اگر میخواهید مبتلا به آلزایمر نشوید این چهار دمنوش را فراموش نکنید با تمرین این مهارت از پیری زودرس جلوگیری کنید تلاش ۱۵ آتش نشان مشهدی برای اطفای حریق تانکر قیر (۴ آبان ۱۴۰۳) حادثه سقوط خودرو پژو پارس در بزرگراه هاشمی رفسنجانی مشهد+ جزییات (۴ آبان ۱۴۰۳) مسمومیت سه عضو یک خانواده با گاز مونوکسید کربن در امیریه مشهد (۴ آبان ۱۴۰۳) تعداد قربانیان طوفان ترامی در فیلیپین به ۴۶ نفر رسید انتظار ۲۵ بیمار دچار نارسایی قلبی در شمال شرق کشور برای پیوند نجات ۸ محبوس از حادثه آتش سوزی یک هتل آپارتمان در مشهد (۴ آبان ۱۴۰۳) زمان آغاز ثبت‌نام بیست‌وهفتمین دوره ازدواج دانشجویی مشخص شد + شرایط ثبت نام جزئیات ترور حجت‌الاسلام صباحی از زبان فرماندار کازرون مدیریت بحران استانداری خراسان رضوی: در حال حاضر راه‌های روستایی در برخی شهرستان‌ها مسدود هستند پیش‌بینی هواشناسی مشهد و خراسان رضوی در روز جمعه (۴ آبان ۱۴۰۳) | بارش‌ها تا بعدازظهر ادامه دارد بارش برف و باران در ۱۱ استان کشور (۴ آبان ۱۴۰۳) ویدئو| ۵۷۲ هزار نفر تا پایان سال وام ازدواج خود را دریافت می‌کنند رسم غلط تیراندازی در مراسم عروسی جان دختربچه فسایی را گرفت دستگیری ۱۵ سرشاخه یک شرکت هرمی در مشهد ابتلای یک و‌نیم درصد جمعیت کشور به ویروس هپاتیت مهار آتش سوزی در منزل مسکونی در بلوار سید رضی مشهد (۳ آبان ۱۴۰۳) توقف پرواز‌های شرکت هواپیمایی قطر به مقصد ایران، عراق و لبنان (۳ آبان ۱۴۰۳) همه‌چیز درباره قانون جدید الزام ثبت معاملات اموال غیرمنقول | همکاری ضعیف مشاوران املاک خراسان رضوی با قانون نه به استرس و تنش در محیط‌های کاری مدیریت استرس­ در محیط‌های کاری | کار مِنهای تنش رشد نگران کننده سکته مغزی | چه عواملی در بروز این بیماری موثر است؟ راننده‌های اداره بهزیستی خراسان رضوی سهمی از رفاهیات ندارند پیشرفت قابل توجه در شناسه‌گذاری تجهیزات پزشکی
سرخط خبرها

زمان طلایی تزریق واکسن آنفلوآنزا چه وقت است؟

  • کد خبر: ۲۵۱۹۱۰
  • ۳۱ شهريور ۱۴۰۳ - ۰۸:۴۱
زمان طلایی تزریق واکسن آنفلوآنزا چه وقت است؟
یک متخصص بیماری‌های عفونی درباره افزایش موارد ابتلا به آنفلوآنزا با فصل سرما و همچنین زمان طلایی تزریق واکسن آنفلوآنزا توضیح داد.

به گزارش شهرآرانیوز، دکتر مینو محرز، با بیان اینکه برخی بیماری‌های عفونی قابلیت پیشگیری دارند، اظهار کرد: تزریق واکسن می‌تواند از برخی بیماری‌های عفونی جلوگیری کند؛ هنگامی که واکسن برای یک بیماری در دسترس است به طور حتم باید نسبت به تزریق آن بویژه برای گروه‌های پرخطر اقدام کرد.

وی با بیان اینکه در آستانه فصل سرد سال قرار داریم، گفت: به واسطه بازگشایی مدارس و دانشگاه‌ها، میزان تجمع‌ها بیشتر می‌شود و احتمال انتقال بیماری در فصل سرد سال نیز افزایش می‌یابد. این بازه زمانی، بهترین زمان برای تزریق واکسن است.

این متخصص بیماری‌های عفونی درباره گروه‌های پرخطر برای تزریق واکسن توضیح داد: تمام افراد می‌توانند نسبت به تزریق واکسن اقدام کنند. اما برخی گروه‌های پرخطر مانند بیماران قلبی‌عروقی، افراد دارای بیماری زمینه‌ای، بیماران کلیوی، افراد مبتلا به دیابت، بیماران شیمی‌درمانی، افراد با سن بالا و زنان باردار می‌بایست نسبت به تزریق واکسن اقدام کنند. 

محرز درباره افراد حساس به واکسن آنفلوانزا نیز گفت: واکسن آنفلوآنزا به طور معمول از تخم‌مرغ درست می‌شود، بنابراین افرادی که نسبت به تخم‌مرغ حساسیت دارند نسبت به واکسن آنفلوآنزا نیز حساسیت خواهند داشت. واکسن آنفلوآنزا را می‌توان پس از شش ماهگی تزریق کرد. 

این متخصص بیماری‌های عفونی درباره میزان مراجعه افراد مبتلا به آنفلوآنزا به پزشک نیز گفت: افراد محدودی به دلیل ابتلا به آنفلوآنزا به پزشک مراجعه می‌کنند و برخی نیز مبتلا به کووید هستند. به دلیل سفر‌ها و تجمعات اخیر، برخی افراد به آنفلوآنزا مبتلا شده‌اند؛ این احتمال وجود دارد که یک فرد به کشوری سفر کرده باشد که در آن کشور زمستان باشد. احتمال اپیدمی آنفلوانزا با سرد شدن هوا وجود دارد؛ بازهم تاکید می‌کنم که اواخر شهریور ماه بهترین زمان برای تزریق واکسن است که فرد تا پایان زمستان و اوایل فصل بهار در برابر آنفلوانزا مصون باشد. 

محرز در بخش دیگری از صحبت‌هایش به اظهاراتی علیه واکسن، اشاره کرد و با بیان اینکه جمعیت «ضد واکسن» در حال افزایش است، گفت: این درحالیست که براساس علم پزشکی و قوانین موجود، تزریق واکسن توصیه می‌شود. هنگامی که با تزریق واکسن می‌توان از ابتلا به بیماری پیشگیری کرد تزریق واکسن یک امر ضروری می‌شود؛ بنابراین هنگامی که تزریق واکسن می‌تواند از ابتلا به یک بیماری مرگبار جلوگیری کند، چرا باید از تزریق آن امتناع کرد؟؛ در پاسخ به این پرسش باید گفت متاسفانه تعداد افراد ضدواکسن در حال افزایش است و این ایده می‌تواند به فرد، خانواده وی و جامعه آسیب وارد کند.

منبع: ایسنا

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->