سرعت وزش باد در زابل به ۱۰۸ کیلومتر در ساعت رسید (۱۲ شهریور ۱۴۰۳) آمار عجیب مزاحمت‌های تلفنی برای اورژانس در سال ۱۴۰۳ درخواست رایگان شدن حمل و نقل عمومی برای دانش آموزان و دانشجویان بین ۱۵ تا ۳۰ روز از اول مهرماه آیا با شست و شوی میوه آفت کش ها از بین می روند؟ آغاز پروازهای حج عمره از ابتدای ماه ربیع‌الاول پیش‌بینی هواشناسی مشهد و خراسان‌رضوی (دوشنبه، ١۲ شهریور ١۴٠٣) | امروز مشهد خنک خواهد بود انجام حدود ۹ هزار بازدید بهداشتی از موکب‌ها و ایستگاه‌های صلواتی در مشهد و خراسان رضوی زائران پیاده رضوی برای پیشگیری از مسمومیت از مصرف مواد غذایی غیر بهداشتی پرهیز کنند چه کنیم قلبی سالم داشته باشیم؟ | برای تقویت قلب چه بخوریم؟ چه خوراکی‌هایی را نباید در مایکروویو گرم کنیم؟ ۶۸ دستگاه ناوگان اورژانس کشور به کمک زائران رضوی آمدند مصدومیت ۵ نفر بر اثر واژگونی خودرو در جاده نیشابور به سبزوار (۱۲ شهریور ۱۴۰۳) فرمول متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان سال ۱۴۰۳ اعلام شد + نحوه محاسبه حقوق آقای رئیس جمهور، کارگران و بازنشستگان را فراموش نکنید | همسان‌سازی حقوق یک مطالبه عمومی است کشته شدن ۲ نفر بر اثر درگیری خونین طایفه‌ای در شهرستان لردگان برای درمان کبد چرب، روغن‌های حیوانی را حذف کنید واژگونی خودرو نیسان در تپه سلام مشهد (۱۱ شهریور ۱۴۰۳) زن سنگدل دختر ۴ ساله‌اش را در خواب خفه کرد| رازی که بعد از ۱۱ سال فاش شد سارقی که کتاب خواندن موقع دزدی باعث دستگیری‌اش شد حریق خودرو سمند در خیابان چمن مشهد دانلود دفترچه انتخاب رشته کنکور سراسری ترافیک شدید در مبادی منتهی به فرودگاه مشهد| از قطار شهری استفاده کنید (۱۱ شهریور ۱۴۰۳) سقوط مرگبار مرد جوان از یک ساختمان در مشهد (۱۱ شهریور ۱۴۰۳)
سرخط خبرها

آیا با شست و شوی میوه آفت کش ها از بین می روند؟

  • کد خبر: ۲۴۸۷۰۵
  • ۱۲ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۱:۵۵
آیا با شست و شوی میوه آفت کش ها از بین می روند؟
بر اساس یک تحقیقی ۲۰ درصد از ۵۹ دسته میوه و سبزیجات مختلف دارای باقیمانده آفت کش‌ها در سطوحی هستند که خطرات قابل توجهی برای مصرف‌کنندگان دارد.

به گزارش شهرآرانیوز، شواهد اخیر نشان می‌دهد شستن میوه‌ها قبل از خوردن، مواد شیمیایی سمی مختلفی را که معمولاً در کشاورزی استفاده می شود از بین نمی‌برد. مقاله‌ای در مجله Nano Letters در انجمن شیمی آمریکا، در بحبوحه بحث‌های جاری درباره میزان آلودگی مواد غذایی با آفت‌کش‌ها و خطرات بالقوه سلامتی مرتبط با رژیم غذایی ثابت که شامل باقیمانده‌های آفت‌کش‌ها است، منتشر شده است.

آیا شستن میوه‌ها کافی است؟

در ماه مه، Consumer Reports اعلام کرد که بر اساس تجزیه و تحلیل داده‌های جمع آوری شده توسط وزارت کشاورزی آمریکا (USDA) مشخص کرده است که ۲۰ درصد از ۵۹ دسته میوه و سبزیجات مختلف دارای باقیمانده آفت کش ها در سطوحی هستند که خطرات قابل توجهی برای مصرف‌کنندگان دارد.

هدف اصلی مقاله جدید به اشتراک گذاشتن جزئیات فنی فرآیندی است که نویسندگان برای تشخیص ردیابی آفت کش ها در غذاها توسعه داده اند. به گفته نویسندگان، یافته‌های اساسی در مورد ناکارآمدی شستشوی میوه‌ها برای مصرف‌کنندگانی که ممکن است به شیوه‌های ایمنی غذایی ناکافی تکیه کنند، مهم است.

به نقل از گاردین، شستشو میوه‌ها نمی‌تواند آفت کش‌ها را به طور کامل حذف کند. به عنوان مثال، هنگام استفاده از این تکنیک برای بررسی یک سیب، محققان گفتند نتایج تصویربرداری ثابت می‌کند که آفت کش ها به عمق بافت میوه نفوذ می‌کنند.

با استفاده از فناوری توسعه یافته، نویسندگان گفتند که وقتی پوست سیب به همراه مقداری از لایه پالپ برداشته شد، آلودگی آفت‌کش‌ها کاهش یافت.

دونگدونگ یی، استاد دانشکده شیمی چین در دانشگاه کشاورزی آنهویی، می‌گوید: «این مقاله که در راستای گسترده ایمنی مواد غذایی قرار دارد، تلاش می‌کند تا راهنمایی‌های بهداشتی را به مصرف‌کنندگان ارائه کند. تحقیقات نشان می‌دهد که به جای ایجاد دلهره بی‌رویه، پوست کندن میوه می‌تواند به طور موثر تقریباً تمام باقی مانده‌های آفت‌کش را از بین ببرد، برخلاف روش شستشو که اغلب توصیه می‌شود.

مایکل هانسن، دانشمند ارشد Consumer Reports، می‌گوید: «این فناوری جدید می‌تواند برای دانشگاهیان و دانشمندان در درک بهتر ماندگاری آفت کش ها در غذاها و نحوه محافظت بهتر از مصرف‌کنندگان مفید باشد.»

خطرات سلامتی ناشی از آفت کش ها در چندین مقاله ثبت شده است، اما بیشتر آن ها به جای رژیم غذایی، با قرار گرفتن در معرض شغلی سروکار دارند. وزارت کشاورزی آمریکا و سازمان غذا و دارو معتقدند که باقی مانده آفت کش ها در غذاها اگر در محدوده قانونی قرار بگیرند، به طور کلی برای سلامتی نگران کننده نیستند.

هر دو آژانس ده‌ها سال است که سطوح باقی مانده آفت‌کش‌ها را در غذاها بررسی می‌کنند و یافته‌های خود را سالانه گزارش می‌دهند.

در جدیدترین گزارش برنامه داده‌های آفت‌کش وزارت کشاورزی آمریکا ، ۹۹ درصد غذاهای آزمایش‌شده دارای بقایایی هستند که در محدوده قانونی قرار دارند و بنابراین خطری برای سلامت مصرف‌کنندگان ایجاد نمی‌کنند و ایمن هستند.

اما برخی سازمان‌های مصرف‌کننده مانند Consumer Reports معتقدند که محدودیت‌های قانونی برای باقی‌مانده آفت‌کش‌ها بسیار بالا هستند.

وزارت کشاورزی آمریکا گزارش داد که بیش از ۷۲ درصد از بیش از ۱۰۰۰۰ نمونه غذا دارای بقایای آفت کش قابل تشخیص بودند.

مقاله جدید نشان می‌دهد که شستشو به تنهایی برای حذف آفت‌کش‌ها از میوه‌ها کافی نیست و پوست‌گیری می‌تواند راهکار موثر‌تری باشد. با این حال، انتخاب محصولات ارگانیک و کاهش مصرف محصولات پرخطر نیز می‌تواند به کاهش مواجهه با آفت‌کش‌ها کمک کند. مصرف‌کنندگان باید با آگاهی از این موضوعات، تصمیمات آگاهانه‌ای در مورد خرید و مصرف مواد غذایی بگیرند.

منبع: تجارت نیوز

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->