سینما زبان مشترک همه ملل است احداث تعداد سالن‌های سینمایی مناطق محروم کشور را افزایش می‌دهیم شصت و نهمین جشنواره منطقه‌ای سینمای جوان در مشهد در ایستگاه پایانی حاتمی‌کیا سه‌گانه سینمایی «حضرت موسی (ع)» را می‌سازد | همچنان خبری از سریال «موسی» نیست برخورد قضایی با سحر دولتشاهی، تهیه‌کننده سریال و یک سکوی پخش «ماه عسل»، سریال جدید نوروزی | منوچهر هادی بعد از ۷ سال به تلویزیون می‌آید + عکس زمان برگزاری مراسم وداع با علیرضا طبایی اعلام شد بزرگداشت مهرجویی، پوراحمد و زنان سینماگر در خانه هنرمندان ایران+ جزئیات حکایت دیوانه متفاوت و دیوانه واقعا متفاوت آموزش داستان نویسی | قلب نهنگ (بخش سوم) اهمیت اثر سترگ شاهنامه فردوسی از نظر جلال خالقی مطلق | اگر شاهنامه را نداشتیم ... «مدرسه موش‌ها» هر روز از شبکه آموزش پخش می‌شود تقویت ابعاد فرهنگی و هنری از دغدغه‌های بازاربزرگ ملل است چرا در ایران یک جشنواره فیلم معتبر برای زنان نداریم؟ «مهروشید» بهانه‌ای برای انتقال تجربه و انگیزه بخشی هنرمندان مشهدی است مهلت ارسال آثار به جشنواره «سینما حقیقت» تمدید شد رئیس سازمان سینمایی کشور: قدرت بی‌مانند سینما را در اعتلای یک جامعه نباید نادیده بگیریم صداپیشه «جنگ ستارگان» و «شیر شاه» درگذشت + کارنامه هنری
سرخط خبرها

احداث تعداد سالن‌های سینمایی مناطق محروم کشور را افزایش می‌دهیم

  • کد خبر: ۲۵۰۲۹۰
  • ۲۰ شهريور ۱۴۰۳ - ۲۳:۱۴
احداث تعداد سالن‌های سینمایی مناطق محروم کشور را افزایش می‌دهیم
رییس سازمان سینمایی کشور گفت: تلاش داریم تا به زودی سالن‌های بیشتری به خصوص در مناطق محروم کشور راه‌اندازی شود.

الهام اسماعیلی| شهرآرانیوز، محمد خزاعی امشب (۲۰ شهریورماه ۱۴۰۳) در آیین اختتامیه شصت و نهمین جشنواره سینمای منطقه‌ای جوان در محل پردیس سینمایی ملل مشهد سخنانی ایراد کرد که نشان‌دهنده رویکرد جدی دولت و سازمان سینمایی به توسعه زیرساخت‌های فرهنگی و حمایت از تولیدات سینمایی در سراسر کشور بود.

او ضمن ابراز خرسندی از برگزاری این جشنواره در جوار مرقد امام رضا (ع)، از تمامی هنرمندان، مدیران و سینماگران استان‌ها و سراسر کشور تقدیر کرد و ابراز امیدواری نمود که سینمای ایران در آینده‌ای نزدیک شاهد شکوفایی بیشتری باشد.

خزاعی در سخنرانی خود تاکید کرد: یکی از مهم‌ترین دغدغه‌های او در دوران تصدی خود بر سازمان سینمایی، تقویت تولیدات سینمایی در استان‌ها و مناطق محروم بوده است.

وی افزود: بسیاری از همکاران و مشاوران توصیه می‌کردند که تمرکز اصلی بر روی تهران و جریان حرفه‌ای سینما باشد، اما من به دلیل تجربه شخصی خود که از شهرستان‌ها برخاسته‌ام، معتقدم که استعداد‌های زیادی در استان‌ها وجود دارد که با فراهم کردن فرصت‌ها و زیرساخت‌ها، می‌توان شاهد رشد و شکوفایی آنها بود.

رئیس سازمان سینمایی کشور به اهمیت ایجاد زیرساخت‌ها در حوزه سینما در سراسر کشور اشاره کرد و گفت: دولت سیزدهم تعهد داده است که تا پایان سال ۱۴۰۴، هزار سالن سینما در کشور افتتاح شود.

وی اضافه کرد:تا به امروز، بیش از ۳۰۰ سالن افتتاح شده و تلاش داریم تا به زودی سالن‌های بیشتری به خصوص در مناطق محروم کشور راه‌اندازی شود.

خزاعی همچنین به افتتاح سینما‌هایی در شهر‌هایی مانند سراوان، خواف و جام اشاره کرد و آن را افتخار دولت در توجه به مناطق محروم دانست.

وی در ادامه به برنامه‌های حمایتی سازمان سینمایی اشاره کرد که شامل فراهم کردن امکانات و تجهیزات برای دفاتر انجمن سینمای جوانان ایران در استان‌ها و همچنین رایگان کردن آموزش‌های سینمایی برای هنرمندان مستعد، اما کم‌بضاعت می‌شود. خزاعی تصریح کرد که این رویکرد برای رفع نابرابری‌های فرهنگی و فراهم آوردن عدالت فرهنگی در دسترسی به آموزش‌های سینمایی بسیار حیاتی است.

او افزود: امروز هر فردی با استعداد سینمایی از هر قشر و طبقه‌ای می‌تواند بدون دغدغه مالی در کلاس‌های سینمایی شرکت کند.

در بخش دیگری از سخنرانی خود، خزاعی به سیاست‌های حمایتی سازمان در خصوص تولید فیلم‌های استانی اشاره کرد و گفت: از بین بیش از هزار فیلم‌سازی که برای دریافت مجوز کارگردانی ثبت‌نام کرده بودند، بیش از ۸۰ درصد از آنها از استان‌ها بودند. این نشان‌دهنده رویکرد جدی سازمان سینمایی به تقویت و تشویق فیلم‌سازان استانی است.

وی همچنین به مشکلاتی که در حوزه تهیه‌کنندگی در استان‌ها وجود داشت، اشاره کرد و گفت: امروز هر فیلم‌سازی که در استان‌ها فعالیت می‌کند، می‌تواند مجوز تهیه‌کنندگی استانی دریافت کند. این اقدام به کاهش هزینه‌های تولید و تسهیل فرآیند‌های تولیدی کمک شایانی کرده است.

رئیس سازمان سینمایی کشور با اشاره به برنامه‌های ناتمام سازمان سینمایی در دوران مسئولیت خود، از ایجاد انجمن ملی سینمای ایران در استان‌ها به عنوان یکی از اهداف کلیدی یاد کرد و گفت: این انجمن می‌توانست بستری برای شناسایی و سامان‌دهی هنرمندان استانی و تقویت تعاملات میان آنها باشد، اما به دلیل تغییرات دولت و شهادت آیت‌الله رئیسی، این برنامه‌ها به تاخیر افتاد.

در پایان، خزاعی ضمن تقدیر از هنرمندان حاضر در جشنواره، از تمام دست‌اندرکاران این رویداد و به‌ویژه دبیر محترم جشنواره، مدیرعامل انجمن سینمای جوانان ایران و دیگر مسئولان تقدیر کرد.

او همچنین پیشاپیش روز ملی سینما را به همه هنرمندان و سینمادوستان تبریک گفت و ابراز امیدواری کرد که در سال‌های آینده، این روز به رویدادی بزرگتر و بااهمیت‌تر در تقویم فرهنگی کشور تبدیل شود.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->