سینما زبان مشترک همه ملل است احداث تعداد سالن‌های سینمایی مناطق محروم کشور را افزایش می‌دهیم شصت و نهمین جشنواره منطقه‌ای سینمای جوان در مشهد در ایستگاه پایانی حاتمی‌کیا سه‌گانه سینمایی «حضرت موسی (ع)» را می‌سازد | همچنان خبری از سریال «موسی» نیست برخورد قضایی با سحر دولتشاهی، تهیه‌کننده سریال و یک سکوی پخش «ماه عسل»، سریال جدید نوروزی | منوچهر هادی بعد از ۷ سال به تلویزیون می‌آید + عکس زمان برگزاری مراسم وداع با علیرضا طبایی اعلام شد بزرگداشت مهرجویی، پوراحمد و زنان سینماگر در خانه هنرمندان ایران+ جزئیات حکایت دیوانه متفاوت و دیوانه واقعا متفاوت آموزش داستان نویسی | قلب نهنگ (بخش سوم) اهمیت اثر سترگ شاهنامه فردوسی از نظر جلال خالقی مطلق | اگر شاهنامه را نداشتیم ... «مدرسه موش‌ها» هر روز از شبکه آموزش پخش می‌شود تقویت ابعاد فرهنگی و هنری از دغدغه‌های بازاربزرگ ملل است چرا در ایران یک جشنواره فیلم معتبر برای زنان نداریم؟ «مهروشید» بهانه‌ای برای انتقال تجربه و انگیزه بخشی هنرمندان مشهدی است مهلت ارسال آثار به جشنواره «سینما حقیقت» تمدید شد رئیس سازمان سینمایی کشور: قدرت بی‌مانند سینما را در اعتلای یک جامعه نباید نادیده بگیریم صداپیشه «جنگ ستارگان» و «شیر شاه» درگذشت + کارنامه هنری
سرخط خبرها

شصت و نهمین جشنواره منطقه‌ای سینمای جوان در مشهد در ایستگاه پایانی

  • کد خبر: ۲۵۰۲۸۳
  • ۲۰ شهريور ۱۴۰۳ - ۲۱:۴۹
شصت و نهمین جشنواره منطقه‌ای سینمای جوان در مشهد در ایستگاه پایانی
شصت و نهمین جشنواره منطقه‌ای سینمای جوان در مشهد با معرفی برگزیدگان خود به کار خود پایان داد.

الهام اسماعیلی|شهرآرانیوز، شصت و نهمین جشنواره منطقه‌ای سینمای جوان مشهد پس از سه روز نمایش فیلم‌های کوتاه و مستند از فیلمسازان جوان و مستعد، با حضور پرشور هنرمندان و منتقدان از ۱۰ استان کشور امشب ۲۰ شهریورماه در پردیس سینمایی ملل به کار خود پایان داد.

این رویداد فرهنگی، بستری مناسب برای نمایش خلاقیت‌ها و تعامل میان نسل جدید فیلمسازان و اساتید صنعت سینما فراهم کرد.

شصت و نهمین جشنواره منطقه‌ای سینمای جوان، که یکی از مهم‌ترین رویداد‌های هنری در سطح کشور محسوب می‌شود، پس از سه روز نمایش فیلم‌های کوتاه و مستند از فیلمسازان جوان و مستعد، در شهر مشهد به کار خود پایان داد.

این جشنواره با حضور پرشور فیلمسازان، منتقدان و هنرمندان از ۱۰ استان مختلف کشور برگزار شد و بستری مناسب برای نمایش خلاقیت‌ها و استعداد‌های نوظهور فراهم آورد.

جشنواره منطقه‌ای سینمای جوان مشهد، که همواره به عنوان سکویی برای معرفی استعداد‌های جدید شناخته می‌شود، این بار نیز فرصتی بی‌نظیر برای تعامل و تبادل نظر میان نسل جدید فیلمسازان و اساتید باتجربه صنعت سینما فراهم کرد.

همچنین، این رویداد فرهنگی علاوه بر بعد هنری خود، نقش مهمی در تقویت پیوند‌های فرهنگی و اجتماعی بین مناطق مختلف کشور ایفا کرد.

جشنواره‌های منطقه‌ای، فرصتی برای تعامل فیلمسازان جوان از سراسر ایران

مهدی آذرپندار، مدیرعامل انجمن سینمای جوانان در این مراسم با ابراز خرسندی از حضور فیلمسازان و هنرمندان جوان، بر اهمیت جشنواره‌های منطقه‌ای تاکید کرد.

وی گفت: جشنواره‌های منطقه‌ای برای این بنا شده‌اند که فیلمسازان از سراسر ایران کنار هم قرار بگیرند، گفتگو کنند و از آخرین تحولات فیلم کوتاه آگاه شوند. فیلم‌ها در این جشنواره‌ها تنها بهانه‌ای برای رفاقت و تعامل بیشتر هستند.

آذرپندار در بخشی دیگر از سخنانش افزود: در جشنواره فیلم کوتاه تهران به دلیل اقتضائات رقابتی و بین‌المللی، گاهی فضای سینمایی به گونه‌ای شکل می‌گیرد که شاید این ارتباط و گفتگو کمتر اتفاق بیفتد. اما در جشنواره‌های منطقه‌ای هدف اصلی ایجاد تعامل و تبادل نظر بین فیلمسازان است.

وی همچنین از داوران جشنواره که با دقت فراوان تمامی آثار را بررسی کرده‌اند، قدردانی کرد و به نقش پررنگ آنها در برگزاری موفق این رویداد اشاره نمود.

مدیرعامل انجمن سینمای جوانان همچنین از حضور برخی از پیشکسوتان و مسئولان سینمایی در جشنواره تقدیر و خاطرنشان کرد: این جشنواره‌ها فرصتی برای حفظ ارتباط و صله رحم میان فیلمسازان جوان و پیشکسوتان است.

در پایان، وی ضمن تشکر از برگزارکنندگان جشنواره، آرزوی موفقیت برای تمامی شرکت‌کنندگان داشت و ابراز امیدواری کرد که این جشنواره‌ها همچنان به عنوان صدای جامعه فیلم کوتاه ایران به فعالیت خود ادامه دهند.

برگزیدگان جشنواره سینمایی مهر و شید 

 در بخش تک‌عکس، محسن روشن‌روان برای عکس «سه قرن» از کاشان به‌عنوان برگزیده معرفی شد و مریم ابوالحسینی با عکس «ذوق کودکانه» از شاهرود جایگاه سوم را به دست آورد. محمد رضایی برای عکس «نگهبان» از ساری رتبه دوم و هادی دهقان‌پور برای عکس «طومارنویسی» از سبزوار جایگاه نخست را کسب کردند.

در بخش مجموعه عکس، مرتضی امین‌الرعایایی با مجموعه «تخریب عمارت‌های تاریخی» از نیشابور برگزیده شد و جایزه بهترین مجموعه عکس به محسن کابلی برای مجموعه «احضار در آخرین مکان» از گرگان اهدا شد.

جایزه ویژه هیئت داوران به فیلم «هلیوس» و «تایلندی» تعلق گرفت. در بخش بهترین فیلم با موضوع کارآفرینان و صنایع خلاق، محسن شهبازی برای مستند «نخل‌های مردابی» از اصفهان برگزیده شد.

جایزه ویژه بخش سردار سلیمانی به نعمت‌الله سرگلزایی برای فیلم «مادر» از مشهد اهدا شد. رضوان بوستانی از کرمان برای پژوهش «تیمو» به‌عنوان برگزیده بخش بهترین پژوهش معرفی شد، اما در بخش بهترین فیلمنامه اقتباسی، برگزیده‌ای نداشت.

در بخش بهترین صدابرداری، عرفان رضایی برای فیلم « خانه ماه» و حسین نارمنجی برای فیلم «مدرسه آنالوگ» از بیرجند جایزه دریافت کردند. همچنین، در بخش تدوین، جایزه بهترین تدوین به حسین نارمنجی برای «مدرسه آنالوگ» تعلق گرفت.

حامد بقاییان از کرمان برای فیلم «تایلندی» به‌عنوان بهترین فیلمبردار شناخته شد و در بخش بهترین استعداد جوان، محمد گراوند برای فیلم «نعش‌کش» از قم جایزه گرفت.

حمیدرضا مقصودی برای فیلم « خانه ماه » جایزه بهترین فیلمنامه تألیفی را از آن خود کرد. در بخش هیئت داوری، ساناز نجفی برای بازی در فیلم داستانی «حدود ۱۳ کیلوگرم» از کاشان و میثم دامن‌زه و رادین دامن‌زن برای فیلم «تایلندی» از کرمان برگزیده شدند.

در بخش فیلم پویانمایی، فرزانه قبادی برای فیلم «همنشین آبی» از سمنان جایزه گرفت و محسن شیرزایی برای مستند «بازگشت به لوگا» از تهران برگزیده شد. دیپلم افتخار بخش فیلم تجربی به عیسی بابایی برای فیلم «رگ» از چالوس اهدا شد. در بخش کارگردانی فیلم داستانی، مهدی برزکی برای فیلم «حدود ۱۳ کیلوگرم» از کاشان جایزه دریافت کرد.

در نهایت، حمیدرضا مقصودی برای فیلم « خانه ماه» به‌عنوان بهترین فیلم جشنواره انتخاب شد.

گفتنی است، برگزیدگان بخش‌های پویانمایی، مستند، تجربی، کارگردانی فیلم داستانی و بهترین فیلم جشنواره به‌طور مستقیم به چهل و یکمین جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه تهران راه خواهند یافت.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->