ماجرای افشای اطلاعات بیماران در یکی از بیمارستان‌های مشهد چه بود؟ آیین نامه توزیع اینترنتی دارو ابلاغ شد عامل ضرب و شتم شهروندان در یک اتوبوس دستگیر شد کشف جسد خون‌آلود مرد جوان در بزرگراه نشت ۱۰ تن قیر مذاب از تانکر حمل قیر در شهرک عسکریه (۸ اردیبهشت ۱۴۰۳)+ عکس دفاع معاون وزیر کار از وضعیت دستمزد کارگران | امیدواریم در طرح همسان‌سازی حقوق، حداقل حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی به ۹۰ درصد حقوق کارکنان برسد متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان و مستمری بگیران | دولت برای پرداخت بدهی تامین اجتماعی برنامه‌ریزی کرده است پیام مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی به مناسبت روز کارگر: مقام کارگر به فرموده رهبر معظم انقلاب دارای قداست است یک کشته و ۲ مصدوم بر اثر تصادف در جاده ماریان به زاک+عکس پلیس محموله ۲۴۷ کیلوگرمی حشیش در مشهد را کشف کرد (۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) عامل ضرب و شتم شهروندان در یک اتوبوس شهری تهران دستگیر شد (۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) علت تاخیر پرواز مشهد - تهران هواپیمایی چابهار چه بود؟ (۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) وقتی مقتول خواست قاتلش اعدام نشود! خراسان‌رضوی رکورددار حوادث ترافیکی طی هفته گذشته کشف موادغذایی احتکارشده در کاشمر به ارزش بیش‌از ۴.۵ میلیارد ریال پیگیری دادستانی مشهد در خصوص حادثه غرق‌شدگی در یکی از استخرهای این کلانشهر چطور سطح هورمون شادی خود را افزایش دهیم؟ رژیم غذایی برای کودکان ممنوع؛ بهترین راه برای درمان چاقی کودکان تیمارگاه حیات‌وحش استان خراسان‌رضوی راه‌اندازی می‌شود
سرخط خبرها

خسارت ۲۰۰ میلیاردی کرونا به اقامتگاه‌های بوم‌گردی خراسان رضوی+جدول

  • کد خبر: ۲۵۲۶۳
  • ۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۷:۳۲
خسارت ۲۰۰ میلیاردی کرونا به اقامتگاه‌های بوم‌گردی خراسان رضوی+جدول
معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان‌رضوی از ضرر ۲۰ میلیارد تومانی به ۹۴ واحد بوم‌گردی این استان خبر داد.
علی صمدی جوان/شهرآرانیوز، یوسف بیدخوری با اعلام این خبر افزود: اکنون ۹۴ واحد بوم‌گردی در استان خراسان‌رضوی دارای مجوز‌های لازم از سوی این معاونت هستند که با شیوع کرونا و تعطیلی تأسیسات گردشگری کشور، این واحد‌ها نیز از پذیرش هرگونه مسافری خودداری کردند.

وی ادامه داد: سرویس‌های بهداشتی مشترک در این واحدها، از دلایل تأکید ما بر تعطیلی اقامتگاه‌های بوم‌گردی بود که براین اساس، امکان رعایت پروتکل‌های بهداشتی فراهم نبود.

بیدخوری به وضعیت خسارت‌های واردشده به اقتصاد گردشگری روستایی اشاره کرد و گفت: واحد‌های بوم‌گردی، همچون سایر تأسیسات گردشگری در ایران و استان ما دچار زیان شده است و البته میزان خسارت آن نسبت به سایر بخش‌ها بسیار کمتر است و طبق برآورد‌های رسمی ۲۰ میلیارد تومان به واحد‌های بوم‌گردی استان خسارت وارد شده است.

معاون گردشگری استان تصریح کرد: از آنجایی که بسیاری از این واحد‌ها به‌صورت خانوادگی اداره می‌شوند، از یک طرف بحث بیمه بیکاری آنان مطرح نشده است و از سوی دیگر تعدیلی نیز در آن‌ها انجام نشده است.
بیدخوری با پیش‌بینی وضعیت آینده این واحد‌ها اظهار کرد: پس از آزادشدن تردد بین استانی، تاکنون تقاضا‌هایی مبنی بر بازگشایی محدود این واحد‌ها با رعایت پروتکل‌های بهداشتی به دست ما رسیده است که مشغول بررسی و ارزیابی آن هستیم.
 
برآورد خسارت ۲۰۰ میلیارد ریالی اقامتگاه‌های بوم‌گردی خراسان رضوی+جدول
 

شرکت‌های هواپیمایی و هتل‌های خارجی پول ما را نمی‌دهند

معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان‌رضوی به میزان خسارت‌های دفاتر خدمات مسافرتی اشاره کرد و گفت: بررسی‌های اولیه ما حاکی از خسارت ۱۰۰ میلیارد تومانی به دفاتر خدمات مسافرتی استان است و اکنون درحال رایزنی برای دریافت بخشی از این خسارت‌ها از سوی تهران هستیم.

بیدخوری تصریح کرد: مبالغ دریافت‌شده از سوی آژانس‌های مسافرتی بدون احتساب سود حاصل از فروش تور، مستقیم در اختیار شرکت‌های هواپیمایی مجری تور یا هتل‌های مقصد قرار گرفته است و آن‌ها از بازپرداخت این مبالغ خودداری می‌کنند و وعده برگزاری تور‌ها را در آینده پساکرونا می‌دهند.

وی ادامه داد: برای جبران خسارت‌های تمام تأسیسات فعال گردشگری استان، ۳۸۰۰ میلیارد تومان تسهیلات با نرخ ۱۲ درصد از تهران درخواست کرده‌ایم تا بتوانیم اثر مشکلات به وجود آمده را کمتر کنیم. شرایط بهره‌مندی از این تسهیلات احتمالا در ۱۰ روز آینده ابلاغ خواهد شد.
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->