برگزاری جشنواره منطقه‌ای سینمای جوان در مشهد، فرصتی برای رشد است رونمایی از قدیمی‌ترین نسخه قرآن موجود در چین آخرین وضعیت جسمانی «صدرالدین حجازی» بازیگر پیشکسوت هیئت انتخاب بیست و نهمین جشنواره تئاتر تهران معرفی شدند برگزاری هشتمین اکسپوی عکس همدم در مشهد ۱۰۰هزار مخاطب در محرم و صفر ۱۴۰۳ به تماشای «شور عاشقی» نشستند گریم متفاوت ویدا جوان در فیلم سینمایی «قیف» اختلاف نظر منتقدان درباره فیلم «جوکر ۲» | غوغای واکین فینیکس و لیدی گاگا چه کسی رئیس سازمان سینمایی می‌شود؟ «پیر پسر» با بازی لیلا حاتمی راهی ایتالیا شد اکران «آغوش باز» بهروز شعیبی به تعویق افتاد انتشار «تعزیه را دوباره بشناسیم» و «رنسانس‌های ناتمام» از بهروز غریب‌پور فیلم‌های سینمایی امروز تلویزیون (۱۵ شهریور ۱۴۰۳) آخرین وضعیت جسمانی «صدرالدین حجازی»، بازیگر قدیمی سینما و تلویزیون تشویق ١١ دقیقه‌ای «جوکر ۲» در جشنواره ونیز صفحه نخست روزنامه‌های کشور - پنجشنبه ۱۵ شهریور ۱۴۰۳ سریال پلیسی با درون مایه انسانی | نگاهی به سریال «غریبه»، اثر سروش محمدزاده کارگردان سریال «غریبه»: دوست دارم ژانر‌های مختلف را تجربه کنم
سرخط خبرها

برگزاری جشنواره منطقه‌ای سینمای جوان در مشهد، فرصتی برای رشد است

  • کد خبر: ۲۴۹۴۲۸
  • ۱۶ شهريور ۱۴۰۳ - ۲۰:۳۳
برگزاری جشنواره منطقه‌ای سینمای جوان در مشهد، فرصتی برای رشد است
فیلمساز مشهدی بر اهمیت برگزاری جشنواره‌های سینمایی از جمله جشنواره منطقه‌ای سینمای جوان در توسعه فرهنگی و هنری مشهد اشاره کرد.

الهام اسماعیلی | شهرآرانیوز، جواد علیزاده از اهمیت برگزاری جشنواره‌های سینمایی برای توسعه فرهنگی و هنری مشهد گفت و به نقش این جشنواره‌ها در رشد سینماگران جوان و کشف استعداد‌های جدید اشاره کرد.

وی با اشاره به اهمیت آشنایی فیلمسازان با فرهنگ‌ها و اقلیم‌های مختلف ایران در این جشنواره اظهار داشت: فیلمسازانی که از شهر‌های مختلف مانند رفسنجان، گرگان، مشهد و ساری در کنار یکدیگر قرار می‌گیرند، به مرور زمان با فرهنگ‌ها و دغدغه‌های هم آشنا می‌شوند. این تعاملات فرهنگی نه‌تن‌ها باعث شناخت بهتر افراد از یکدیگر می‌شود، بلکه در ارتقای سطح هنری و فرهنگی نیز نقش مهمی ایفا می‌کند.

این فیلمساز مشهدی ابراز داشت: هر منطقه دارای ویژگی‌های منحصر به فرد خود است و این تنوع فرهنگی در جشنواره منطقه‌ای سینمای جوان می‌تواند به خلق آثار متنوع و غنی منجر شود.

علیزاده همچنین تأکید کرد: برگزاری جشنواره سینمای جوان در مشهد می‌تواند تأثیر بسزایی در رشد و توسعه فرهنگی و هنری مشهد داشته باشد.

وی همچنین اظهار داشت: تاثیر برگزاری جشنواره بستگی به میزان استقبال مخاطبان و همچنین نحوه مدیریت آن توسط مسئولین برگزارکننده دارد. مدیران باید با برنامه‌ریزی دقیق و جذب مخاطبان بیشتر، به اهداف فرهنگی جشنواره دست یابند.

این فیلمساز مشهدی با اشاره به اینکه جشنواره سینمای جوان در دوره شصت‌ونهم خود قرار دارد، به تأثیرات مثبتی که این جشنواره بر سینمای جوان ایران گذاشته است، اشاره کرد و گفت: جشنواره سینمای جوان به‌ویژه در دهه شصتم خود توانسته است نقش مهمی در تربیت و رشد فیلمسازان حرفه‌ای ایفا کند. بسیاری از کارگردانان، فیلم‌نامه‌نویسان و فیلمبرداران برجسته امروز کار خود را از انجمن سینمای جوان آغاز کرده‌اند.

وی ادامه داد: این انجمن به‌عنوان یکی از پایه‌های اساسی آموزش سینما، استعداد‌های زیادی را کشف کرده و به عرصه سینمای حرفه‌ای وارد کرده است.

علیزاده در ادامه به نام‌هایی، چون عادل تبریزی اشاره کرد که از دل همین جشنواره‌ها و انجمن‌ها به عرصه سینمای حرفه‌ای وارد شده‌اند.

وی معتقد است که با ادامه‌دار شدن این رویداد‌ها و توجه بیشتر به آنها، مشهد و دیگر شهر‌های ایران می‌توانند به قطب‌های فرهنگی و سینمایی کشور تبدیل شوند.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->