واردات ۴۰۰ دستگاه اتوبوس تا پایان دوره ششم مدیریت شهری مشهدمقدس خط‌۳ متروی مشهد یکی از ایمن‌ترین ابرپروژه‌های کشور است مصدومیت ۵۰ نفر بر اثر سوانح رانندگی طی ۲۴ ساعت گذشته در مشهد (۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) احداث پارک و فضای ورزشی مخصوص بانوان در دستور کار شهرداری منطقه ۱۲ مشهد اولویت‌ مدیریت شهری مشهد استفاده از گیاهان خشک‌منظر برای فضاآرایی شهری است برخورد با تخلیه فاضلاب در کشف‌رود تا پایان اردیبهشت هوای چهار منطقه کلانشهر مشهد در شرایط پاک قرار گرفت (۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) محدودیت ترافیکی بولوار ابوطالب به سمت چهارراه احمدآباد به دلیل نشست زمین در مشهد (۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) اجرای عملیات رفع خطر محل فرونشت بولوار کلاهدوز مشهد + فیلم و تصاویر بارش باران و لغزندگی معابر در جاده‌های خراسان‌رضوی (۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) معاون وزیر کار: مشهد الگوی موفق توسعه حمل‌و‌نقل ریلی در سایر کلانشهر‌هاست ۱۰۰ قطعه زمین در بینالود به خانواده‌های دارای ۴ فرزند اختصاص یافت (۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) شهردار مشهد: سیاست ما واگذاری اجرای برنامه‌های مناسبتی به مردم است به دنبال پذیرش سالانه ۴۰ هزار مددجوی زائر هستیم اصل ۴۳ قانون اساسی مورد غفلت قرار گرفته است «زائرسرای کرامت ۲» در مشهد افتتاح شد پیشرفت فیزیکی ۱۵ درصدی احداث رینگ سلامت بوستان بجمهن مشهد شهرداری مشهد ۴ نیروگاه خورشیدی احداث می‌کند استقرار نیرو‌ها و تجهیزات خدمات شهری همزمان با شروع بارندگی در مشهد امسال مشهد به صورت ویژه به استقبال دهه کرامت می‌رود | خیابان امام رضایی‌ها نقطه عطف برنامه‌های دهه کرامت ۱۴۰۳ است+ فیلم
سرخط خبرها

گره ترافیکی «میثاق» باز می‌شود

  • کد خبر: ۲۵۰۸۷
  • ۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۰:۰۹
  • ۱
گره ترافیکی «میثاق» باز می‌شود
ظرف ۱۰‌ماه یک زیرگذر با اعتبار ۵۲‌میلیارد‌تومان در میدان مجیدیه- آیت‌ا... هاشمی احداث خواهد شد.
میدان هفتم آذر، همان میدانی است که در میانه بزرگراه هاشمی‌رفسنجانی و در تقاطع بولوار مجیدیه قرار گرفته است و البته شهروندان، این میدان را بیشتر به نام میدان میثاق یا میدان مجیدیه می‌شناسند. میدانی که حالا به‌گفته معاون عمران، حمل‌ونقل و ترافیک شهردار مشهد در شرف تبدیل‌شدن به یک تقاطع غیرهمسطح است. این میدان که نمادی از دلاورمردی‌های نیروی دریایی در مشهد به شمار می‌آید، به‌دلیل اتصال مستقیم منطقه قاسم‌آباد مشهد به منطقه الهیه، از اهمیت بسیار برخوردار است و وجود روزبازار بزرگ مجیدیه و قرار‌گرفتن مراکز بیمارستانی و دانشگاهی در دو طرف این میدان، سبب شده است بار ترافیکی این محدوده به‌شدت افزایش یابد.

معاون عمران، حمل‌ونقل و ترافیک شهردار مشهد، دیروز از احداث زیرگذر مجیدیه- آیت‌ا... هاشمی‌رفسنجانی در سال‌۹۹ خبر داد و گفت: باتوجه‌به مشکلات ترافیکی و ایمنی میدان مجیدیه در بزرگراه آیت‌ا... هاشمی‌رفسنجانی که در ساعت اوج ترافیک با پس‌زدن ترافیک و استفاده از چراغ فرماندهی باعث اتلاف سوخت خودرو و وقت شهروندان می‌شود و در ساعت غیرپیک نیز مشکلات ایمنی و تصادفات به همراه داشت، احداث تقاطع غیرهمسطح در این محل در دستور‌کار قرار گرفته است. خلیل‌ا... کاظمی با بیان اینکه احداث تقاطع غیرهمسطح در دو فاز برنامه‌ریزی شده است، ادامه داد: در فاز اول، زیر‌گذر‌ها اجرا می‌شود و در فاز دوم و افق هفت‌ساله پل روگذر در تراز مثبت یک در مسیر بولوار مجیدیه اجرا خواهد شد.

او اضافه کرد: براین‌اساس در سال‌۹۹ و ظرف ۱۰‌ماه یک زیرگذر در میدان مجیدیه- آیت‌ا... هاشمی‌رفسنجانی با اعتبار حدود ۵۲‌میلیارد تومان احداث خواهد شد.

هرچند فعالیت‌های عمرانی زیادی از‌جمله اجرای تقاطع چند‌سطحی آزادگان در ابتدای بزرگراه آیت‌ا... هاشمی‌رفسنجانی، اجرای تقاطع اتصالی این بزرگراه به بزرگراه آزادی که در آینده‌ای نزدیک کلنگ‌زنی خواهد شد و وصل‌شدن بولوار سجادیه به بزرگراه آزادی که هم‌راستا با بزرگراه آیت‌ا... رفسنجانی است، درزمره مهم‌ترین طرح‌های عمرانی این محدوده به شمار می‌آید، ایجاد تقاطعی در میدان هفتم آذر یکی از اولویت‌های اصلی مدیریت شهری در این حوزه است تا بتواند به‌صورت کامل بار ترافیکی به‌وجود‌آمده در این میدان را کاهش دهد.

آسفالت ۳‌میلیون مترمربع از معابر خاکی در سال ۹۹
معاون عمران، حمل‌ونقل و ترافیک شهردار مشهد همچنین از لکه‌گیری و آسفالت حدود ۳ میلیون و ۳۰۰ هزار مترمربع از معابر خاکی شهر در سال‌۹۹ خبر داد و گفت: سال گذشته با تأکید شهردار و شورای شهر بهسازی، آسفالت و لکه‌گیری ۳ میلیون و ۶۰۰‌هزار مترمربع از معابر شهر به‌ویژه معابر خاکی و مناطق کم‌برخوردار در دستور‌کار قرار گرفت و با هزینه ۲ هزار و ۲۰۰‌میلیارد‌ریال اجرایی شد. خلیل‌ا... کاظمی افزود: امسال نیز در‌راستای جلب رضایت شهروندان، روکش و لکه‌گیری حدود ۳ میلیون مترمکعب از معابر مشهد با اعتباری بالغ‌بر هزار و ۵۷۰ میلیارد ریال در دستور‌کار قرار گرفته است.
 
وی اضافه کرد: طبق برنامه‌ریزی‌های انجام‌شده حدود ۲۰۰ تا ۲۲۰‌هزار مترمربع از معابر شهر با هزینه ۹۷۰ میلیارد‌ریال در سال‌۹۹ روکش آسفالت خواهد شد.

کاظمی ادامه داد: همچنین امسال ۷۰۰ تا ۹۰۰‌هزار مترمربع از معابر خاکی که بیشتر در مناطق کم‌برخوردار قرار دارند، زیرسازی و آسفالت می‌شود. او افزود: علاوه‌بر انجام روکش آسفالت معابر شهر، آسفالت حدود ۲۰۰ هزار مترمربع از معابر شهر نیز با هزینه حدود ۲۰۰‌میلیارد‌ریال لکه‌گیری خواهد شد.
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
قلی
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۵۹ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۸
0
0
تمام شهر را کارگاه ساختمانی کرده اید تا جیبهایتان را پر کنید توسعه شهرها و نابودی محیط زیست و طبیعت به معنای پیشرفت نیست به جای اینکارها کمی روی فرهنگ و شعور مردم کار کنید لطفا.فرهنگ مردم شده خرید ماشینهای از رده خارج و جولان دادن در سطح شهر.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->