ماجرای اخراج معاون حقوقی پرسپولیس چه بود؟ نتیجه بازی ایتالیا و سوییس در یورو۲۰۲۴+ ویدیو گل‌ها و خلاصه بازی| پایان تلخ قهرمان مشهد، میزبان تورنمنت بین‌المللی چهارجانبه والیبال نشسته استعلام سربازی جلالی آمد| هافبک چپ پا در آستانه جدایی دغددغه‌های بجامانده دختر طلایی! کشتی‌گیر خراسانی: حریف تمرینی ندارم! تاریخ و ساعت بازی انگلیس و اسلواکی در یک هشتم نهایی یورو ۲۰۲۴ | سه‌شیر‌ها به دنبال اعاده حیثیت استقلال این لژیونر را نمی‌خواهد| ساپینتو رفت، جایگاه مهری سست شد پخش زنده بازی آلمان و دانمارک در یک هشتم نهایی یورو ۲۰۲۴ (۹ تیر ۱۴۰۳) + پخش آنلاین پخش زنده بازی ایتالیا و سوئیس در یک هشتم نهایی یورو ۲۰۲۴ (۹ تیر ۱۴۰۳) + تماشای آنلاین شانس مدعیان یورو ۲۰۲۴ برای قهرمانی در پایان مرحله گروهی چقدر است؟ + عکس مانوئل نویر، برگ برنده ژرمن‌ها در مرحله حذفی یورو لخ پوزنان در پی فروش علی‌قلی‌زاده پیشنهاد جدید برای علیرضا جهانبخش از سری آ ایتالیا نکونام دیگر شلوغ نمی‌کند| سکوت، استراتژی جدید آقای سرمربی هاراگیری به سبک بیرانوند | گلر ملی‌پوش پرسپولیس عجیب‌ترین روز‌های فوتبالی‌اش را می‌گذراند شوک به نکونام؛ ابوالفضل جلالی راهی اصفهان می‌شود گل‌زدن کیوسفسکی، دروازه‌بان مدنظر استقلال + فیلم بازگشت عبدالکریم حسن به الوکره منتفی شد
سرخط خبرها

استقلال ملّاک شد

  • کد خبر: ۲۵۱۶۶
  • ۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۰:۱۱
استقلال ملّاک شد
بعد از اجاره یک‌ساله چمن شماره ۲ آزادی، کمپ حجازی هم به آبی‌پوشان پایتخت واگذار می‌شود
یک روز بعد از قطعی‌شدن قرارداد یک‌ساله استقلال برای اجاره چمن زمین شماره ۲ ورزشگاه آزادی با دستور وزیر ورزش مقدمات واگذاری کمپ حجازی نیز به باشگاه آبی‌پوش پایتخت فراهم شد تا آن‌ها در عرض ۲۴ ساعت، صاحب ۲ زمین تمرین شوند. این مسئله ازآن‌جهت حائزاهمیت است که استقلالی‌ها در چند سال گذشته همواره مشکل زمین تمرین داشتند و مربیان آن‌ها از شفر گرفته تا منصوریان و استراماچونی و حتی فرهاد مجیدی از این موضوع گلایه‌مند بودند. چند سال قبل بود که شورای شهر تهران ۲ ورزشگاه را به استقلال و پرسپولیس به‌مدت ۱۰ سال هبه کرد، اتفاقی که باعث شد پرسپولیسی‌ها با قرعه‌کشی صاحب ورزشگاه خوب کاظمی شوند که چمن طبیعی داشت، اما به استقلالی‌ها ورزشگاهی با چمن مصنوعی رسید که هرگز به کار آن‌ها نیامد. خیلی‌ها می‌گویند یکی از دلایل موفقیت پرسپولیس در سال‌های اخیر، داشتن ورزشگاه کاظمی با زمین چمن خوب است، چیزی که استقلالی‌ها نداشتند و حالا با اتفاقات چند روز اخیر امیدوارند دیگر در آینده مشکلی ازاین‌بابت نداشته باشند.

دستور سلطانی برای واگذاری کمپ حجازی
وزیر ورزش و جوانان دستور داد با همکاری اداره کل ورزش و جوانان استان تهران، کمپ مرحوم ناصر حجازی به باشگاه استقلال تهران واگذار شود. جلسه خصوصی‌سازی شرکت‌های فرهنگی‌ورزشی استقلال و پرسپولیس با حضور مسعود سلطانی‌فر وزیر ورزش و جوانان، صالح رئیس سازمان خصوصی‌سازی، معاونان وزارت ورزش و جوانان، مدیران‌عامل ۲ باشگاه پرسپولیس و استقلال و مسئولان حقوقی و مالی سازمان خصوصی‌سازی در محل این سازمان برگزار شد. در این جلسه، روند واگذاری و چگونگی اقدامات صورت‌گرفته برای خصوصی‌سازی بر اساس گزارش‌ها و مستندات ارائه‌شده بررسی شد و وزیر ورزش و جوانان دستور داد مراحل اجرایی و اداری واگذاری قطعی کمپ مرحوم ناصر حجازی به باشگاه استقلال با کمک اداره کل ورزش و جوانان تهران صورت گیرد و این کمپ در آینده نزدیک به باشگاه استقلال تهران واگذار خواهد شد تا موجب تسریع در فرایند خصوصی‌سازی شود.

خلاصه درباره کمپ حجازی
ساخت کمپ مرحوم حجازی در سال۱۳۸۷ آغاز شد و بخش نخست آن در پایان سال۱۳۸۹ به بهره‌برداری رسید. این کمپ در زمینی به مساحت حدود ۴هکتار ساخته می‌شد و محل آن در بزرگ‌راه ستاری تهران است. نخستین تلاش‌ها برای ساخت کمپ تمرینی باشگاه استقلال در سال۱۳۷۸ صورت گرفت، اما کلنگ ساخت کمپ باشگاه استقلال ۱۰ سال بعد در تیرماه۱۳۸۷ به زمین زده شد. علی فتح‌ا... زاده، مدیر آن‌زمان باشگاه استقلال، در مراسم آغاز ساخت کمپ استقلال گفته بود که در این مجموعه افزون بر زمین چمن فوتبال برای تیم اصلی و تیم‌های پایه باشگاه، سالن‌های ورزشی، استخر و رستوران نیز پیش‌بینی شده است. بخش نخست کمپ شامل زمین چمن طبیعی و مصنوعی در پایان سال۱۳۸۹ به بهره‌برداری رسید و مدرسه فوتبال باشگاه استقلال در آنجا مستقر شد. سالن‌های استخر و بدن‌سازی از دیگرامکانات فاز نخست مجموعه بود. پس از آن فاز دوم مجموعه شامل هتل، پارکینگ و فروشگاه‌های پوشاک استقلال در دستورکار قرار گرفته است. نام این طرح در ابتدا «کمپ اختصاصی باشگاه فرهنگی‌ورزشی استقلال ایران» بود و در هنگام ساخت و بهره‌برداری از فاز نخست آن نیز این طرح با همین نام شناخته می‌شد. روز ۱۵اردیبهشت۱۳۹۰ در ملاقات رئیس سازمان تربیت‌بدنی و مدیر باشگاه استقلال از ناصر حجازی در بیمارستان کسری تهران، درمورد تغییرنام کمپ باشگاه استقلال به «کمپ ناصر حجازی» گفتگو شد. رئیس وقت سازمان تربیت‌بدنی پس از این ملاقات به خبرنگاران گفت امیدوار است کمپ باشگاه استقلال به نام ناصر حجازی نام‌گذاری شده و با دست او افتتاح شود. درگذشت ناصر حجازی در روز ۲خرداد۱۳۹۰ آرزوی هواداران استقلال برای حضور او در آیین گشایش کمپ را به رؤیا بدل کرد. یک هفته پس از درگذشت او، مدیر باشگاه اعلام کرد که کمپ استقلال برای همیشه به افتخار ناصر حجازی نام‌گذاری شده است و تندیس سنگربان فقید باشگاه نیز در این مجموعه قرار داده خواهد شد.

واعظ‌آشتیانی: خوش‌حالم که درباره کمپ استقلال دروغ نگفتم
مدیرعامل پیشین باشگاه استقلال گفت: بسیار خوش‌حالم که درباره کمپ مرحوم ناصر حجازی به مردم دروغ نگفتم. امیررضا واعظ‌آشتیانی، مدیرعامل پیشین باشگاه استقلال، در گفتگو با تسنیم درباره واگذاری قطعی این زمین به باشگاه استقلال اظهار کرد: همواره بحثم این بود که این زمین متعلق به استقلال نیست، بلکه متعلق به اداره کل تربیت‌بدنی استان تهران است؛ ولی عده‌ای اصرار داشتند که این زمین متعلق به استقلال است، سندش را می‌گیرند و حتی مدعی شدند که سندش هم در دستشان است. وی ادامه داد: ازاین‌بابت خوش‌حالم که در درجه اول استقلال دارای یک ثروت شد، آن‌هم به‌واسطه تأکید وزارت ورزش و بعد از آن هم اگر بخواهند این ۲ باشگاه را به فروش بگذارند، استقلال جدای از برندش، یک ثروت دیگر هم دارد. من نزدیک به ۱۴ سال این بحث حقوقی و قانونی را داشتم که این زمین در یک مقطع سه‌ساله به‌صورت اجاره‌ای در اختیار استقلال بوده است و بعد از آن هیچ قراردادی وجود نداشته و تأکید من بر این بود که این زمین متعلق به اداره کل تربیت‌بدنی است.
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
نظرسنجی
در دور دوم، شما به کدام نامزد انتخابات ریاست جمهوری رای می دهید؟
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->