علت صدای انفجار در گناوه بوشهر چه بود؟ (۳۱ فروردین ۱۴۰۳) وزیر بهداشت: درمان سرطان در کشور رایگان می‌شود ۸ مصدوم در برخورد ۳ دستگاه خودروی پراید در جاده قدیم نیشابور-مشهد + عکس (۳۱ فروردین ۱۴۰۳) آغاز انتخاب رشته‌ آزمون دکتری سال ۱۴۰۳ از اول اردیبهشت سقوط جرثقیل در پتروشیمی رازی | ۲ نفر جان باختند «مجید راهب» پدر گلاب ایران درگذشت + علت فوت آخرین وضعیت آب‌و‌هوای کشور | رگبار پراکنده و وزش باد در مناطقی از غرب و شمال غرب (۳۱ فروردین ۱۴۰۳) هشدار جدی به شکارچیان برای خروج از منطقه کوهسرخ تردد روان در تمام محور‌های مواصلاتی کشور | محور‌های شمالی بدون محدودیت (۳۱ فروردین ۱۴۰۳) زلزله ۴.۲ ریشتری، «روداب» خراسان‌رضوی را لرزاند (۳۱ فروردین ۱۴۰۳) آسیب شناسی خشم و راهکارهای کاهش خشونت در جامعه کشف راز قتل جوان ۴۰ ساله به دست بادیگاردها در مشهد کشف ایمپلنت‌های قاچاق در تهران قتل خونین مدیر یک شرکت‌ لوازم آرایشی در برج ۲۰ طبقه‌اش به دست دوست صمیمی! ممنوعیت عرضه رایگان کیسه‌های پلاستیکی در فروشگاه‌های زنجیره‌ای|مشهد، شهر پیشگام در مدیریت پسماند است سرگردانی مسافران «فلای دوبی» در فرودگاه مشهد دستگیری یک قاچاقچی و کشف ۵۶۶ کیلوگرم مواد مخدر از یک دستگاه تریلی در هنگ مرزی تایباد یک کشته و چهار مصدوم بر اثر تصادف با تریلر در جاده تربت حیدریه (۳۰ فروردین ۱۴۰۳) کشف ۲ کیلو و ۸۵۰ گرم مواد مخدر صنعتی در گمرک دوغارون کمبود ۶ هزار لیتر آب برثانیه در مشهد برای تابستان ۱۴۰۳
سرخط خبرها

«محمدعلی نجفی» برای سومین‌بار محاکمه می‌شود

  • کد خبر: ۲۵۵۸۱
  • ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۲:۵۷
«محمدعلی نجفی» برای سومین‌بار محاکمه می‌شود
برای سومین‌بار یکشنبه ۱۴ اردیبهشت به پرونده «محمدعلی نجفی»، شهردار سابق تهران، به اتهام قتل میترا استاد (همسر دومش) در شعبه ۱۰ دادگاه کیفری یک استان تهران به ریاست قاضی متین راسخ رسیدگی خواهد شد.

به گزارش شهرآرانیوز، یکی از پرونده‌های مهم و جنجالی سال ۹۸، پرونده محمدعلی نجفی بود. او وزیر علوم دولت‌های دهه ۶۰، وزیر آموزش و پرورش دولت هاشمی‌رفسنجانی، معاون رئیس‌جمهور و رئیس سازمان برنامه و بودجه دولت محمد خاتمی، عضو دوره سوم شورای اسلامی شهر تهران، رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری و مشاور اقتصادی دولت حسن روحانی و دوازدهمین شهردار تهران بود.


میترا استاد -همسر دوم محمدعلی، نجفی شهردار سابق تهران- ۷خردادماه۹۸ با شلیک گلوله به قتل رسید و عصر همان روز نجفی به قتل همسرش اعتراف و انگیزه خود را اختلافات خانوادگی بیان کرد. طبق کیفرخواست صادره اتهامات نجفی، قتل عمد خانم میترا استاد، حمل و نگهداری سلاح غیر مجاز و ایراد صدمه بدنی عمدی منتهی به جرح (غیر فوتی) است.

محمدعلی نجفی در دادسرای جنایی تهران در همان زمان با اشاره به قتل همسرش، اعلام کرد که این اواخر گفتم من حاضرم هر چه دارم بدهم تا مهریه‌اش را پرداخت کنم، اما او می‌گفت می‌خواهم کاری کنم که از زندگی بیزار شوی.

سرانجام معاینات مقتوله انجام و نتیجه به مرجع قضایی اعلام شد و ۱۳خردادماه کیفرخواست پرونده «محمدعلی نجفی» صادر و پرونده او به شعبه ۹ دادگاه کیفری یک استان تهران به ریاست قاضی محمدرضا محمدی کشکولی فرستاده شد.

در دور اول رسیدگی به این پرونده سه جلسه دادگاه در روز‌های ۲۲ تیرماه سال ۹۸، ۲۶تیرماه۹۸ و ۳۱تیرماه۹۸ در شعبه ۹ دادگاه کیفری یک استان تهران به ریاست قاضی محمدی کشکولی برگزار شد و در نهایت نجفی با احراز قتل عمد میترا استاد به قصاص محکوم شد. بعد از آن برادر میترا استاد با انتشار پستی در صفحه اینستاگرام خود از اعلام رضایت از قصاص نجفی خبر داد.

پس از آن حمیدرضا گودرزی وکیل مدافع محمدعلی نجفی در ۲۸مردادماه۹۸ از ثبت اعتراضش نسبت به دادنامه صادره درخصوص پرونده موکلش خبر داد و گفت: ما قتل را شبه عمد می‌دانیم.

سرانجام شهریورماه سال ۹۸ حکم شعبه نهم دادگاه کیفری یک تهران در پرونده محمدعلی نجفی با اتهام قتل عمد میترا استاد که برای تجدیدنظرخواهی به دیوان عالی کشور فرستاده شده بود، از سوی این مرجع قضایی نقض شد و برای رفع نقص تحقیقات و تکمیل آن به شعبه بدوی رسیدگی کننده به پرونده -شعبه ۹ دادگاه کیفری یک استان تهران- اعاده شد.

در رسیدگی مجدد به پرونده، دو جلسه دادگاه در ششم و نهم آذرماه سال ۹۸ در شعبه نهم دادگاه کیفری یک استان تهران به ریاست قاضی محمدی کشکولی برگزار شد و دادگاه دوباره قتل عمد را محرز دانست و نجفی به ۷ سال و نیم حبس محکوم شد که مجدد به این حکم اعتراض کرد و پرونده به شعبه ۴۱ دیوان عالی کشور ارجاع شد.

در نهایت حمیدرضا گودرزی ۱۰فروردین۹۹ اعلام کرد که پس از فرجام‌خواهی نسبت به رأی صادره در دور دوم رسیدگی، پرونده به شعبه ۴۱ دیوان عالی کشور ارجاع شد و در مراجعات متعددی که به شعبه ۴۱ دیوان عالی داشتم، دیوان عالی، رأی صادره را نقض کرده و پرونده برای رسیدگی به شعبه هم‌عرض ارجاع شده است.

سرانجام گودرزی ۹ اردیبهشت امسال گفت که پرونده موکلم به شعبه ۱۰ دادگاه کیفری یک استان تهران به ریاست قاضی متین راسخ ارجاع شده است و در یکشنبه ۱۴ اردیبهشت دوباره در شعبه یادشده به پرونده موکلم رسیدگی می‌شود.

براساس این گزارش، پس از کش‌وقوس‌های فراوان برای سومین‌بار قرار است فردا (یکشنبه) ۱۴ اردیبهشت به پرونده محمدعلی نجفی رسیدگی شود و باید منتظر نتیجه در رسیدگی قاضی متین راسخ به این پرونده بود.
 
منبع: ایسنا
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->