اطلاعیه دانشگاه آزاد اسلامی در خصوص قطعی سامانه آموزشیار آتش‌سوزی مغازه کبابی در خیابان شهید اصلانی مشهد (۲۶ شهریور ۱۴۰۳) مجازات سارقان صندوق امانات بانک ملی | از قطع ید تا رد مال واژگونی خودرو پژو ۲۰۷ در خیابان ارشاد مشهد (۲۶ شهریور ۱۴۰۳) + تصاویر قد کودکان ایرانی در نیم قرن اخیر کاهش یافته است| کیف‎‌های سنگین مدارس عامل شیوع ناهنجاری اسکلتی دانش آموزان جانمایی ۴۰ جایگاه برای برپایی مراسم جشن عاطفه‌ها در آستانه بازگشایی مدارس  دست کودک ۱۸ ماهه اراکی در چرخ گوشت قطع شد(۲۶ شهریور ۱۴۰۳) کاهش ۴۳ درصدی تماس‌های مزاحمی و اشتباهی با آتش‌نشانی مشهد آخرین آمار سقط جنین عمدی کشور اعلام شد برخورد چهار خودرو در خواف ۶ مصدوم برجای گذاشت (۲۶ شهریور ۱۴۰۳) دلایل به وجود آمدن سونامی ۹ روزه در گرینلند با موج‌های ۲۰۰ متری! جزئیات دستور رفع تعلیق دانشجویان پزشکی توسط وزیر بهداشت (۲۶ شهریور ۱۴۰۳) + متن ابلاغ کسب ۹ مدال و مدالیون در مسابقات جهانی مهارت ۲۰۲۴ لیون فرانسه توسط نخبگان ایرانی دستگیری ۳ سارق حرفه‌ای و کشف ۲۸ فقره سرقت در مشهد گلایه شهروندان مشهدی از پزشکان و داروخانه‌داران | وقتی نسخه و بیمه بی‌ارزش می‌شود کشف بیش از ۵ هزار دُز قرص غیرمجاز از مخفیگاه سوداگر مرگ در مشهد شناسایی و ثبت تغییر کاربری غیرمجاز در اراضی سوران و جاده حسن آباد از توابع بخش شاندیز کمیسیون بهداشت مجلس با حذف ارز ترجیحی تجهیزات پزشکی مخالفت کرد آزمون قضاوت سال ۱۴۰۳ برگزار خواهد شد ۳۷۰ بازرس و ناظر بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مشهد در مأموریت ویژه هفته وحدت حاضر هستند مهاجرت زودهنگام فلامینگو‌ها به تالاب میقان سرگردانی دانشجویان دانشگاه آزاد پس از قطع شدن سامانه آموزشیار (۲۶ شهریور ۱۴۰۳)
سرخط خبرها

دستور وزیر علوم بر رسیدگی به پرونده‌های استادان و دانشجویان اخراجی

  • کد خبر: ۲۵۱۱۲۶
  • ۲۶ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۲:۳۱
دستور وزیر علوم بر رسیدگی به پرونده‌های استادان و دانشجویان اخراجی
رئیس سازمان امور دانشجویان گفت: وزیر علوم دستور رسیدگی به پرونده‌های اخراجی استادان و دانشجویان را دادند تا مجدد در دانشگاه‌ها با دادن یک فرصت دوباره حاضر شوند، پس این موضوع را پیگیری کنید؛ چراکه باید روحیه آنها را تقویت کنیم.

به گزارش شهرآرانیوز؛ سعید حبیبا در اجلاس معاونان دانشجویی دانشگاه‌های کشور اظهار کرد: مقام معظم رهبری تاکید دارند دانشجویان باید احساس کنند که کرامت و عزت آنها در محیط دانشگاه حفظ می‌شود، همان‌طور که رئیس‌جمهور هم گفتند جای دانشجو داخل دانشگاه است، پس دانشگاه باید فضای امن برای دانشجو باشد.

وی افزود: ممکن است دانشجویان به دلایل مختلف دچار مشکلات انضباطی شوند، اما باید از آنها حمایت‌های لازم به ارمغان آید. حتی، به قول پزشکیان دانشجو نمی‌تواند آدم بدی باشد، بلکه آینده‌ساز مملکت خواهد بود.

حبیبا ادامه داد: وزیر علوم دستور رسیدگی به پرونده‌های اخراجی استادان و دانشجویان را دادند تا مجدد در دانشگاه‌ها با دادن یک فرصت دوباره حاضر شوند، پس این موضوع را پیگیری کنید؛ چراکه باید روحیه آنها را تقویت کنیم.

رئیس سازمان امور دانشجویان بیان کرد: دانشجویان نسل زد متفاوت با نسل‌های ما هستند و باید آنها را درک کرد، پس خواهشمندم کمیته انضباطی را برای رسیدگی به پرونده دانشجویان اخراجی تا قبل از آغاز بازگشایی سال تحصیلی جدید راه‌اندازی کنید، اگر در شرایطی نیازمند کمک بودید حتما آن را به سازمان امور دانشجویان ارجاع دهید.

تاکید بر افزایش روحیه شادی و نشاط در بین دانشجویان

وی خاطرنشان کرد: یکی از سیاست‌های آموزش عالی که در دولت چهاردهم به آن توجه بیشتر می‌شود، افزایش روحیه شادی و نشاط در بین دانشجویان است تا فضا و اتمسفر موجود در کشور که عمده جوانان و دانش‌آموختگان در حال مهاجرت هستند را معکوس کنیم، در این زمینه توانمندی‌های ما اثبات شده و مثال بارز آن پیروزی دفاع مقدس است.

حبیبا اضافه کرد: سازمان امور دانشجویان آیین‌نامه ورزش‌های فناورانه را به دانشگاه‌ها ابلاغ کرده است، از معاونان دانشجویی درخواست توجه به این امر را برای احیای شادی و نشاط در بین دانشجویان دارم، چراکه برنامه جدیدی است و باید حمایت شود.

رئیس سازمان امور دانشجویان گفت: آیین‌نامه دانشجویان سرآمد به دانشگاه‌ها ابلاغ شده و هر دانشگاه بین ۲ تا ۵ درصد می‌تواند دانشجو انتخاب کند. تسهیلات کافی برای آنها در نظر گرفته شده که این موضوع می‌تواند از موضوعاتی باشد که امید را در دل دانشجویان ایجاد کند.

وی خطاب به معاونان دانشجویی دانشگاه‌های کشور عنوان کرد: نقل و انتقال دانشجویان ایثارگر مطابق ماده ۶۲ قانون را حتما مورد توجه قرار دهید و همچنین پایش سلامت دانشجویان نکته مهمی است که باعث جلوگیری از عواقب سو خواهد شد.

حبیبا تصریح کرد: براساس قانون برنامه هفتم توسعه مکلف به جذب ۳۲۰ هزار دانشجویان بین‌الملل هستیم که تحقق آن آثار مفیدی برای جامعه دارد، از معاونان دانشگاه‌ها درخواست می‌کنم صرف جذب دانشجو ملاک کار قرار نگیرد، این امر در برخی دانشگاه‌ها اتفاق افتاده است، در صورتی که هدف ما باید افزایش سطح سواد باشد.

توزیع دو هزار میلیارد تومان برای تعمیر تجهیزات و تغذیه به دانشگاه‌ها

رئیس سازمان امور دانشجویان بیان کرد: اطلاع‌رسانی در زمینه وام‌های دانشجویی به دانشجویان از طریق شبکه‌های اجتماعی حتما جدی گرفته شود تا بتوانیم آنها را حمایت کنیم. برای سال تحصیلی جدید دو هزار میلیارد تومان برای تعمیر و تجهیزات و تغذیه به دانشگاه‌ها توزیع شده و باید مورد توجه قرار بگیرد.

وی خاطرنشان کرد: سامانه‌ای در خصوص دانشجویان خارجی تهیه و ۸۰ درصد آن عملیاتی شده است. ۶۰ درصد دانشگاه‌ها به این سامانه ورود کرده‌اند و دانشگاه‌ها هم باید نسبت به این موضوع توجه بیشتری داشته باشند.

حبیبا افزود: صندوق رفاه دانشجویان در بحث تعمیر و تجهیز از قدیم سنتی داشته و بحث مدل ۳۰_ ۳۰_ ۴۰ و ۵۰_ ۵۰ بود که بحث ۳۰_۳۰_۴۰ نیازمند کمک خیرین است که برخی از دانشگاه‌ها در این مورد تجربه‌های موفق داشته‌اند و باید جمع خیرین را در دانشگاه‌ها جدی بگیریم.

رئیس سازمان امور دانشجویان گفت: هوشمندسازی از جمله مطالبی است که می‌تواند ما را در رسیدن به اهدافی که در تسهیلات دانشگاه‌ها داریم کمک کند، همچنین طبق فرمایش مقام معظم رهبری در بحث جوانی جمعیت که به آن تاکید دارند خوابگاه‌های متاهلی باید مورد توجه دانشگاه‌ها قرار گیرد. تجربه بدی در دانشگاه تهران داشتیم و این بود که ۳۰ درصد خوابگاه‌ها برای افرادی با سنوات آزاد بود، یعنی برخی دانشجویان کارشناسی بیش از ۱۵ ترم در خوابگاه‌های دانشگاه‌ها حضور داشتند؛ بنابراین باید به این مسائل رسیدگی شود.

منبع: فارس

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->