ویدئو | فرهمندی: در دوره ششم شورا شهر مشهد تلاش کردیم از نگاه های سطحی فاصله بگیریم بیشترین فوتی‌ تصادفات موتورسیکلت در مشهد مربوط به عابر و سرنشین است ویدئو | موحدیان: تامین منابع و اتمام پروژه‌های نیمه تمام از راهبرد‌های شورای ششم بود ظهوریان: پویش مشهد مهربان بیانگر ماموریت کلان اجتماعی شهرداری است تدوین سند طرح جامع مدیریت پسماند مشهد با همکاری دانشگاه فردوسی سخنگوی شورای اسلامی شهر مشهد در نشست خبری: شورای ششم برای توسعه متوازن شهر هدف‌گذاری کرده است | نیمی از بودجه عمرانی شهرداری مشهد در اختیار مناطق کم‌برخوردار و حاشیه شهر است خط‌۳ متروی مشهد یکی از ایمن‌ترین ابرپروژه‌های کشور است مصدومیت ۵۰ نفر بر اثر سوانح رانندگی طی ۲۴ ساعت گذشته در مشهد (۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) احداث پارک و فضای ورزشی مخصوص بانوان در دستور کار شهرداری منطقه ۱۲ مشهد اولویت‌ مدیریت شهری مشهد استفاده از گیاهان خشک‌منظر برای فضاآرایی شهری است برخورد با تخلیه فاضلاب در کشف‌رود تا پایان اردیبهشت هوای چهار منطقه کلانشهر مشهد در شرایط پاک قرار گرفت (۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) محدودیت ترافیکی بولوار ابوطالب به سمت چهارراه احمدآباد به دلیل نشست زمین در مشهد (۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) اجرای عملیات رفع خطر محل فرونشت بولوار کلاهدوز مشهد + فیلم و تصاویر بارش باران و لغزندگی معابر در جاده‌های خراسان‌رضوی (۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) معاون وزیر کار: مشهد الگوی موفق توسعه حمل‌و‌نقل ریلی در سایر کلانشهر‌هاست ۱۰۰ قطعه زمین در بینالود به خانواده‌های دارای ۴ فرزند اختصاص یافت (۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) شهردار مشهد: سیاست ما واگذاری اجرای برنامه‌های مناسبتی به مردم است
سرخط خبرها
گفتگو‌ی شهرآرا با شهناز رمارم عضو هیئت‌رئیسه شورای شهر مشهد

درآمد شهر مهم‌ترین چالش دوران پساکرونا

  • کد خبر: ۲۴۸۵۷
  • ۰۶ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۰۸:۴۳
درآمد شهر مهم‌ترین چالش دوران پساکرونا
علیرضا ظهیری/ شهرآرانیوز  - شهناز رمارم، عضو هیئت‌رئیسه شورای شهر مشهد که فعلا به‌دلیل دست‌وپنجه‌نرم‌کردن با کووید ۱۹ در قرنطینه به سر می‌برد، طی دو ماه اخیر به‌صورت ویژه، پیگیر رفع مشکلات شهروندان درگیر با ویروس کرونا بوده و اقداماتی در‌این‌راستا انجام داده است.
این عضو شورای شهر مشـهد در گفت‌وگوی تلفنی با شهرآرا با اشاره‌به اینکه یکی از اشکالات جدی ستاد‌های مقابله با کرونا، درنظر‌نگرفتن نقش تصمیم‌گیری پارلمان‌های محلی یا همان شورا‌های شهر در این ستاد‌ها بوده است، بیان کرد: برخی تصمیمات درزمینه مقابله با کرونا در ستاد ملی گرفته می‌شد، اما ازسوی دیگر برخی سیاست گذاری‌ها در این حوزه به مقامات محلی واگذار شده بود؛ طبیعتا سیاست‌گذاری در امور شهر و نظارت بر اجرا باید برعهده نمایندگان پارلمان محلی باشد. شهناز رمام با تأکید بر اینکه دعوت‌نکردن نمایندگان مردم شهر به ستاد مقابله با کرونا، خلأیی بود که احساس شد و برخی کم‌لطفی‌ها را نشان داد، افزود: در شرایط بحرانی باید سریع تصمیم گرفته شود و رفت‌و‌آمد تصمیمات بین شورا و فرمانداری سبب اتلاف وقت و سردرگمی مردم می‌شود. وی با بیان اینکه خوشبختانه مدیریت شهری مشهد در حوزه سیاست‌گذاری و انجام اقدامات، درزمینه مبارزه با کرونا در مشهد بسیار اثرگذار بود، ادامه داد: کنترل حمل‌و‌نقل عمومی، ضدعفونی‌کردن معابر شهری، حمایت از اقشار آسیب‌پذیر جامعه، توزیع بسته‌های بهداشتی و ماسک، تعطیلی پروژه‌های شهری و اجرای دورکاری، از‌جمله اقدامات مدیریت شهری برای کنترل و مبارزه با ویروس کووید‌۱۹ بوده است.
عضو هیئت‌رئیسه شورای شهر تأکید کرد: شهرداری مشهد حتی برنامه‌های استقبال از نوروز‌۹۹ را که هزینه‌های بسیاری برای آن‌ها متحمل شده بود، لغو کرد. وی با اشاره‌به حضور شهردار شهر در ستاد استانی مقابله با کرونای استان گفت: خوشبختانه حضور شهردار مشهد در این ستاد، بی‌تأثیر نبود؛ به‌طوری‌که حضور ایشان در تصویب و اجرای مصوبات ستاد نقش داشته است. رمارم با بیان اینکه مدیریت شهری مشهد در موضوع مبارزه با کرونا نسبت‌به خیلی از مدیرانی که در این موضوع مسئولیت مستقیم داشتند، بهتر عمل کرده است، افزود: شهرداری مشهد در موضوع کرونا وارد حیطه‌هایی شد که خارج از مسئولیت ذاتی شهرداری بود، اما مدیریت شهری به‌دلیل اهمیت‌داشتن سلامت مردم به این بخش‌ها ورود پیدا کرد.
رئیس شورای شهرستان مشهد با تشریح چالش‌های جامعه در دوران پساکرونا گفت: مهم‌ترین چالشی که پس از کرونا با آن رو‌به‌رو هستیم، موضوعات اقتصادی و درآمدی شهر، بیکاری، تعطیلی کسب‌و‌کار‌ها و آسیب‌دیدن اقتصاد محلی و کلان است. کرونا تبعاتی جدی در این بخش‌ها به‌دنبال خواهد داشت؛ بنابراین مسئولان باید تصمیم‌ها و سیاست‌هایی منطقی و درست درپیش گیرند.
وی تأکید کرد: البته در دوران پساکرونا ممکن است در ارتباطات مردمی و دیگر رفتار‌های اجتماعی نیز شاهد تغییراتی باشیم و معادلات در‌زمینه‌های مختلف عوض شود. ممکن است در آینده، شاهد شکل‌گیری رفتار‌های جدید اجتماعی و از‌بین‌رفتن برخی رفتار‌ها باشیم.
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->