توصیه‌های جدید جهادکشاورزی به گندمکاران علت افزایش عجیب قیمت طلا چیست؟ (۱ اردیبهشت ۱۴۰۳) سهمیه بنزین اردیبهشت امشب شارژ می‌شود (۱ اردیبهشت ۱۴۰۳) واردات ۸ تا ۱۰ هزار خودروی برقی به کشور تا ۳ ماه آینده (۳۱ فروردین ۱۴۰۳) پلمب ۳ سالن زیبایی در مشهد (۳۱ فروردین ۱۴۰۳) معاون وزیر صمت هرگونه افزایش قیمت کالاها بدون مجوز را غیرقانونی دانست تشکیل پرونده برای یک نانوایی در کلاهدوز مشهد به دلیل تخلف (۳۰ فروردین۱۴۰۳) مدل خودرو، معیار جدید دهک‌بندی خانوار برای دریافت یارانه! قیمت طلا و سکه در بازار امروز مشهد (۳۱ فروردین ۱۴۰۳) پرداخت ۳۰۰ میلیارد ریال وام قرض‌الحسنه به بیمه‌شدگان صندوق اجتماعی کشاورزان خراسان‌رضوی بازار سرد مرغ گرم در مشهد | مرغدار کیلویی ۳ تا ۷ هزار تومان در ضرر اجرای مصوبه افزایش حق مسکن فقط با تصویب هیئت دولت صرفه جویی ۴۳۰۰ مگاوات برق از محل افزایش بهره وری کولر‌های آبی افزایش حقوق بازنشستگان کارگری در سال ۱۴۰۳ به کجا رسید؟ حدود ۲ میلیون خانه در حال ساخت است قیمت طلا، قیمت دلار و قیمت سکه در بازار امروز پنجشنبه (۳۰ فروردین ۱۴۰۳) رئیس اتاق بازرگانی خراسان رضوی: تعطیلی پنجشنبه‌ها آثار زیان باری بر بخش اقتصادی خواهد داشت آرزو برای برقی شدن قطار تهران – مشهد | بررسی سهم پروژه‌های حمل ونقل ریلی خراسان رضوی در آلبوم بودجه ۱۴۰۳ مرحله سوم واریز سود سهام عدالت در راه است + جزئیات پیش‌فروش لوازم خانگی برای جلوگیری از ایجاد بازارسیاه قیمت جدید پژو پارس با افزایش ۱۵۰ میلیون تومانی تعیین شد (۲۹ فروردین ۱۴۰۳) حقوق فروردین بازنشستگان کشوری امروز پرداخت می‌شود (۲۹ فروردین ۱۴۰۳) همه چیز درباره هلدینگ «خلیج فارس» دلار به کانال ۶۶ هزار تومان برگشت (۲۹ فروردین ۱۴۰۳) لزوم صادرات سیب و پرتقال مازاد در راستای حمایت از تولید داخل
سرخط خبرها

کرونا علت ابطال پروانه ۱۵۰ فست‌فود در مشهد شد/۸۵ درصد اغذیه‌فروشان تعطیل یا نیمه‌تعطیل هستند

  • کد خبر: ۲۵۵۶۷
  • ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۰:۵۸
کرونا علت ابطال پروانه ۱۵۰ فست‌فود در مشهد شد/۸۵ درصد اغذیه‌فروشان تعطیل یا نیمه‌تعطیل هستند
رئیس اتحادیه صنف فروشندگان فراورده‌های گوشتی، اغذیه، پیتزا و غذا‌های فانتزی از ابطال پروانه فعالیت ۱۵۰ اغذیه‌فروشی و فست‌فود در مشهد و تخلیه کامل واحد‌های صنفی خبر داد و نسبت به افزایش آمار بیکاری ابراز نگرانی کرد.
کاسبی در نوروز به اندازه ۴ ماه برایمان مهم بود
 
سعیده ساجدی‌نیا -ابوالقاسم کاشفی‌وحدتی در گفت‌وگو با شهرآرانیوز با بیان اینکه صنف ما و رستوران‌داران تنها در تعطیلات نوروز به اندازه ۴ ماه کاسبی می‌کردند، گفت: بر همین اساس مواد اولیه غذایی مانند سوسیس، کالباس، همبرگر، پنیر پیتزا و... را باتوجه به حجم مسافر و زائری که هرسال به مشهد می‌آید، از بهمن خریداری کرده بودیم و حالا باتوجه به تعطیلی ۲ ماهه کرونایی و ادامه آن به‌دلیل ندادن مجوز کامل بازگشایی از سوی ستاد ملی مبارزه با کرونا، به امحای مقادیر زیادی مواد غذایی مجبور شدیم و به این ترتیب با ضرر و زیان دوچندان دست‌وپنجه نرم می‌کنیم.

فعالیت ۱۲۵۰ اغذیه‌فروشی و فست‌فود در مشهد
او با اشاره به فعالیت ۱۲۵۰ واحد صنفی اغذیه‌فروشی و فست‌فود در مشهد، افزود: علاوه بر تعطیلی قطعی ۱۵۰ واحد صنفی، ۸۵ درصد دیگر فست‌فود‌ها همچنان تعطیل یا نیمه‌تعطیل هستند، زیرا هنوز اجازه بازگشایی کامل داده نشده و حتی در آینده هم بازگشایی کامل منوط به سفید بودن شرایط مشهد از نظر آمار کرونا شده است. این در حالی است که بسیاری از اغذیه‌فروش‌ها در مقیاس کوچک و تک نفره و یا دو نفره گردانده می‌شوند و به عنوان مرکزی برای غذای بیرون‌بر شناخته شده نیستند.

فست‌فود‌های برند بیشتر ضرر کردند
کاشفی‌وحدتی ادامه داد: در مشهد سیستم غذای بیرون‌بر خیلی جواب نمی‌دهد، زیرا بیشتر خانواده‌ها برای تفریح به رستوران‌ها و فست‌فود‌ها می‌روند! تنها یک برند معروف فست‌فود در مشهد در هر شعبه خود بیش از ۱۰۰ کارگر دارد که اکنون به دلیل تعطیلی همه شعب آن در معرض بیکاری قرار گرفته‌اند، زیرا بازگشایی این واحد‌ها هم در چنین شرایطی که امکان سرو را در داخل سالن‌ها ندارند، ضررش بیشتر است.

مشمول هیچ حمایتی نشدیم
رئیس اتحادیه صنف فروشندگان فراورده‌های گوشتی، اغذیه، پیتزا و غذا‌های فانتزی با ابراز تأسف نسبت به اینکه هیچ حمایتی از این صنف نشده است، اظهار کرد: دولت اعلام کرده است آن‌ها که کارگر بیمه شده دارند، در سامانه ثبت‌نام کنند تا بعد از بررسی، به ازای هر کارگر ۱۵ میلیون تومان وام به آن‌ها بدهیم، اما واقعیت این است که بسیاری از اغذیه‌فروش‌ها به‌دلیل کوچک بودن کسب‌وکار نیروی بیمه شده ندارند.

بخشودگی اجاره‌بهای برخی واحد‌ها
او با تقدیر از اقدام شایسته برخی مجتمع‌های تجاری برای بخشودگی اجاره‌بهای واحد‌های صنفی، گفت: بعد از تهران بیشترین اغذیه‌فروشی و فست‌فود در مشهد فعالیت دارند که باتوجه به شرایط پیش آمده نسبت به ادامه حیات واحد‌های صنفی و اخراج شمار زیادی از کارگران نگرانیم و در این میان دولت هم تا کنون اقدام مؤثر حمایتی انجام نداده است.
کاشفی‌واحدی در عین حال به تهیه ۲۰۰۰ سبد کالا از سوی اعضای این صنف اشاره کرد و گفت: با وجود همه گرفتاری‌هایی که گریبان‌گیرمان شده است، به لطف خدا توانستیم این اقلام را به دست نیازمندان برسانیم و هفته‌ای ۲ روز هم غذای گرم برای کارگران سرگذر تهیه می‌کنیم تا لحظه افطار غذای گرم بخورند.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->