انتشار فراخوان رویداد ایده پردازی فعالیت‌های تبلیغی، دینی در کانون‌های جمعیتی «در فضای شهر» «ابوالفضل پورعرب» ویلچرنشین شد! + عکس محسن تنابنده و سیروس مقدم در پشت صحنه «پایتخت ۷» + عکس دو نکوداشت و یک رونمایی به بهانه روز شعر در تالار فردوسی مشهد ماجرای استاد شهریار و نقد‌هایی که بر سریال کمال تبریزی وارد شد «فرانسیس فورد کاپولا» فیلم جدیدش را می‌سازد نامزد‌های نهایی جایزه ادبی «بوکر» معرفی شدند رونمایی از مستند «حبیب آقا» همزمان با هفته دفاع مقدس علیرضا خمسه: سفارشی‌کارکردن، نوستالژی‌شدن فیلم‌ها و سریال‌ها را از بین می‌برد مجید پُتکی در مسابقه پلیسی «سرنخ» مصطفی مستور: دانشی که از تفکرکردن به دست می‌آید، ارزشمند است ساخت سینما در مجتمع‌های تجاری مشهد؛ فرصتی برای سودآوری یا ارتقای فرهنگی؟ دل با امید وصل به جان خواست درد عشق* به نان و نوا رسیدن از کنار کتاب فارسی پیکر صدرالدین حجازی در خاک آرام گرفت + تصاویر فیلم های برگزیده فنلاند و ایسلند در راه اسکار ۲۰۲۵ ساخت فصل پنجم «امیلی در پاریس» صفحه نخست روزنامه‌های کشور - سه‌شنبه ۲۷ شهریور ۱۴۰۳
سرخط خبرها

«فرانسیس فورد کاپولا» فیلم جدیدش را می‌سازد

  • کد خبر: ۲۵۱۳۵۵
  • ۲۷ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۳:۲۳
«فرانسیس فورد کاپولا» فیلم جدیدش را می‌سازد
«فرانسیس فورد کاپولا» از ساخت یک پروژه جدید سینمایی با اقتباس آزاد از یک رمان خبر داد

به گزارش شهرآرانیوز؛ فرانسیس فورد کاپولا به‌طور قطع در حال گذراندن یک تور تبلیغاتی بسیار هیجان‌انگیز است، زیرا به‌زودی فیلم مورد علاقه‌اش «مگالاپولیس» که سال‌ها در حال ساخت آن بوده، به بازار می‌آید، اما این به این معنا نیست که این فیلم‌ساز قصد دارد از فیلمسازی کناره‌گیری کند بلکه در حال آماده‌سازی برای فیلم بعدی‌اش نیز هست.

این کارگردان ۸۵ ساله در یک مصاحبه جدید با تلگراف درباره فیلم جدیدش «مگالاپولیس» صحبت کرده که آن را با بودجه شخصی ۱۲۰ میلیون دلاری ساخته است، اما اعلام کرده برای فیلم بعدی‌اش که فعلاً عنوان «نگاه‌های گذرا به ماه» نام را دارد، به گزینه‌های تأمین مالی سنتی بازمی‌گردد.

هرچند اطلاعاتی درباره داستان فیلم آینده وی در دست نیست، اما کاپولا عنوان کرده که او به شیوه‌های سنتی‌تر برای تأمین مالی فیلم آینده‌اش روی آورده و آن را به‌طور معمول تأمین مالی کرده و از یارانه‌های ملی کمک گرفته است.

وی در مورد محتوای فیلم نیز گفته که «نگاه‌های گذرا به ماه» یک اقتباس آزاد از رمان نوشته ادیت وارتون خواهد بود و عناصر قوی رقص و موسیقی را در بر خواهد داشت.

به نظر می‌رسد کاپولا قصد بازگشت به ساخت درام‌های استاندارد و متداول خود را ندارد و همچنان در حال آزمایش و ریسک است.

فیلم «مگالاپولیس» قرار است در تاریخ ۲۰ سپتامبر در سینما‌ها اکران شود، اما هنوز اطلاعاتی در مورد زمان آغاز تولید «نگاه‌های گذرا به ماه» در دسترس نیست.

«مگالوپولیس» با دو ساعت و ۱۵ دقیقه مدت زمان داستان یک کلان شهر را پس از ویرانی تصادفی آن دنبال می‌کند، با دو دیدگاه رقیب؛ یکی از یک معمار ایده آلیست (آدام درایور)، دیگری از طرف شهردار عملگرا (جانکارلو اسپوزیتو).

در فیلم سینمایی «مگالوپولیس» بازیگران دیگری، چون «فارست ویتاکر»، «ناتالی امانوئل»، «جان وویت»، «لارنس فیشبرن»، «اوبری پلازا»، «شیا لابوف»، «کلوئه فاینمن»، «کاترین هانتر» و «داستین هافمن»، «دی بی سوینی»، «تالیا شایر»، «جیسون شوارتزمن»، «جیمز رمار» و «جیانکارلو اسپوزیتو» مقابل دوربین رفته‌اند.

رونمایی از «مگالوپولیس» در جشنواره کن امسال با واکنش‌های متفاوتی رو به رو شد. «پیتر برادشاو» منتقد گاردین آن را «فیلمی کسل کننده و به طرز مبهوت کننده‌ای کم عمق» نامید، در حالی که منتقد تایم این فیلم را یک «پراکندگی درهم و برهم و تخیلی» حاوی «تصاویر زیبا و شاعرانه» توصیف کرد.

فرانسیس فورد کاپولا از بزرگترین فیلمسازان معاصر سینمای جهان است که از جمله افتخارات و جوایز سینمایی وی طی چهار دهه فیلم‌سازی می‌توان به جایزه اسکار بهترین فیلم‌نامه اقتباسی در سال ۱۹۷۱ برای «پاتون»، جایزه‌ی اسکار بهترین فیلم‌نامه اقتباسی در سال ۱۹۷۳ برای «پدرخوانده»، جایزه اسکار بهترین فیلم، بهترین کارگردانی و بهترین فیلم‌نامه اقتباسی در سال ۱۹۷۵ برای «پدرخوانده‌۲»، جایزه بفتا بهترین کارگردانی در سال ۱۹۷۸ برای «اینک آخرالزمان»، جایزه دوربین جشنواره برلین در سال ۱۹۹۱، جایزه نخل طلا و جایزه فیپرشی جشنواره کن در سال ۱۹۷۹ برای فیلم «اینک آخرالزمان»، جایزه نخل طلا و جایزه بهترین فیلم معنوی جشنواره کن در سال ۱۹۷۴ برای فیلم «مکالمه»، جایزه گلدن گلوب برای بهترین کارگردانی در سال ۱۹۸۰ برای «اینک آخرالزمان»، جایزه گلدن گلوب برای بهترین کارگردانی و بهترین فیلم‌نامه در سال ۱۹۷۳ برای «پدرخوانده»، جایزه ویژه پنجاهمین سال تأسیس جشنواره سن‌سباستین در سال ۲۰۰۲، شیر طلای افتخاری جشنواره ونیز در سال ۱۹۹۲، جایزه صدف طلایی بهترین فیلم و جایزه فیپرشی جشنواره سن‌سباستین و ... اشاره کرد.

منبع: مهر

 

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->