سرخط خبرها

پیوند هنر و علم در نخستین جشنواره تئاتر دانشجویی «نخست» در مشهد+ فیلم

  • کد خبر: ۲۴۹۸۳۳
  • ۱۸ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۶:۱۲
پیوند هنر و علم در نخستین جشنواره تئاتر دانشجویی «نخست» در مشهد+ فیلم
نخستین جشنواره تئاتر دانشجویی «نخست»، آبان ماه سال جاری در مشهد برگزار خواهد شد.

به گزارش شهرآرانیوز، نشست هم‌اندیشی نخستین جشنواره تئاتر دانشجویی «نخست» امروز (۱۸ شهریور ۱۴۰۳) در مؤسسه آموزش عالی فردوس مشهد با حضور مدیرکل اداره فرهنگ و ارشاد خراسان‌رضوی، سرپرست مؤسسه آموزش عالی فردوس، محمد جهانپا عضو هیئت‌علمی و مدیرگروه ادبیات نمایشی مؤسسه آموزش عالی فردوس و تعدادی از فارغ‌التحصیلان این مؤسسه برگزار شد.

پیوند هنر و علم در نخستین جشنواره تئاتر دانشجویی «نخست»

مدیرکل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان‌رضوی در گفت‌وگو با شهرآرانیوز درباره اهمیت جشنواره‌های دانشجویی، اظهار کرد: در حوزه مباحث علمی هنر در مشهد، مراکز آموزش عالی خوبی ازجمله مؤسسه آموزش عالی فردوس شکل گرفته و با ابتکار این مجموعه و استقبال اداره‌کل ارشاد، جشنواره تئاتر دانشجویی «نخست» راه‌اندازی شده است.

حسین‌زاده بیان کرد: جشنواره‌های هنری فرصتی است تا دانشجویان خود را در معرض نظر اساتید این رشته قرار دهند و نقاط ضعف و قوت خود را بشناسند. 

وی افزود: همچنین اینکه دانشجویان در چنین جشنواره‌های دانشجویی، آثار یکدیگر را می‌بینند، با اساتید هنری آشنا می‌شوند و فرصت‌های میزگرد تخصصی فراهم می‌شود، قطعاً در رشد و ارتقای دانشجویان اثرگذار خواهد بود. 

حسین‌زاده با اشاره به استفاده از ظرفیت‌های بومی و محلی در تئاتر، ادامه داد: تئاتر ایران زمانی می‌تواند رونق بگیرد که به ظرفیت‌های هویتی خود رجوع کند. در عین حال که قطعاً آثار ادبیات جهانی فراملیتی شده و در همه جای جهان اقبال دارد، نباید گنجینه هنری خود را فراموش کنیم. 

وی به گنجینه‌های هنر و ادبیات استان و کشور همچون شاهنامه فردوسی و آثار شعرای بزرگ دیگر اشاره کرد و گفت: حوزه هنر‌های نمایشی و ادبیات از توجه به اسطوره‌ها و بزرگان ادبیات خود غفلت کرده است که هرکدام می‌تواند موضوع کارگاهی در جشنواره تئاتر دانشجویی «نخست» بوده و انگیزه‌بخش شرکت‌کنندگان جشنواره باشد. 

مدیرکل اداره فرهنگ و ارشاد خراسان‌رضوی تأکید کرد: پیوند فعالیت‌های هنری دانشجویان با پشتوانه علمی دانشگاه از برکات این جشنواره خواهد بود تا به کمک آن، دانشجویان علاقه‌مند به هنر، حوزه علمی خود را نیز تقویت کنند.

ارتقای آثار دانشجویان هنر مشهد و استان خراسان‌رضوی

سرپرست مؤسسه آموزش عالی فردوس در حاشیه این نشست در گفتگو با شهرآرانیوز در خصوص این رویداد هنری گفت: این نخستین جشنواره دانشجویی در زمینه تئاتر و ادبیات دانشجویی است که توسط مؤسسه آموزش عالی فردوس برگزار خواهد شد و زمان اجرای جشنواره، آبان ماه سال جاری خواهد بود. 

هاشم جلیلی بیان کرد: هدف از برگزاری جشنواره تعامل بیشتر دانشجویان هنر مشهد و استان با یکدیگر است تا آثار دانشجویان این رشته در زمینه هنری ارتقا یابد. 

جلیلی با بیان این مطلب که برگزاری چنین جشنواره‌هایی قطعاً با کمک تمام دستگاه‌ها و ارگان‌های فرهنگی به ویژه اداره‌کل فرهنگ و ارشاد استان امکان‌پذیر است، افزود: ما به دنبال نقش‌آفرینی کامل و جامع در حوزه تئاتر مشهد با حضور دانشجویان علاقه‌مند به این حوزه هستیم. 

وی برگزاری نخستین جشنواره تئاتر دانشجویی «نخست» را فرصتی برای دانشجویان دانست تا بتوانند از ظرفیت‌های ایجادشده بهره بیشتری ببرند و آثار و تولیدات خود را در این عرصه ارتقا دهند.

جلیلی اظهار امیدواری کرد که این جشنواره در سال‌های آینده به صورت استانی، ملی و منطقه‌ای برگزار شود و بتوانند اثرگذاری فرااستانی بر دانشجویان علاقه‌مند به هنر تئاتر داشته باشند.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->