بسته محتوایی اشعار آئینی ماه صفر منتشر شد سیاه‌پوشی صحن و سرای حرم امام رضا (ع) ویژه دهه آخر صفر مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی: در دهه پایانی صفر از مبدا تا مقصد همراه زائر هستیم توصیه‌های پزشکی به زائران پیاده امام‌رضا(ع) | زائران دهه آخر صفر ۱۴۰۳ از خدمات پزشکی رایگان بهره می‌برند عشق به حسین (ع) پایان ندارد راه‌های تعامل با نوجوان در فرهنگ دینی برگزاری رویداد‌های فرهنگی با تمرکز بر ترویج فرهنگ میزبانی در مشهد در دهه پایانی صفر ۱۴۰۳ ظرفیت پذیرایی ۸۰ هزار زائر در بزرگترین موکب خدمتی امام رضا (ع) در ملک‌آباد پیش‌بینی ۳۰ میلیون تشرف به حرم امام‌رضا(ع) برای دهه آخر صفر ۱۴۰۳ + فیلم تأمین ۹۵ هزار ظرفیت اقامت شبانه در مسیر‌های منتهی به مشهد برای زائران پیاده دهه آخر صفر ۱۴۰۳ عطر گلاب دست‌های مادربزرگ بود چشمه‌ای که دریا شد | یادی از آیت الله العظمی سید شهاب الدین مرعشی نجفی، فقیه وارسته و عالم شیعه زینت ارادت بر ضریح دوست | درباره هدایایی که بر در و دیوار بارگاه مطهر رضوی نصب شده است دوست و دشمن؛ مقهور علم و تدبیر رضوی با سکوت در قلب‌ها نفوذ کنیم | بازخوانی آموزه‌های رضوی در چهارشنبه امام‌رضایی همه راه‌ها به مشهد ختم می‌شود ویدئو| خادمان امام رضا(ع) میزبان زائران پیاده در تپه سلام تشرف معلولان آسایشگاه فیاض‌بخش به حرم مطهر رضوی (۶ شهریور ۱۴۰۳) سیزدهمین دوره جایزه ادبی «یوسف»، ویژه دفاع‌ مقدس آغاز به کار کرد تمدید مهلت ارسال آثار به جشنواره رسانه‌ای بین‌المللی امام‌رضا (ع)
سرخط خبرها

عشق به حسین (ع) پایان ندارد

  • کد خبر: ۲۴۸۰۱۸
  • ۰۸ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۱:۵۸
عشق به حسین (ع) پایان ندارد
در روایات ما ثواب و ارزش زیارت امام‌حسین (ع) در روز اربعین از ثواب زیارت ایشان در روز عاشورا بیشتر است.

پیاده‌روی اربعین حسینی با عظمت برگزار شد و بازهم عاشقان حسینی عشق و شیدایی خود را به امامشان نشان دادند. امسال زیارت امام‌حسین (ع) بعد از اربعین نیز ادامه دارد و موکب‌ها همچنان دایر و فعال هستند؛ زیرا دهه پایانی صفر هنوز تمام نشده است و برای زیارت این امام هیچ‌وقت دیر نیست.

اگر از رمز اربعین بپرسید، می‌توانم بگویم کلمه اربعین اشاره به عدد چهل دارد و منظور از روز اربعین، چهلم شهدای کربلاست. بعضی علمای ما در کتب خود به این موضوع مهم پرداخته‌اند که چهلم گرفتن فقط مخصوص امام‌حسین (ع) و اصحاب شهید ایشان است. اسرار و حکمت‌های زیادی در این اربعین گرفتن برای امام‌حسین (ع) وجود دارد. 

نکته عجیب و جالب اینجاست که در روایات ما ثواب و ارزش زیارت امام‌حسین (ع) در روز اربعین از ثواب زیارت ایشان در روز عاشورا بیشتر است و این اهمیت تا جایی پیش می‌رود که در یک روایت معروف، امام حسن عسکری (ع) می‌فرمایند: «علامات المؤمن خمس، صلاه الخمسین، و زیارت الاربعین، والتختّم فی الیمین، و تعفیر الجبین، و الجهر ببسم ا... الرحمن الرحیم»؛ نشانه‌های انسان مؤمن پنج تاست: پنجاه رکعت نماز روزانه (نماز‌های واجب و نافله)، زیارت اربعین، انگشتر به دست راست کردن، پیشانی بر خاک نهادن و بسم‌ا... الرحمن‌الرحیم را بلند گفتن؛ یعنی شیعه، زیارت اربعین و توجه به زیارت امام‌حسین (ع) را از علامات مؤمن شمرده است. 

می‌توان گفت تمام حکمت و اهمیتی که در اصل قیام سیدالشهدا (ع) است، در موضوع اربعین وجود دارد؛ یعنی اگر پیامبر خدا فرمودند: «حسین منّی و انا من حسین»، این بدان معناست که جاوید بودن و جاویدان ماندن دین من به برپایی نهضت امام‌حسین (ع) است و نکته مهم اینجاست که صدای این نهضت هم قرار است با رسانه اربعین به تمام دنیا برسد و عالم‌گیر بشود؛ مسئله‌ای که با یک نگاه کوتاه به راهپیمایی عظیم اربعین که هرسال بزرگ‌تر و باشکوه‌تر برگزار می‌شود، آشکار می‌شود.

اما این تمام داستان عجیب کنگره بزرگ اربعین نیست؛ اربعینی که رهبر معظم انقلاب در جملات زیبایی آن را از جلوه‌های بارز میدان مغناطیس حسینی و نمود جوشش این خون پاک پس از بیش از هزار سال می‌دانند و این شکوه و عظمت و رسانه عظیم حسینی، برنامه‌ریزی شده است تا زمینه ظهور مهدی امت را فراهم کند.

آن امامی که وقتی ظهور می‌کند، می‌گوید: من فرزند آن مظلومی هستم که او را تشنه شهید کردند. در منابع روایی آمده است زمانی که قائم آل‌محمد (عج) ظهور کند، مابین رکن و مقام می‌ایستد و پنج ندا سر می‌دهد:

إذا ظهر القائم (عج) قام بین الرکن و المقام و ینادی بنداءات خمسه:

الأول: ألا یا أهل العالم أنا الإمام القائم:
آگاه باشید‌ای اهل عالم که من قائم امام هستم.

الثانی: ألا یا أهل العالم أنا الصمصام‏ المنتقم‏:
آگاه باشید‌ای اهل عالم که من هستم شمشیر انتقام‌گیرنده!

الثالث: ألا یا أهل العالم إن جدّی الحسین قتلوه عطشان:
آگاه باشید‌ای اهل عالم که جد من، حسین، را تشنه‌کام کشتند.

الرابع: ألا یا أهل العالم إنّ جدّی الحسین علیه السّلام طرحوه عریانا:
آگاه باشید‌ای اهل عالم که جد من حسین را عریان روی خاک افکندند!

الخامس: ألا یا أهل العالم إنّ جدّی الحسین علیه السّلام سحقوه عدوانا:
آگاه باشید‌ای جهانیان که جد من حسین را از روی کینه‌توزی پایمال کردند!

بقیه ا... (عج) و آن فردی که از خاندان رسول خدا (ص) باقی مانده است تا دین او را همه‌گیر کند، خواهد آمد؛ کسی که انتقام حسین (ع) و مظلومان جهان را می‌گیرد و عدل را در جهان می‌گستراند.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->