سرقت مسلحانه از شعبه بانک سپه در خیابان مطهری مشهد + جزئیات (۸ شهریور ۱۴۰۳) مصرف سوسیس و کالباس خطر ابتلا به دیابت نوع ۲ را افزایش می‌دهد کلید حفظ آرامش در زندگی مشترک چیست؟ ایجاد ۱۱ حلقه امنیتی اطراف حرم امام‌رضا(ع) | تمامی دستگاه‌های نظامی و امنیتی در مشهد آماده‌باش هستند سوء‌تغذیه، هشت استان کشور را تهدید می‌کند برای حفظ سلامتی خود شکلات تلخ بخورید زلزله شدید در پاکستان + جزئیات (۸ شهریور ۱۴۰۳) روایتی از انفجار دفتر نخست وزیری در سال ۱۳۶۰ پیش‌بینی هواشناسی مشهد و خراسان‌رضوی (پنجشنبه، ٨ شهریور ١۴٠٣) | تداوم وزش باد و افزایش تدریجی دما در استان در اربعین ۱۴۰۳، بیش‌از ۳ میلیون خدمت درمانی ارائه شد | گرمازدگی؛ شایع‌ترین مشکل زائران مقتول ۱۳ ساله با پای خودش به اداره پلیس تهران مراجعه کرد توصیه به مبتلایان میگرن: این نوع پنیر را مصرف نکنید چگونه روابط دوستانه را مستحکم‌تر کنیم؟ اولین انتصابات وزیر آموزش‌وپرورش در وزارت‌خانه متبوعش ممنوعیت تردد موتورسیکلت در محور تهران-سمنان-مشهد و بالعکس از امروز (۸ شهریور ۱۴۰۳) تا دهم شهریور اعتراض دانش‌آموزان به آزمون فرهنگیان | والدین دانش‌آموزان خواستار اعلام کارنامه سبز پذیرفته‌شدگان هستند خراسان رضوی، دومین مصرف‌کننده فرآورده‌های خونی در کشور زادآوری؛ آرزویی که همچنان بر کاغذ می‌ماند! قتل مرد جوان توسط همسر یا باجناق | زوایای جدید از پرونده مرد جوانی که جسدش در حاشیه خیابان شفا مشهد رها شده بود سرطان ریه؛ پنجمین سرطان شایع در ایران | واکسن سرطان ریه چه زمانی به ایران می‌رسد؟
سرخط خبرها

کلید حفظ آرامش در زندگی مشترک چیست؟

  • کد خبر: ۲۴۸۰۶۷
  • ۰۸ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۴:۲۴
کلید حفظ آرامش در زندگی مشترک چیست؟
روابط، نیازمند مراقبت هستند؛ تفاوتی هم ندارد که این رابطه از چه نوعی است. از روابط خانوادگی و بین والدین و فرزندان گرفته، تا روابط همکاری، دوستانه و یا روابط زناشویی ... در این گزارش، اما منظور ما از روابط، روابط زناشویی است.

به گزارش شهرآرانیوز، این که زوجین با هم اختلاف نظر دارند و یا با هم مشاجره می‌کنند، اتفاق ناخوش آیندی نیست و طبیعی است؛ مشاجرات زمانی غیرطبیعی می‌شود که مدیریت نشود و نظم زندگی مشترک را برهم بزند؛ به همین دلیل است که مدیریت مشاجرات مخصوصا مشاجرات زناشویی، می‌تواند در حفظ و دوام رابطه موثر بین زوجین باشد

هنگام مشاجره و درگیری مجموعه‌ای از علائم جسمی و روانی بروز می‌کند. این علائم شامل ضربان سریع قلب، عرق کردن کف دست، سرگیجه، خشم، دلشوره و گرفتگی عضلات است.

مهارت حل تعارض از مهارت‌های بین فردی مهمی است که می‌توان به شیوه نظام‌مند از آن برای حل و فصل اختلافات استفاده کرد. تکنیک‌هایی که در این مقاله می‌خوانید به شما کمک می‌کند تا ناسازگاری‌های عاطفی و خانوادگی خود را مدیریت کنید.

۱- تکنیک بازگشت

وقتی آرام شدید دوباره باز گردید و آرام درباره مشکل بحث کنید. اگر احساس آرامش نمی‌کنید بحث بر روی مشکل را به زمان بهتری موکول کنید.

۲- تکنیک توقف

پذیرش این تکنیک ساده به زمان و مقداری شوخ طبعی نیاز دارند. وقتی مشاجره و درگیری اوج می‌گیرد دست خود را بالا می‌گیرید و فریاد می‌زنید «توقف» یا «ایست» این علامتی است که می‌گوید دو طرف باید فریاد را متوقف کنند و به اتاق‌های مجزایی بروند و بعد از ایجاد فاصله‌ای در میان خود، برای نتیجه گیری از بحث، زمانی را در نظر بگیرند.

۳- تکنیک تایم اوت

متوقف کردن درگیری به معنای حل و فصل مشکل نیست. بلکه مهلتی است که طرفین آرام شوند و به حالت عادی بازگرداند. زوج ها، هنگام مشاجره هیجان زده می‌شوند. وقتی این اتفاق می‌افتد میزان ضربان قلب، تنفس، نبض و هورمون آدرنالین خون افزایش می‌یابد. یکی از اهداف این مرحله آرام کردن افراد است. به اتاقی می‌روید و ۱۰ الی ۱۵ دقیقه بی سروصدا می‌نشینید.

۴- تکنیک تنفس آهسته

گاهی اوقات برای آرام شدن باید نفس عمیق کشید. در این مهلت ۱۰ الی ۱۵ دقیقه‌ای استراحت، دستانتان را روی شکم خود بگذارید و نفس بلندی بکشید. کم کم سرعت نفس کشیدن تان را کم کنید و عمیق‌تر نفس بکشید و سپس چند تنفس آرام انجام دهید.

۵- تکنیک گفتگوی محترمانه

پس از گوش دادن به همه‌ی حرف‌های همسر، از نیازها، نگرانی‌ها و مسائلی که باعث ناراحتی شما شده است، با آرامش و احترام سخن بگویید. نیاز‌ها و نگرانی‌های خود را شرح دهید. احساس خود را در مواقعی که آزرده خاطر شدید بیان کنید. همسر خود را سرزنش نکنید. در جستجوی پیشنهاد بهتر، به جای ارائه راه حل به طرف مقابل باشید. از همسرتان بخواهید خلاصه حرف‌های شما را بازگو کند تا بدین ترتیب گوش دادن فعال را در رابطه خود اجرا کرده باشید. او نیز باید به نیاز‌ها و نگرانی‌های شما توجه کرده باشد آنها را به یاد بسپارد. گاهی اوقات در شرایطی که رسیدن به توافق دشوار باشد درخواست کمک از فرد سوم سودمند است.

۶- تکنیک ارتباط چشمی

گوش دادن و یادگیری آن کار آسانی نیست با استفاده از روش گوش دادن فعال می‌توانید به همسر خود نشان دهید که به حرف‌های او گوش می‌دهید. وقتی همسر شما حرف می‌زند به چشمهایش نگاه کنید با این کار نشان می‌دهید که به حرف‌های او توجه دارید. هر دو الی سه دقیقه یک بار حرف‌های همسر خود را جمع بندی کرده و بازگو کنید. این روش به همسر شما که ممکن است خسته و عصبی باشد کمک می‌کند تا به آسانی و با اطمینان احساس‌های خود را به زبان آورد. استفاده از زبان بدن با حرکت‌های مانند تکان دادن سر او را به حرف زدن تشویق می‌کند.

منبع: سلامت نیوز

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->