سازمان ملل: نیمی از جمعیت افغانستان در فقر بسر می‌برد طالبان سقف برداشت از بانک‌های افغانستان را افزایش داد + جزئیات امیدواری تیم ملی فوتسال افغانستان به قهرمانی در جام بین قاره‌ای + فیلم هیئتی از جبهه مقاومت بدون احمد مسعود به آمریکا می‌رود ویدئو | خلاصه بازی تیم‌های ملی فوتسال افغانستان و نیوزلند ساعت بازی تیم‌های ملی فوتسال افغانستان و نیوزلند در جام کانتیننتال ویدئو | خلاصه بازی تیم‌های فوتسال افغانستان و کویت ساعت پخش بازی تیم ملی فوتسال افغانستان در برابر کویت متن طرح مجلس برای اصلاح قانون ورود و خروج اتباع خارجی منتشر شد دستور رئیس‌جمهور برای تسریع در تهیه طرح جامع سامان‌دهی اتباع خارجی ویدئو | خلاصه بازی تیم‌های ملی فوتسال افغانستان و گواتمالا نتیجه بازی تیم‌های فوتسال افغانستان و گواتمالا در جام کانتیننتال ساعت پخش بازی تیم ملی فوتسال افغانستان در برابر گواتمالا ادامه مسدودشدن سیم‌کارت مهاجران افغانستانی در ایران | کد فیدا چیست؟ نماد مسجد الاقصی در مزارشریف رونمایی شد + عکس تاریخ‌سازی دختر افغانستانی در پاریس | زکیه خدادادی مدال برنز پارالمپیک را از آن خود کرد قدردانی شورای علمای شیعه افغانستان از ایران به دلیل همکاری با زائران افغانستانی اربعین صدور ۶۶ هزار روادید ویژه اربعین برای اتباع افغانستانی گفت‌وگوی اختصاصی با رئیس فدراسیون فوتسال افغانستان | ما تاریخ‌سازی کردیم تیم ملی فوتسال افغانستان برای حضور در مسابقات بین قاره‌ای به تایلند رفت
سرخط خبرها

طالبان سقف برداشت از بانک‌های افغانستان را افزایش داد + جزئیات

  • کد خبر: ۲۴۹۳۲۹
  • ۱۵ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۵:۱۳
طالبان سقف برداشت از بانک‌های افغانستان را افزایش داد + جزئیات
طالبان سه سال بعد از بازگشت به قدرت در افغانستان و پشت سرگذاشتن بحران‌های بانکی متعدد سرانجام سقف برداشت از حساب‌های بانکی را افزایش داد.

به گزارش شهرآرانیوز، بحران بانکی در افغانستان بعد از بازگشت دوباره طالبان به قدرت در این کشور باعث ایجاد مشکلات زیادی برای مردم این کشور شد.
طالبان در ابتدا برای کنترل میزان نقدیگی برای برداشت از حساب‌های بانکی سقف تعیین کردند و شهروندان افغانستان تنها می‌توانستند تا سقف مشخص شده برداشت کنند.

اما حالا بانک مرکزی افغانستان زیر اداره طالبان اعلام کرده است که محدودیت‌ها بر سپرده‌های مشتریان در هفته در حساب‌های افغانی از ۷۰ هزار به ۱۵۰ هزار و در ماه از ۲۵۰ هزار به ۵۰۰ هزار افغانی و همچنان در حساب‌های دلاری در هفته از ۱۰۰۰ دلار آمریکایی به ۲۰۰۰ دلار آمریکایی و در ماه از ۳۰۰۰ دلار آمریکایی به ۶۰۰۰ دلار آمریکایی افزایش یافته است.

بانک مرکزی افغانستان زیر اداره طالبان اداره می‌شود، اعلام کرده است که در یک سال گذشته در اثر تلاش این بانک ارزش افغانی در برابر دلار آمریکایی ۱۷.۲۵ درصد افزایش یافته است.

این بانک افزوده است که در یک سال گذشته از طریق اجرای سیاست‌های پولی موثر، ارزش افغانی در برابر ارز‌های خارجی حفظ شده و ضمن دستیابی به اهداف تعیین شده در خصوص کنترل تورم نیز گام‌های موثری برداشته است.

همچنین در یک سال اخیر، ۱۴۹ جواز برای صرافی‌ها و شرکت‌های خدمات پولی صادر شده که مجموعاً جواز‌های صادر شده به ۱۷۸۰ می‌رسد.

از سوی دیگر بانک مرکزی افغانستان زیر اداره طالبان ادعا کرد که استراتژی ملی استفاده از پول الکترونیکی تدوین شده، ۵ موسسه پول الکترونیکی مجوز فعالیت دریافت کردند و ۱۲۵۸ دستگاه کارت خوان (POS) در فروشگاه‌ها، هتل‌ها، بیمارستان‌ها و ادارات دولتی و خصوصی نصب شده است.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->