اجرای فاز نخست پروژه میان‌گذر جنوبی با ۶۰ درصد پیشرفت فیزیکی در مشهد آغاز عملیات عمرانی فاز دوم خط ۳ متروی مشهد تا میدان فردوسی با اعتبار ۶ هزار میلیارد تومان هدف‌گذاری برای افزایش حجم تبادلات تجاری ایران و ترکمنستان به ۳ میلیارد دلار  مدیرکل آسیای جنوبی وزارت امور خارجه: خراسان رضوی سهم قابل‌توجهی در افزایش صادرات کشور در یک سال گذشته داشته است + فیلم پیش‌بینی تداوم آلودگی هوای مشهد برای گروه‌های حساس طی امروز و فردا (۳۰ مهر و یکم آبان ۱۴۰۴) دیپلماسی منطقه‌ای، پلی به سوی توسعه پایدار خراسان | مشهد، میزبان دومین رویداد استانی وزارت امور خارجه «قربانعلی شیرازی» مشاور شهردار مشهد در امور شهرسازی و معماری شد (۲۹ مهر ۱۴۰۴) ولیعهد عربستان با ترامپ دیدار می‌کند آب در برخی نقاط مشهد، فردا (۳۰ مهر ۱۴۰۴)، به مدت ۸ ساعت قطع خواهد بود افزایش چشمگیر آلودگی هوا در مشهد | پاییز امسال، نفس مشهد تنگ‌تر می‌شود نگاهی به آخرین وضعیت بافت پیرامون حرم امام‌رضا(ع) | هم‌زیستی هویت و نوسازی و چاره‌ای که نیست استاندار خراسان جنوبی: دیپلماسی منطقه‌ای فرصتی ارزشمند برای سرمایه گذاری استان‌های خراسان در کشور‌های همسایه است هوای مشهد برای گروه‌های حساس، ناسالم اعلام شد (۲۹ مهر ۱۴۰۴) کاشت بیش از ۲۰۵ هزار گل پاییزی در مشهد برای جشنواره «طعم و رنگ پاییز ۱۴۰۴» پخش «انجمن اشباح» از امشب (۲۹ مهر ۱۴۰۴) در فیلم‌نت + بازیگران گروه اول آلودگی هوای مشهد در مهر ۱۴۰۴ نسبت‌به سال قبل، ۲برابر شد | هشدار شورای شهر درباره پیامدهای آلودگی برای سلامت شهروندان رئیس شورای اسلامی شهر مشهد: بلندمرتبه‌سازی یکی از منابع درآمدی مهم در شرایط سخت اقتصادی است شهردار مشهد مقدس: ساختار معیوب املاک قولنامه‌ای در مشهد با نگاه مردم‌محور اصلاح شود
سرخط خبرها

ایمن‌سازی ۴۴ نقطه پرتصادف مشهد با تکیه بر اطلاعات تصادفات شهر

  • کد خبر: ۲۵۰۰۰
  • ۰۷ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۰:۰۲
ایمن‌سازی ۴۴ نقطه پرتصادف مشهد با تکیه بر اطلاعات تصادفات شهر
رئیس کمیسیون عمران، حمل‌ونقل و ترافیک شورای شهر مشهدمقدس گفت: براساس بانک اطلاعات تصادفات شهر که داده‌های آن از پزشکی قانونی، اورژانس و پلیس راهور دریافت می‌شود، ایمن‌سازی ۴۴ تقاطع و معبر شهری در دستورکار قرار گرفته که ۱۵ مورد آن وارد فاز اجرایی شده است.
به گزارش شهرآرانیوز، مجتبی بهاروند،  با اشاره به فرارسیدن هفتم اردیبهشت‌ماه، روز «ایمنی حمل‌ونقل»، گفت: حوزه ایمنی و حمل‌ونقل در دو قسمت از شهرداری مشهد فعال هستند و به طور خاص فعالیت می‌کنند؛ یکی، اداره ایمنی معابر ذیل معاونت حمل‌ونقل و ترافیک و دیگری اداره پیشگیری و پایش تصادفات در سازمان ترافیک.

وی با بیان اینکه در گام نخست برای افزایش ایمنی شبکه معابر در کل شهر، بانک اطلاعات تصادفات شهر از سال ۹۱ تهیه شده که مستمر به روز شده است، گفت: اطلاعات این بانک از ۳ منبع مختلف اعم از پزشکی قانونی، اورژانس و پلیس راهور دریافت می‌شود؛ محل دقیق تمامی تصادفات روی نقشه مشخص و اطلاعات به شکل جامع تهیه شده است.

بهاروند در ادامه تصریح کرد: انجام هرگونه اقدامات اجرایی نیازمند شناسایی نقاط پرتصادف است تا بتوانیم براساس آنها، اقدامات اصلاحی را در اولویت قراردهیم.

رئیس کمیسیون عمران، حمل‌ونقل و ترافیک شورای شهر مشهد با اشاره به جلسات متعددی که با شورای همتای استان برگزار شده است، افزود: براساس فراوانی تصادفات، ۲۳ تقاطع و ۲۱ معبر پرتصادف شهر شناسایی شده که به تصویب استانداری خراسان رضوی نیز رسید.

بهاروند گفت: در گام بعد و پس از تصویب معابر پرتصادف، ۱۵ تقاطع انتخاب شد و اصلاح آن‌ها در دستورکار قرار گرفت؛ مطالعات و بررسی الباقی نقاط، اعم از ۸ تقاطع و ۲۱ معبر نیز در دستورکار امسال قرار گرفته است.

وی با بیان اینکه به موازات این فعالیت‌ها، یکسری اقدامات و فعالیت‌های روزمره نیز در حال انجام است، اظهارکرد: از جمله این اقدامات میتوان به تعمیر و نگهداری تجهیزات ایمنی از قبیل گاردریل‌ها، نرده‌های پل عابر پیاده، تابلو‌های راهنمایی و رانندگی و ... اشاره کرد.

بهاروند خاطرنشان کرد: در بحث نصب پل‌های عابر پیاده نیز پیوسته سعی کردیم با استفاده از بانک اطلاعاتی که پیشتر به آن اشاره شد، مکان‌های پرخطر را شناسایی و این پل‌ها را نصب کنیم.

وی افزود: این اقدامات تاثیر بسزایی در افزایش ایمنی حوزه حمل‌ونقل و ترافیک شهر مشهد داشته و بعنوان مثال پس از نصب نرده در آیلندمیانی بلوار توس، که یکی از ۳ معبر پرتصادف شهر است، میزان تصادفات عابرپیاده ۴۹ درصد کاهش پیدا کرده است.

رئیس کمیسیون عمران، حمل‌ونقل و ترافیک شورای شهر مشهد با بیان اینکه پروژه فعال دیگری هم در دست اقدام است، گفت: این پروژه، توسعه مدل تصادفات شهر مشهد است؛ پس از تهیه این طرح میتوان پیش‌بینی تصادفات برای سال‌های آینده را داشته باشیم.

بهاروند همچنین اظهارکرد: با اثرسنجی اقدامات ایمنی انجام شده همچون احداث تقاطع‌های غیرهمسطح و یا پل‌های عابرپیاده، میتوان تصمیمات متقن‌تری اتخاذ کرد تا ضمن کاهش تصادفات، اقداماتی در بهترین مکان‌ها و با افزایش کارایی و بهینه شدن هزینه‌ها را شاهد باشیم.

وی در ادامه صحبت‌های خود با بیان اینکه عابران پیاده و راکبین موتورسیکلت در همه شهر‌ها بیشترین آمار تصادفات و صدمات را به خود اختصاص داده‌‎اند، گفت: حدود ۷۰ کیلومتر از معابری که بیشترین تصادفات عابر پیاده را داشته‌اند، در سطح شهر شناسایی و بازدید و اصلاحات مورد نیاز آن استخراج شده است.

بهاروند اعتبار لازم برای این اصلاحات را ۱۱ میلیاردتومان اعلام کرد که اجرای آن به مناطق ابلاغ شده و تاکنون بیش از ۵۰ درصد پیشرفت داشته است.

وی در ادامه با اشاره به پروژه حق تقدم عابرین پیاده، تصریح کرد: ۵۰ میلیاردتومان اعتبار ویژه این پروژه درنظر گرفته شده که پروژه در برخی از معابر و تقاطع‌ها، سال گذشته انجام شده و سال جاری نیز ادامه می‌یابد.

بهاروند افزود: در بخش راکبین موتور سیکلت نیز پروژه کاهش تصادفات تعریف شده و سعی کرده‌ایم این موضوع را از همه ابعاد، اعم از زیرساختی، مهندسی، جامعه‌شناسی، روان‌شناسی و زیرساخت‌ها و ظرفیت‌های قانونی مورد بررسی قرار دهیم.
 
منبع: پایگاه اطلاع رسانی شورای شهر مشهد
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
آخرین اخبار پربازدیدها چند رسانه ای عکس
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->