۸۵ عکس در هشتمین اکسپوی عکس همدم به نمایش درآمد توسعه سینما‌های خراسان رضوی نیازمند حمایت بخش خصوصی است آغاز به کار شصت‌و‌نهمین جشنواره منطقه‌ای سینمای جوان در مشهد (۱۷ شهریور ۱۴۰۳)+ویدئو مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی: جشنواره فیلم کوتاه، مسیری تخصصی برای استعداد‌های جوان است فروش ۵ میلیارد تومانی «تمساح خونی» در ۴۸ ساعت نخست اکران آنلاین بازیگران پروژه حضرت موسی مشخص شدند «یوسف تیموری» با سریال طنز «زندگی به شرط خنده» روی آنتن + زمان پخش پروانه ساخت «اخراجی‌ها۴» صادر شد محمدرضا شریفی نیا با «ناریا» در راه ترکیه و ارمنستان احیای عروسک‌های «دارا و سارا» برای کودکان نسل زِد آمار فروش سینما‌های خراسان‌رضوی در هفته گذشته (۱۷ شهریور ۱۴۰۳) مارال بنی‌آدم با «در آغوش درخت» در راه کانادا ۷ کشور دیگر در رقابت اسکار ۲۰۲۵ شرکت کردند + اسامی صفحه نخست روزنامه‌های کشور - شنبه ۱۷ شهریور ۱۴۰۳ بازگشت «پاورقی» و «صبحانه ایرانی» به تلویزیون + زمان پخش
سرخط خبرها

آغاز به کار شصت‌و‌نهمین جشنواره منطقه‌ای سینمای جوان در مشهد (۱۷ شهریور ۱۴۰۳)+ویدئو

  • کد خبر: ۲۴۹۶۱۷
  • ۱۷ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۸:۳۹
آغاز به کار شصت‌و‌نهمین جشنواره منطقه‌ای سینمای جوان در مشهد (۱۷ شهریور ۱۴۰۳)+ویدئو
مراسم افتتاحیه شصت‌و‌نهمین جشنواره منطقه‌ای سینمای جوان با نام «مهروشید» با حضور مسئولان فرهنگی و هنری در پردیس سینمایی ملل مشهد برگزار شد.

به گزارش شهرآرانیوز، مراسم افتتاحیه شصت‌و‌نهمین جشنواره منطقه‌ای سینمای جوان تحت عنوان «مهروشید» امروز، شنبه ۱۷ شهریور ۱۴۰۳، در پردیس سینمای ملل مشهد با حضور ۱۲۰ هنرمند و فیلمساز برگزار شد.

این جشنواره که به مدت چهار روز یعنی ۲۰ شهریورماه ادامه خواهد داشت، با هدف تقویت و حمایت از هنرمندان جوان در سراسر کشور و فراهم آوردن فضایی برای به نمایش گذاشتن آثار آنها برگزار می‌شود. 

پیوند نسل جوان با سینمای کشور

 مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی، در مراسم افتتاحیه بر اهمیت این رویداد در زمینه استعدادیابی و پیوند نسل جوان با سینمای کشور تأکید کرد.

محمد حسین‌زاده در بخشی از سخنانش نیز بیان کرد: استعداد‌های جوانی که به سینما علاقه‌مند هستند و می‌خواهند مسیر فیلم‌سازی را به‌صورت حرفه‌ای طی کنند، یکی از تخصصی‌ترین مسیر‌های پیش‌رویشان جشنواره فیلم کوتاه است که از مسیر انجمن سینمای جوانان کشور طی می‌شود.

معرفی بوم شهرها به فیلمسازان 

 مدیر انجمن سینمای جوانان خراسان رضوی نیز در حاشیه افتتاحیه شصت و نهمین جشنواره منطقه‌ای سینمای جوان(مهر و شید) بیان کرد: شصت و نهمین جشنواره منطقه‌ای سینمای جوان _ مشهد در حال برگزاری است.

سید وحید حسینی افزود: مهم‌ترین اتفاقی که در جشنواره منطقه‌ای سینمای جوان می‌افتد این است که استعدادهای زیادی کشف می‌شوند. ۵ فیلم برتر از نظر بهترین کارگردانی در حوزه‌های تجربی، مستند، داستانی و پویانمایی مستقیما به جشنواره  فیلم کوتاه تهران معرفی می‌شوند. 

وی بیان کرد: یکی از اتفاقات مهمی که در جشنواره منطقه‌ای می‌افتد این است که مناطق و بوم استان‌هایی که در جشنواره حضور دارند به سایر استان‌های دیگر معرفی می‌شوند. این موضوع دستاورد بسیار خوبی است که در این جشنواره شاهدش هستیم.

حضور ۱۲۰ سینماگر از ۱۰ استان

 در این دوره از جشنواره، ۱۲۰ سینماگر جوان از ۱۰ استان کشور آثار خود را در دو بخش فیلم کوتاه (مسابقه و جنبی) و عکس (تک عکسی و مجموعه عکس) به نمایش خواهند گذاشت.

علاوه بر نمایش آثار هنرمندان، برپایی نمایشگاه عکس از دیگر برنامه‌های این مراسم بود. 

در اولین روز جشنواره، سانس‌های مختلفی از فیلم‌های کوتاه از جمله «انتحار»، «پول»، «تولد»، «آقای انتظام»، «جابجایی»، «پایان زدگی» و «ایل بانو» به نمایش درآمدند.

 سایر سانس‌ها شامل فیلم‌هایی مانند «آخر هفته»، «کلید زمان»، «سپر»، «مدرسه آنالوگ»، «پاییز آمد»، «وین»، «کشتار»، «بازگشت به لوگا»، «گوشتخوار»، «حدود سیزده کیلوگرم»، «آنارشی»، «یک دو سه»، «موهاتو ببند»، «رختخواب»، «کارماپلیس»، «همنشین آبی» و «تیمو» بودند

 

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->