نظرسنجی انتخاب چهره برتر ورزش مشهد در سال ۱۴۰۲ جوانترین بازیکن تاریخ تیم ملی ایران کیست؟ استقلال برای حل پرونده محبی راهکار پیدا کرد برد سخت خیبر در مشهد+ فیلم مالکیت بانک‌های دولتی برای پرسپولیس و استقلال دردسرساز می‌شود؟+ ویدئو شوک به فوتبال ایران| بازیکن خارجی استقلال هپاتیت دارد! شکایت ارسلان مطهری از علی خطیر گل محمدی و مجیدی مربیگری در تیم امید ایران را قبول نکردند قایدی گلش را به طارمی تقدیم کرد جوانگرایی در تیم ملی فقط در حد حرف| قلعه‌نویی ریسک نمی‌کند جانشین تن هاخ کیست؟ | شیاطین در گلهٔ گرگ‌ها نتیجه و ویدیو خلاصه بازی برزیل و اسپانیا| درگیری در بازی دوستانه نتیجه و ویدیو خلاصه بازی آلمان و هلند| ناگلزمن حریف می‌طلبد نتیجه و ویدیو خلاصه بازی انگلیس و بلژیک| تساوی لحظه آخری! ویدیو گل اورونوف، بازیکن پرسپولیس با لباس ازبکستان نتیجه بازی ایران و ترکمنستان+ ویدیو گل(۷ فروردین ۱۴۰۳)| ضعیف و شکننده بردیم! ویدیو خلاصه بازی ایران و ترکمنستان(۷ فروردین ۱۴۰۳) احتمال جدایی ستاره پرسپولیس قوت گرفت فداکاری باهویی برای پرسپولیسی‌ها بارگشت احتمالی مهدوی‌کیا به ایران ایجنت سرمربی مطرح عوض شد!
سرخط خبرها

سید مهدی رحمتی از شهرخودرو می رود؟

  • کد خبر: ۳۶۱۶۴
  • ۰۶ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۲:۱۵
سید مهدی رحمتی از شهرخودرو می رود؟
بالاگرفتن زمزمه‌های جدایی سید مهدی رحمتی، گلر شهرخودرو احتمالا سرآغاز تغییرات مهم در این باشگاه است.
مرتضی اخوان | شهرآرانیوز؛ لیگ برتر نوزدهم آرام آرام به ایستگاه پایانی نزدیک می‌شود و از همین حالا زمزمه‌ها و حرف‌و‌حدیث‌های نقل‌و‌انتقالاتی آغاز شده است. دراین‌میان از مشهد هم خبر می‌رسد سنگربان اول شهرخودرو که فصل خوبی را پشت‌سر گذاشت و توانست در قامت یک بزرگ‌تر نماینده مشهد را در مسیر صعود به دور گروهی آسیا و ماندن در کورس سهمیه آسیایی لیگ برتر همراهی کند، حالا در کانون توجه چند تیم است و خودش هم با توجه به اتفاقات اخیر باشگاه شهرخودرو بدش نمی‌آید مشهد را به مقصدی دیگر ترک کند. سیدمهدی رحمتی که بعد از اتفاقات شهرآورد نودم جایگاه خود را در استقلال از دست داد و به شهرخودرو آمد، حالا گفته می‌شود با جدایی مجتبی سرآسیایی از شهرخودرو و به‌هم‌ریختن معادلات مدیریتی این باشگاه، قصد جدایی از جمع عنابی‌ها را دارد.


بزرگ‌تری در چشم‌ها

سنگربان چهل‌ساله شهرخودرو در طول این فصل عصای دست گل‌محمدی، سرآسیایی و بالاتر از همه آن‌ها حمیداوی بوده است. کافی است به نمایش‌های رحمتی در مستطیل سبز، بیرون از زمین و در گوشه‌و‌کنار امور مربوط به تیم نگاه کنید. رحمتی همه‌جا برای مالک جنوبی حکم یک لیدر و بزرگ‌تر را دارد. در زمین باوجود کاپیتانی اکبر صادقی، تیم را راهنمایی می‌کند و بیرون از زمین هم در معادلات مربیان فصل شهرخودرو در انتخاب بازیکنان و حتی گاهی در تصمیمات مدیریتی باشگاه در جذب بازیکنان نقش داشته است. بااین‌همه از باشگاه شهرخودرو خبر می‌رسد این سنگربان کهنه‌کار، حالا و بعد از جدایی گل‌محمدی، سرآسیایی، فنایی، صداقت و بسیاری از اعضای کادر فنی سابق و اسبق این تیم و با تئوری‌های جدید مدیریتی فرهاد حمیداوی تصمیم دارد با استفاده از بندی که در قرارداد دوساله‌اش با عنابی‌ها وجود دارد، از این تیم جدا شود. گویا رحمتی که پیش‌تر هم بار‌ها گفته بود دوست دارد یک فصل در مشهد بازی کند، حالا که به هدف خود رسیده است، می‌خواهد مسیر حرفه‌ای خودش را در جای دیگری ادامه بدهد.


معامله دو‌سر‌سود

گفته می‌شود در قرارداد دوساله رحمتی بندی وجود دارد که بر اساس آن اگر تیمی بخواهد قبل از پایان قرارداد او را به خدمت بگیرد، باید مبلغ ۳ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان به شهرخودرو بپردازد! این یعنی رقم هنگفتی که با عنوان «بند آزادسازی» در قرارداد گلر تهرانی شهرخودرو گنجانده شده است. فرهاد حمیداوی، مالک شهرخودرو، که این‌روز‌ها و با بحران اقتصادی حاکم بر کشور، خود و شرکتش در منگنه اقتصادی هستند، بدش نمی‌آید که بعد از یک فصل رؤیایی با رحمتی و استفاده از او حالا دوبرابر قیمتی را که در ابتدای فصل گفته شده برای جذب رحمتی خرج کرده است، پس بگیرد؛ معامله سودمندی که می‌تواند بعد از شش‌میلیاردی که سر جدایی گل‌محمدی، شهرخودرو قرار است از پرسپولیس بگیرد، حالا سه‌و‌نیم‌میلیارد دیگر به حساب مالک جنوبی خواهد آورد.


پروژه تیم معمولی با نه‌ونیم‌میلیارد!

یکی از ادعا‌هایی که این‌روز‌ها حول باشگاه شهرخودرو شنیده می‌شود، پروژه معمولی‌سازی است که حمیداوی و اطرافیانش برای تیم مشهد برنامه‌ریزی کردند. گویا حمیداوی و شرکتش که زیر بار هزینه‌های هنگفت تیم‌داری در لیگ برتر، آن‌هم در قواره‌های مدعی قهرمانی و کسب سهمیه آسیایی مانده است، می‌خواهند برای فصل جدید فرمول تازه‌ای را به کار بگیرد تا با صرف هزینه‌های کمتر، تیمی متوسط داشته باشد؛ چیزی شبیه به کاری که پیش از آمدن او، گل‌محمدی در پدیده کرد و با جذب بازیکنان ارزان‌قیمت لیگ‌یک تیمی بی‌ادعا، ارزان، بی‌ستاره، ولی کارآمد و خوب ساخت. گفته می‌شود برای این منظور حمیداوی با چند بازیکن لیگ‌یکی نیز مذاکره کرده و در پایان فصل می‌خواهد با جذب آن‌ها به‌جای بازیکنان گرانی، چون رحمتی نه‌تن‌ها هزینه‌هایش را کاهش بدهد، بلکه شاید از خوش روزگار ستاره‌هایی مانند قاسمی‌نژادها، سعید صادقی‌ها و... را از دل آن‌ها پیدا کرده و به فوتبال ایران معرفی کند.


آینده رحمتی چه‌رنگی است؟

در میان حجم انبوه شایعات و گمانه‌زنی‌ها، مهم‌ترین پرسش این است که آینده سیدمهدی رحمتی قرار است چه رنگی باشد؟ آیا سنگربان شهرخودرو در اندیشه بازگشت به تیم محبوبش استقلال است یا برای کوچ به کرمان و پیوستن به یکی از ۲ تیم متمول و در آستانه صعود به لیگ برتر کارخانه مس دندان تیز کرده است. سنگربان سابق تیم ملی که هیچ بدش نمی‌آید فوتبالش را با پیراهن استقلال تمام کند تا هم در خاطر هواداران ارتش آبی پایتخت دوباره محبوب شود و هم زمینه مربیگری در این باشگاه را برای خود فراهم کند، به‌خوبی می‌داند که شاید پروژه بازگشت به استقلال در شرایط کنونی این باشگاه چندان عملی نباشد؛ استقلالی که مشخص است دیگر از دوران رحمتی گذشته و نمی‌خواهد دوباره جا برای گلری بازکند که در آستانه چهل‌سالگی قرار دارد. شنیده‌های موثق می‌گویند سیدمهدی مذاکراتش را با مدیران مس کرمان که به احتمال فراوان امسال لیگ‌برتری می‌شود، انجام داده است. رحمتی سال‌ها قبل بعد از جدایی از استقلال به مس کرمان رفته و در تیم احیا شده و به سپاهان رفته بود. رحمتی حتی همان سال مس کم‌نام‌ونشان را همچون شهرخودرو آسیایی کرده بود.


قید فوتبال را بزن و مربی شو!

اوایل فصل بود که برخی مدعی بودند رحمتی قراردادی مشروط با شهرخودرو به امضا رسانده است. آن‌موقع برخی می‌گفتند رحمتی یک سال قرارداد بازی در شهرخودرو دارد و یک سال هم قرار است بازیکن‌مربی باشد و گلر‌ها را تمرین بدهد. یکی از انگاره‌های جدی درباره آینده سنگربان چهل‌ساله شهرخودرو، خداحافظی از فوتبال و شروع دوران مربیگری است؛ مسئله‌ای که چندان دور از ذهن هم نیست، چراکه رحمتی در این فصل به‌خوبی نشان داده چقدر به مربیگری علاقه‌مند است و هیچ بدش نمی‌آید خودش را در این پست ببیند. بااین‌همه باید دید سنگربان شهرخودرو چه تصمیمی برای آینده فوتبالی خود خواهد گرفت.
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->