم کنیم و مدیر و بازیکن، جایگاهش را بداند، تیم ملی راحت صعود می‌کند.
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->