حال بد بورس با رئیس جدید | گزارش وضعیت بازار سهام (۲۵ شهریور ۱۴۰۳) دستمزد کارگران بدون محاسبه هزینه معیشت واقعی نمی‌شود | برای تعیین مزد باید کارگر و کارفرما و دولت به اتفاق نظر برسند قیمت امروز خودرو‌های خارجی (۲۵ شهریور ۱۴۰۳) بیش از نیمی ظرفیت سد‌های کشور خالی است قیمت امروز خودرو‌های داخلی (۲۵ شهریور ۱۴۰۳) | دنا پلاس ارزان شد نرخ طلا رکوردشکنی کرد (۲۵ شهریور ۱۴۰۳) خرید تضمینی گندم در خراسان رضوی به بیش از ۵۲۳ هزار تن رسید صادرات مرغ گوشتی متوقف شد قیمت امروز دلار، طلا، سکه و بیت کوین (۲۵ شهریور ۱۴۰۳) میزان مصرف انرژی خانگی در ایران ۱.۵ برابر ترکیه و ۲ برابر آمریکاست کارگران خواستار بازنگری دستمزد ۱۴۰۳ شدند نرخ پسته تازه در بازار امروز مشهد (۲۵ شهریور ۱۴۰۳) موانع صادرات؛ مسیر طلایی برای قاچاق زعفران فلایتیو: گران‌فروشی بلیت هواپیما سهوی بود قیمت امروز میوه و صیفی جات در مشهد (۲۵ شهریور ۱۴۰۳) | لیمو شیرین را با این قیمت بخرید اعلام نتایج قرعه‌کشی طرح مادران ایران خودرو امروز یکشنبه (۲۵ شهریور ۱۴۰۳) + لینک نتایج پایان لاتاری خودرو با ۹۸ درصد بازنده | برنده اصلی چه کسانی بودند؟ مرحله جدید دهک‌بندی یارانه خانوار‌ها از مهرماه آغاز می‌شود | کدام یارانه بگیران حذف می‌شوند؟ ویدئو| لحظه برخورد صاعقه به برج میلاد قانون خدمت سربازی اجباری دوباره در صربستان اجرا می‌شود | سربازی زنان داوطلبان خواهد بود جزئیاتی تازه از تولید رانا پلاس اتوماتیک، محصول جدید ایران‌خودرو پالس منفی بورس در معاملات امروز (۲۴ شهریور ۱۴۰۳) آیا خودرو‌های گذرموقت را هم می‌توان فروخت؟ قیمت نان در مشهد و خراسان رضوی اعلام شد | افزایش ۲۵ درصدی قیمت نان (۲۴ شهریور ۱۴۰۳) + نرخ نامه نرخ نان در مشهد و خراسان‌رضوی افزایش یافت
سرخط خبرها

میزان مصرف انرژی خانگی در ایران ۱.۵ برابر ترکیه و ۲ برابر آمریکاست

  • کد خبر: ۲۵۰۸۶۶
  • ۲۵ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۱:۰۸
میزان مصرف انرژی خانگی در ایران ۱.۵ برابر ترکیه و ۲ برابر آمریکاست
️مدیرعامل توانیر گفت: سرانه مصرف انرژی در بخش خانگی ایران ۱.۶ برابر متوسط جهانی و به صورت کلی نیز شدت مصرف انرژی در ایران ۲ برابر متوسط جهانی است.

به گزارش شهرآرانیوز، مصطفی رجبی مشهدی با بیان اینکه در بخش خانگی ایران به صورت ترکیبی از انرژی گاز و برق استفاده می‌شود گفت: هر گونه مقایسه میزان مصرف با سایر کشور‌ها باید با مقیاس کلی انرژی صورت گیرد.

️مدیرعامل توانیر در خصوص تامین مالی طرح‌هایی که قرار است در دولت چهاردهم برای آنها برنامه‌ریزی شود، گفت: طرح آنها در دست تهیه است؛ و تقریبا نهایی شده و الزامات و روش تامین مالی آن نیز در دست بررسی است که به‌زودی تدوین و سپس اطلاع‌رسانی خواهد شد.

به گفته وی، احداث حدود ۷ هزار و ۳۰۰ مگاوات نیروگاه بخار برای تکمیل نیروگاه‌های گازی و تبدیل آنها به نیروگاه‌های سیکل ترکیبی در دست اقدام است. همچنین احداث نیروگاه‌های تجدیدپذیر مدنظر است که در فاز اولیه حدود ۱۰ هزار مگاوات پیش‌بینی و قرارداد این نیروگاه‌ها منعقد شده و فقط تامین مالی آنها از طریق صندوق توسعه ملی در دست پیگیری است.

مدیرعامل شرکت توانیر در ادامه با بیان این که در حوزه هوشمندسازی پیش‌بینی شده تا حدود ۹ میلیون کنتور هوشمند با اولویت پرمصرف‌ها در دستور کار قرار گیرد، گفت: خرید کنتور‌های هوشمند از طریق سامانه‌های ساتب و برق من برای هر یک از مشترکان امکان‌پذیر است و مشترک پول را به طور مستقیم به کنتورساز پرداخت می‌کند. 

و️ی اضافه کرد: تعداد کنتور‌های هوشمند نصب شده به ۴ میلیون و ۱۰۰ هزار مشترک رسیده و تقریبا بیش از ۱۰ درصد کنتور‌ها هوشمند شده و بیش از ۶۰ درصد مصرف برق کشور توسط کنتور‌های هوشمند رصد و پایش می‌شود.

سخنگوی صنعت برق گفت: میزان مصرف انرژی خانگی در ایران ۱.۵ برابر ترکیه و ۲ برابر آمریکاست و سرانه مصرف انرژی در بخش خانگی ایران ۱.۶ برابر متوسط جهانی و به صورت کلی نیز شدت مصرف انرژی در ایران ۲ برابر متوسط جهانی است.

منبع: مهر

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->