شهردار مشهد: سیاست ما واگذاری اجرای برنامه‌های مناسبتی به مردم است به دنبال پذیرش سالانه ۴۰ هزار مددجوی زائر هستیم اصل ۴۳ قانون اساسی مورد غفلت قرار گرفته است «زائرسرای کرامت ۲» در مشهد افتتاح شد پیشرفت فیزیکی ۱۵ درصدی احداث رینگ سلامت بوستان بجمهن مشهد شهرداری مشهد ۴ نیروگاه خورشیدی احداث می‌کند استقرار نیرو‌ها و تجهیزات خدمات شهری همزمان با شروع بارندگی در مشهد امسال مشهد به صورت ویژه به استقبال دهه کرامت می‌رود | خیابان امام رضایی‌ها نقطه عطف برنامه‌های دهه کرامت ۱۴۰۳ است+ فیلم باران بهاری هوای کلانشهر مشهد را پاک کرد (۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) اعلام برنامه‌های صدا وسیمای خراسان رضوی جهت برگزاری دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی اعمال قانون ۱۷۴۹ دستگاه خودرو حادثه ساز در مشهد | ۵۹ دستگاه خودرو متخلف توقیف شدند (۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) خودرو پراید در صدر جدول خودرو‌های آلاینده مشهد قرار دارد ترافیک پر حجم مشهد در مسیر حوزه‌های امتحانی کنکور سراسری ۱۴۰۳ (۶ اردیبهشت۱۴۰۳) ساعت کار مترو مشهد در روز برگزاری کنکور تغییر کرد (۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) بارش باران بهاری درجاده‌های خراسان رضوی | مه‌گرفتگی در محور درگز-قوچان (۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) رونمایی از پوستر برگزاری دومین رویداد اهدای جایزه ملی جوانی جمعیت سامانه شمس برای ثبت ایده‌های شهری راه‌اندازی می‌شود شورای شهر مشهد تحقیق و تفحص از مساجد تخریب شده منطقه ثامن را کلید زد شهرداری مشهدمقدس به عنوان دبیرخانه کمیته خلاقیت و نوآوری کلانشهر‌ها فعالیت خواهد کرد ۱۴۵ میلیارد تومان مطالبات مراکز طرف‌قرارداد تأمین‌اجتماعی خراسان‌رضوی پرداخت شد
سرخط خبرها

وضعیت کنونی مشهد در حوزه کرونا خوب است/اگر شاخص‌های بهداشتی رعایت نشود، شرایط بحرانی می‌شود/ اتوبوس‌رانی فعال شود

  • کد خبر: ۲۵۸۰۹
  • ۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۰:۲۸
وضعیت کنونی مشهد در حوزه کرونا خوب است/اگر شاخص‌های بهداشتی رعایت نشود، شرایط بحرانی می‌شود/ اتوبوس‌رانی فعال شود
رئیس دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: تنها مجموعه‌ای که در استان فقط به ما کمک کرد و هیچ‌جا بر ما نتاخت و ما را مواخذه نکرد، مجموعه مدیریت شهری و شورای شهر مشهد و شخص استاندار بودند.

لاله کوثری/شهرآرانیوز- محمد حسین بحرینی در نود‌ویکمین جلسه شورای اسلامی شهر مشهد افزود: خیلی‌ها از نهادهای دولتی و مردمی در این برهه حساس با دانشگاه علوم پزشکی و کادر درمان کمک کردند. 


وی با بیان اینکه همراهی و تعاملی که اعضای شورا در این برهه از خود نشان دادند جای تقدیر دارد اظهار کرد: با‌توجه‌به ظرفیت موجود در بدنه شهری درخواست داریم تمام این اقدامات ادامه داشته باشد و ثبت شود.


وی ادامه داد: یکی از بحران‌هایی که در تاریخ در کل کشور و به‌تبع آن استان ما رخ داد، کرونا بود. در این شرایط ما با شورایی رو به رو شدیم که تمام قد در کنار خادمان پزشکی ایستاد. 


وی افزود: سه ماه و نیم است که دانشگاه علوم پزشکی درگیر کرونا است، ما از اول بهمن ماه برنامه‌ریزی برای مقابله با شیوع کرونا و خدمت‌رسانی به بیماران کرونایی را شروع کردیم.


رئیس دانشگاه علوم پزشکی مشهد با اشاره به اینکه گزارش دادن یک تیغ دو لبه است گفت: به دلیل شرایط خاصی که مشهد دارد، بیشترین نگرانی دولتمردان بعد از تهران مربوط به مشهد بود. خوشبختانه اکنون شرایط خراسان رضوی و مشهد در زمینه کرونا کاملا ایدئال است.


دکتر بحرینی اضافه‌ کرد: حاشیه شهر، مسافران مشهد، تنوع ملیت‌های در حال رفت‌وآمد به این کلان‌شهر مذهبی، وجود اماکن عمومی و زیارتی و حاشیه‌های حضور زوار، همه و همه ریزشاخص‌های شیوع کرونا در این کلان‌شهر است.


وی گفت: مشهد تاکنون خوب از این رودخانه خروشان عبور کرده است، اما اگر شاخص‌های رعایتی سست شود ورق بر‌می‌گردد و شرایط برعکس می‌شود.


بحرینی با بیان اینکه همه این شرایط را مرهون نظر لطف امام هشتم هستیم، ادامه داد: دومین دلیل در این موفقیت همدلی و حمایت همه ارگان‌ها در این بحران است که به جرئت در هیچ استانی دیده نشد.


وی گفت: در بسیاری از جلسات استانی شخص استاندار و شهردار خیلی بیشتر از من نگران بودند و دغدغه داشتند و این همه تأمل قابل تحسین است و دلیل سوم وضع رضایت بخش مشهد رفتار مردم است.

 

رئیس دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: برخلاف اکثر دانشگاه‌های علوم پزشکی منتظر نماندیم که ویروس بیاید و بگوییم چه کنیم، ما از زمانی که ویروس کووید۱۹ در چین بود برنامه‌ریزی را شروع کردیم. مهم‌ترین عاملی که باعث شد ما در مشهد به لحاظ تعداد مبتلایان و فوتی‌ها آن چیزی که پیش‌بینی می‌شد، نباشیم وجود برنامه‌ریزی‌های قبلی بود.


سیر نزولی کرونا در مشهد

رئیس دانشگاه علوم پزشکی مشهد همچنین در‌خصوص ادامه فعالیت ناوگان حمل‌ونقل عمومی در مشهد نیز گفت: معتقدیم با رعایت پروتکل‌ها دیگر خطوط اتوبوس‌رانی می‌تواند فعال شود، اما درباره قطارشهری تردید جدی وجود دارد که پروتکل‌ها رعایت بشود.

بحرینی ادامه داد: آنچه رفاه مردم و رضایت آن‌ها را به دنبال دارد از نظر ما مورد استقبال است، اما حفظ سلامتی مردم برای ما مهم‌تر است، اگر عادی‌سازی همراه با شلوعی باشد یک سال دیگر قطارشهری تعطیل باشد بهتر از آن است که باز شود و شیوع کرونا گسترده شود.


وی گفت: ما به عنوان دانشگاه فقط می‌توانیم طرح بدهیم. خوشبختانه می‌توانیم بگوییم سیر نزولی کرونا در مشهد را داریم‌، اما باید پروتکل‌ها رعایت شود که اگر نشود موج دوم در مهر و آبان افزایش خواهد یافت.


کمک ۱/۵ میلیارد تومانی خیران به بیمارستان دکتر شریعتی

رئیس بیمارستان دکتر شریعتی مشهد نیز در این جلسه گفت: در بحث تجهیزات و آماده‌سازی و مناسب‌سازی بستر برای بیماران کرونایی در بیمارستان شریعتی حدود ۵ میلیارد تومان اعتبار از دانشگاه علوم پزشکی مشهد دریافت کردیم.


حسین علیزاده گفت: مجموع اعتباری که خیران و سازمان‌های مردم‌نهاد در این حوزه به ما کمک کردند حدود ۱/۵ میلیارد تومان بود.


مدیر بخش پرستاری بیمارستان شریعتی نیز افزود: کار پرستاری فقط درمان بیمار نیست، تمام بیمارانی که از بیمارستان ما ترخیص می‌شدند با همکاران بهداشت ادامه داشت.



گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->