صعود قیمت نات کوین و تون‌کوین بعد از آزاد شدن مالک تلگرام پاول دورف، مدیر تلگرام، آزاد شد جزئیاتی جدید از شیوه دستگیری پاول دورف، مدیر تلگرام آموزش اضافه‌کردن متن و عکس به عکس‌‌های اینستاگرام تاریخ رسمی لیست‌شدن همسترکامبت اعلام شد + عکس گلکسی S۲۵ اولترا باریک‌تر و سبک‌تر است یا آیفون ۱۶ پرو مکس؟ درخشش دانش‌آموزان ایران در مسابقات جهانی علوم و اختراعات ۲۰۲۴ با ۸ مدال رنگارنگ کارت‌های امروز راکی ربیت (چهارشنبه ۷ شهریور ۱۴۰۳) + پاسخ انیگما جدید و توکن‌های مخفی کدمورس جدید همسترکامبت (چهارشنبه ۷ شهریور ۱۴۰۳) + آموزش کلید طلایی مینی‌گیم و کارت‌های امروز همستر راهنمای مینی گیم جدید هگزا پازل همستر برای دریافت سکه‌های بیشتر ویدئو | واکنش رهبری به بازداشت پاول دورف، مدیر تلگرام وزیر ارتباطات از اختلال اینترنت در ایران خبر داد (۶ شهریور ۱۴۰۳) + دلیل آیا قرار است تلگرام از گوشی‌های آیفون حذف شود؟ اپل تاریخ رونمایی از سری آیفون ۱۶ را اعلام کرد شیائومی می‌خواهد گوشی تاشو با دو لولا تولید کند کارت‌های امروز راکی ربیت (سه‌شنبه ۶ شهریور ۱۴۰۳) + پاسخ انیگما جدید و توکن‌های مخفی کدمورس جدید همسترکامبت (سه‌شنبه ۶ شهریور ۱۴۰۳) + آموزش کلید مینی‌گیم و کارت‌های امروز همستر بالاخره داگز لیست شد (۵ شهریور ۱۴۰۳) + قیمت اولیه آموزش انتقال توکن داگز به ولت تون‌کیپر + فیلم کارت‌های امروز راکی ربیت (دوشنبه ۵ شهریور ۱۴۰۳) + پاسخ انیگما جدید و توکن‌های مخفی اولین واکنش رسمی تلگرام به بازداشت پاول دورف
سرخط خبرها

جزئیاتی جدید از شیوه دستگیری پاول دورف، مدیر تلگرام

  • کد خبر: ۲۴۷۸۹۲
  • ۰۷ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۸:۱۶
جزئیاتی جدید از شیوه دستگیری پاول دورف، مدیر تلگرام
دو گزارش جدید ادعاهایی درباره شیوه دستگیری پاول دورف، مدیر عامل تلگرام، مطرح کرده‌اند.

به گزارش شهرآرانیوز؛ پاول دورف، بنیان‌گذار تلگرام، چند روز پیش هنگام ورود به فرانسه دستگیر شد و دادستانی فرانسه روز گذشته در بیانیه‌ای دلایل خود برای دستگیری وی را شرح داد. حالا دو گزارش جدید منتشر شده که ادعا می‌‎کنند حکم بازداشت مدیر عامل تلگرام و برادرش، «نیکلای دورف» که یکی از بنیانگذاران تلگرام است، ماه‌ها قبل توسط مقامات فرانسوی صادر شده است. در گزارش دیگر به این ادعا اشاره شده که گوشی پاول دورف در سال ۲۰۱۷ و یک سال قبل از دیدار وی با امانوئل مکرون، رئیس جمهور فرانسه، هک شده بود.

نشریه Politico طبق اسناد اداری که مشاهده کرده می‌گوید که حکم بازداشت برادران دورف اولین‌بار در ماه مارس سال ۲۰۲۴ صادر شده است. دورف روز ۲۴ اوت پس از فرود در فرودگاه لوبورژه در شمال پاریس بازداشت شد.

علاوه‌براین، برخی منابع ناشناس به وال استریت ژورنال اعلام کرده‌اند که دورف در سال ۲۰۱۷، یک سال قبل از دیدار با مکرون، هدف جاسوسان فرانسه و امارات متحده عربی قرار گرفته بود. طبق این گزارش، در این عملیات مشترک با نام رمز «Purple Music»، گوشی آیفون مدیرعامل تلگرام به‌دلیل نگرانی‌های امارات در مورد استفاده از این سرویس پیام‌رسان برای استخدام و برنامه‌ریزی حملات سایبری هک شده بود.

در همین گزارش همچنین گفته شده که دورف سال ۲۰۱۸ با مکرون، رئیس‌جمهور فرانسه ملاقات داشته است و از او خواسته شده تا مقر تلگرام را به پاریس منتقل کند. هرچند دورف در آن زمان این پیشنهاد را رد کرده، اما ظاهراً از رئیس‌جمهور خواسته تا به او تابعیت فرانسوی بدهد.

به گفته کارشناسان، دستگیری مدیرعامل تلگرام پیامد‌های نگران‌کننده‌ای در زمینه توسعه آینده وب ۳ و فناوری‌های حفظ حریم خصوصی ایجاد می‌کند. «نیکولای دنیسنکو»، یکی از بنیان‌گذاران و مدیر فناوری برنامه مالی Brighty به Cointelegraph می‌گوید که هرچند دورف هنوز متهم نشده است، اما دستگیری او می‌تواند نشان‌دهنده یک حمله نگران‌کننده به توسعه‌دهندگان فناوری‌های حفظ حریم خصوصی باشد:

«این پرونده نگرانی‌هایی را در مورد نفوذ بالقوه دولت‌ها و پیامد‌های گسترده‌تر برای حریم خصوصی دیجیتال ایجاد می‌کند. در هر صورت، امنیت کاربران باید همیشه در اولویت باشد، چه از نظر حریم خصوصی و چه از نظر محافظت در برابر هکر‌ها یا فعالیت‌های غیرقانونی.»

منبع: دیجیاتو

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->