قانون مهریه چند سالی است که معطل مانده است بی‌خوابی نشانه چه بیماری‌هایی است؟ تاخیر در پرداخت الکترونیکی بیمه‌های تکمیلی + ویدئو با جوراب خوابیدن خوب است یا بد؟ تداوم وزش باد و بارش باران در کشور (۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) لایحه افزایش تعطیلات آخر هفته نهایی می‌شود یا فراموش؟ سبزی مقوی برای رشد انفجاری مو‌ها | اسفناج منبع سرشار از فولیک اسید است آغاز نوبت اول کنکور ۱۴۰۳ | رقابت داوطلبان گروه‌های ریاضی و انسانی در نخستین روز (۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) لزوم برنامه‌ریزی‌های کلان در شناسایی زودهنگام کودکان مبتلا به اختلالات تکاملی کلاهبرداری‌های آنلاین | وب‌سایت‌هایی که بازدید می‌کنید چقدر ایمن هستند؟ از چند سالگی پیر محسوب می‌شویم؟ شلیک دلخراش مرد فراری به همسرش استطاعت ٩٨درصد زائران حج تمتع امسال مشخص شد کشف جسد دانشجوی دندان‌پزشکی بعد از یک هفته| دو مظنون بازداشت شدند یک کشته و ۶ مجروح بر اثر طوفان زاهدان(۵ اردیبهشت ۱۴۰۳) عاملان تیراندازی در اتوبان همت دستگیر شدند (۵ اردیبهشت ۱۴۰۳) پلمب کلوپ بازی‌های تصویری متخلف در مشهد دستگیری زورگیران دهه هشتادی قمه کش (۵ اردیبهشت ۱۴۰۳) کشف ۷۳ قطعه سکه تاریخی دوره اشکانیان از مسافر قطار (۵ اردیبهشت ۱۴۰۳) مشاهده پلنگ در حاشیه محدوده آب چمن روستای مشهد
سرخط خبرها

درخواست اشد مجازات در سومین محاکمه علنی نجفی

  • کد خبر: ۲۵۷۲۸
  • ۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۵:۱۰
درخواست اشد مجازات در سومین محاکمه علنی نجفی
رسیدگی به پرونده محمدعلی نجفی امروز ۱۴ اردیبهشت ماه در دادگاه کیفری یک به صورت علنی به ریاست قاضی متین راسخ برگزار شد.

 به گزارش شهرآرانیوز، امروز سومین دوره رسیدگی به پرونده محمدعلی نجفی، شهردار اسبق تهران، در دادگاه کیفری یک استان تهران کلید خورد.

پس از نقض رأی دادگاه محمدعلی نجفی به جرم قتل عمد همسر خود میترا استاد توسط دیوان عالی کشور پرونده او به شعبه هم عرض دادگاه کیفری یک ارجاع شد که ساعت ۹ صبح امروزیکشنبه چهاردهم اردیبهشت رسیدگی به آن آغاز شد.

رسیدگی به سومین دور از پرونده محمدعلی نجفی در شعبه ۱۰ دادگاه کیفری یک به ریاست قاضی متین راسخ به صورت علنی برگزار شد.

سومین جلسه رسیدگی به پرونده محمد علی نجفی در شعبه ۱۰ دادگاه کیفری استان یک تهران (شعبه هم عرض) بعد از نقص دیوان عالی کشور در ساعت حدود ۹:۳۰ دقیقه امروز -یکشنبه- برگزار شد.

ابتدای جلسه قاضی متین راسخ، رئیس دادگاه، گفت: ۲ جلسه قبل در شعبه نهم دادگاه کیفری یک استان تهران در تاریخ ۵ مرداد سال قبل بر حکم قصاص نقص گرفته شد و اعتراضاتی از سوی دادستان و وکلای محمد علی نجفی صورت گرفت که پرونده به شعبه ۴۸ دیوان عالی کشور ارجاع شد.

پس از جلسه اول اولیای دم اعلام رضایت کردند و با توجه به ایراداتی که در پرونده موجود بود، پرونده بار دیگر به شعبه ۹ دادگاه کیفری ارجاع شد و جلسه رسیدگی دوباره در تاریخ ۹ آذر ماه برگزار شد و محمد علی نجفی، شهردار اسبق تهران، به دلیل قتل میترا استاد به ۶ سال و ۶ ماه حبس تعزیری و به دلیل حمل و استفاده از سلاح به ۱۵ سال زندان و درخصوص ایراد و ضرب و جرح غیرمنتهی به قتل نیز برائت گرفته شد.

این حکم صادر شده در شعبه ۴۱ دیوان عالی کشور ارجاع شد و نقایصی در این پرونده گرفته شد که پرونده به شعبه هم‌عرض، شعبه ۱۰ دادگاه یک کیفری استان تهران ارسال شد.

سپس نماینده دادستان با تأکید بر اینکه محمد علی نجفی در زمان قتل تحت تأثیر مواد روان‌گردان و مشروبات الکلی نبوده است، کیفرخواست پرونده را قرائت کرد و گفت محمد علی نجفی، شهردار اسبق تهران، به اتهامات الف) مباشرت در قتل عمدی با سلاح گرم و نیمه خودکار خانم میترا استاد – ب) حمل و استفاده از سلاح – ج) بزه شلیک به کف دست چپ مقتوله متهم شناخته شده است که از دادگاه علاوه بر اشد مجازات، مجازات تکمیلی را خواستار هستیم.

پیش از محاکمه حمیدرضا گودرزی، وکیل مدافع محمد علی نجفی شهردار اسبق تهران، گفته بود: شعبه ۴۱ دیوان عالی کشور رأی محکومیت موکلم را نقض کرده و پرونده به شعبه هم‌عرض ارسال شده است.

این وکیل دادگستری معتقد است: زمانی که دیوان عالی رأی را نقض می‌کند و پرونده را به شعبه هم‌عرض می‌فرستند یعنی از نظر ماهیتی رأی صادره را قبول ندارد؛ به عبارتی معنایش این است که قتل را شبه عمد دانسته است و در این صورت مجازات سبک، پرداخت دیه و حبس یک تا سه سال در انتظار موکلم است که در صورت رضایت شاکی، نسبت به آن هم تخفیفات لازم اعمال خواهد شد.

میترا استاد، همسر دوم محمدعلی نجفی شهردار اسبق تهران، ۷ خردادماه سال ۹۸ با شلیک گلوله به قتل رسید و عصر همان روز نجفی به قتل همسرش اعتراف و انگیزه خود را اختلافات خانوادگی عنوان کرد. طبق کیفرخواست صادره اتهامات نجفی، قتل عمد خانم میترا استاد، حمل و نگهداری سلاح غیر مجاز و ایراد صدمه بدنی عمدی منتهی به جرح (غیر فوتی) است.

منبع: ایران آنلاین

 

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->