در سفر اربعین، از کودکان خود مراقبت کنید ویدئو | لحظه واژگونی مرگبار اتوبوس زائران پاکستانی در ابرکوه یزد (۳۱ مرداد ۱۴۰۳) تفاوت آبله میمونی و آبله مرغان را می‌دانید؟ برای سوراخ کردن گوش کودکان این نکات را بدانید بیش از ۱۸۸ هزار زائر خارجی از مرزهای ایران وارد عراق شدند آبله میمونی در استان خوزستان شناسایی نشده است پدرانی که سلامت کودکان را به خطر می‌اندازند سلامت زائران اربعین تا ۲ هفته پس از بازگشت از سفر پیگیری می‌شود ۱۶۰ مرکز همسرگزینی در ۲۷ استان کشور مجوز فعالیت گرفتند نقش خانواده در پرستاری از بیماران مزمن در خانه خشکیدگی دائمی یا فصلی ۷۰ درصد تالاب‌های کشور تقویت هوش مالی فرزندان با تربیت اقتصادی در خانواده ضرب و شتم کارشناسان اورژانس در خراسان‌شمالی + عکس دلیل تاخیر پرواز مشهد - بغداد هواپیمایی سپهران چه بود؟ (۳۱ مرداد ۱۴۰۳) هتل های نزدیک میدان امیر چخماق یزد ۴ بیماری در کمین زائران اربعین | آماده‌سازی اتاق‌های سرما برای زوار گرمازده فکر کردن زیاد به جای آن که کمک کننده باشد، ما را سردرگم می‌کند سرقت مرگبار طلا‌های زن مسن در چناران خراسان رضوی + عکس ایران یکی از بزرگترین کشور‌های جهان در میزبانی از پناهندگان علائم بالینی بیماری التهاب یا گاستریت معده چیست؟ بار دیگر کمبود انسولین در داروخانه‌ها سلامتی بیماران دیابتی را نشانه گرفته است
سرخط خبرها

۱۶۰ مرکز همسرگزینی در ۲۷ استان کشور مجوز فعالیت گرفتند

  • کد خبر: ۲۴۶۵۶۷
  • ۳۱ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۳:۱۳
۱۶۰ مرکز همسرگزینی در ۲۷ استان کشور مجوز فعالیت گرفتند
مسئول سامانه صدور مجوز مراکز همسرگزینی وزارت ورزش و جوانان از وجود ۱۶۰ مرکز همسان گزینی در ۲۷ استان کشور خبر داد.

به گزارش شهرآرانیوز؛ الهام گودرزی با اشاره به ماده ۳۷ قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت، اظهار کرد: سازمان تبلیغات اسلامی مکلف است به منظور ترویج و تسهیل امر ازدواج، از طریق موسسات فرهنگی، مساجد و روحانیون و دیگر ظرفیت‌های مردمی به توسعه فرهنگ واسطه‌گری در امر انتخاب همسر، با محوریت و مشارکت خانواده‌ها و رعایت موازین قانونی و شرعی بپردازد که در این راستا وزارت ورزش و جوانان موظف است با دریافت تأییدیه از سوی سازمان تبلیغات اسلامی مجوز مراکز فعال در امر انتخاب همسر را صادر کند.

وی ادامه داد: براین اساس، متقاضیان راه‌اندازی مراکز همسان‌گزینی در ابتدا باید به سامانه ملی همسان‌گزینی سازمان تبلیغات اسلامی به آدرس مراجعه کرده و بعد از تکمیل اطلاعات، در مصاحبه حضوری شرکت کنند. در صورت قبولی در مصاحبه از سوی سازمان تبلیغات اسلامی تاییدیه‌ای دریافت می‌کنند که افراد با دریافت آن، وارد درگاه ملی مجوز‌ها شده و از آنجا اقدام به دریافت مجوز از طریق معاونت جوانان وزارت ورزش و جوانان می‌کنند.

مسئول سامانه صدور مجوز مراکز همسان‌گزینی وزارت ورزش و جوانان با بیان اینکه تمامی مدیران مراکز دارای مجوز باید دوره‌های آموزشی که با حمایت و همکاری وزارت ورزش و جوانان توسط سازمان تبلیغات اسلامی برگزار می‌شود، طی کنند، گفت: همچنین به صورت سالانه نیز نشست‌های مشترکی با حضور مدیران مراکز برای متقاضیان راه‌اندازی مراکز همسان‌گزینی با عنوان صبا به منظور هم‌­اندیشی، آموزش و هماهنگی فعالیت‌های ایشان برگزار می‌شود. تاکنون نیز دو رویداد صبا برگزار شده است.

گودرزی هدف از راه‌اندازی مراکز همسان‌گزینی را اجرای ماده ۳۷ قانون و همچنین فعالیت این مراکز به صورت قانونمند عنوان کرد و یادآور شد: در حال حاضر ۱۶۰ مرکز همسان‌گزینی در کشور از وزارت ورزش و جوانان مجوز دریافت کرده و در ۲۷ استان کشور فعال هستند. بنابر قانون، وزارت ورزش و جوانان نیز موظف است به هر متقاضی دریافت مجوز بعد از احراز صلاحیت، مجوز دهد.

وی در پاسخ به سوالی درخصوص وضعیت تخلفات احتمالی اینگونه از مراکز یادآور شد: تخلفات از طریق وزارت ورزش و جوانان و سازمان تبلیغات اسلامی بررسی می‌شود، به گونه‌ای که سازمان تبلیغات اسلامی وظیفه بازدید و نظارت از آنها را برعهده دارد و در صورت نیاز ابطال مجوز مراکز دارای تخلف بر عهده وزارت ورزش و جوانان است.

مسئول سامانه صدور مجوز مراکز همسان‌گزینی وزارت ورزش و جوانان در ادامه با اشاره به روند فعالیت مراکز همسرگزینی بیان کرد: روال ثابتی در خصوص همه این مراکز وجود دارد؛ متقاضیانی که به دنبال معرفی فرد مناسب برای ازدواج هستند در ابتدا با پرداخت تعرفه مصوب، برای آنها تشکیل پرونده صورت می‌گیرد که این پرونده شامل اطلاعات خانوادگی و فردی آنهاست و پس از آن به افراد مواردی را برای ازدواج معرفی می‌کنند. علت پرداخت این مبلغ نیز به دلیل ارائه مشاوره‌ها و انجام فعالیت‌هاست.

وی با تاکید بر اینکه هدف از ایجاد مراکز همسان‌گزینی پیشگیری از فعالیت‌های غیرقانونی بوده است، گفت: در حال حاضر نیاز جامعه، قانونمند شدن فعالیت­های موضوع انتخاب همسر است تا مردم به این مراکز مراجعه کنند و از خدمات آنان بهره­مند شوند. خاطرنشان می­‌شود تمام مراکز موظف‌اند از حضور یک روانشناس برای معرفی افراد به یکدیگر جهت ازدواج، ارزیابی‌های فردی و مشاوره فردی و... استفاده کنند، به عبارتی افراد باید از فیلتری از طریق روانشناس عبور کنند.

منبع: ایسنا

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->