تداوم وزش باد و ریزش باران در خراسان رضوی(۷ اردیبهشت) کشف ۲۰ هزار لیتر سوخت قاچاق و دستگیری ۱۳ قاچاقچی در مرز‌های خراسان رضوی راهکار جدید وزارت راه و شهرسازی برای حاشیه‌نشینی| نوسازی بافت‌های فرسوده تسریع می‌شود فرونشست زمین در خیابان کلاهدوز مشهد + تصاویر (۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) اسکیمر چیست و چگونه در دام کلاهبرداری اسکیمری قرار نگیریم؟ شهریه مدارس غیردولتی شفاف می‌شود برگزاری همایش روز روان‌شناس و مشاور در مشهد | ارتقای سلامت جامعه باعث تشخیص روان‌شناس‌نما‌ها می‌شود انفجار گاز در نیشابور، یک کشته و یک مصدوم بر جای گذاشت (۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) رییس سازمان حج و زیارت: میانگین سن حجاج امسال ۵۷ سال است جمع آوری و دستگیری ۲۸۶ معتاد و خرده فروش در مشهد طی سال جاری (۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) افزایش نسبی دما در غالب مناطق کشور تا اواسط هفته آتی (۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) تالاب جازموریان جان دوباره گرفت ۳ پیشنهاد برای افزایش حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی | افزایش ۳۵درصدی باید لحاظ شود نزاع دسته جمعی در پل قویون ارومیه+ فیلم سیل بیش از ۲۶۰۰ نفر از مردم را گرفتار کرد (۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) کنکور سراسری ۱۴۰۳ در خراسان‌جنوبی دوباره برگزار می‌شود آغاز رقابت داوطلبان گروه علوم تجربی در نوبت اول کنکور ۱۴۰۳ تغییر مسیر پرواز تهران- زاهدان- مشهد مذاکرات مزدی کانون بازنشستگان تامین اجتماعی ادامه دارد| مبنای افزایش حقوق کدام قانون است؟ (۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) سیلاب به سنگان خواف رسید
سرخط خبرها

بازگشت شهریه فوق برنامه غیرآموزشی به خانواده‌ها الزامی است

  • کد خبر: ۲۵۹۱۰
  • ۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۰۹:۱۸
  • ۱
بازگشت شهریه فوق برنامه غیرآموزشی به خانواده‌ها الزامی است
رئیس سازمان مدارس غیردولتی و مشارکت‌های مردمی وزارت آموزش و پرورش گفت: بازگشت شهریه فوق برنامه غیرآموزشی به خانواده‌ها یا محاسبه این هزینه برای ارائه خدمات سال تحصیلی آینده در مدارس غیردولتی الزامی است.
به گزارش شهرآرانیوز، مجتبی زینی‌وند درباره بازگشت بخشی از شهریه به خانواده‌ها به دلیل شیوع ویروس کرونا و تعطیلی مدارس گفت: دو نوع شهریه برای مدارس غیردولتی در نظر گرفته می‌شود، یکی شهریه آموزشی و دیگری شهریه فوق برنامه غیرآموزشی است.

وی افزود: برگشت شهریه آموزشی به خانواده‌ها با توجه به استمرار آموزش به صورت آنلاین و الکترونیکی موضوعیت ندارد، چرا که در واقع آموزش توسط معلمان به صورت غیرحضوری صورت گرفته، اما آنچه که موضوعیت دارد، برگشت شهریه فوق برنامه غیرآموزشی است.

رئیس سازمان مدارس غیردولتی بیان کرد: پیشتر نیز اعلام شده بود که شهریه فوق برنامه آموزشی یعنی خدمات غیرآموزشی چنانچه مدرسه تعهدی داده و آن خدمات به دانش‌آموزان ارائه نشده است، باید به خانواده‌ها بازگردانده شود، این خدمات فوق برنامه غیرآموزشی شامل سرویس ایاب و ذهاب، غذای دانش‌آموزان، کلاس‌های ورزشی، المپیاد‌ها و اردوهاست.

به گفته زینی‌وند، بازگشت شهریه فوق برنامه غیرآموزشی با تعامل میان مدرسه و خانواده‌ها صورت می‌گیرد، ممکن است برخی از مدارس این هزینه‌ها را در حال حاضر نتوانند به خانواده‌ها پرداخت کنند و همان هزینه را برای ارائه خدمات سال تحصیلی آینده در نظر گیرند. به طور مثال یک مدرسه غیرانتفاعی اعلام کرده که هزینه سه ماه زمان ترمیک راکه برای دانش‌آموزان برگزار نشده است، برای سه ماه سال تحصیلی آینده محاسبه می‌کند.
 
رئیس سازمان مدارس غیردولتی افزود: مدارس باید برای افزایش درصد شهریه، بستر‌های سخت‌افزاری و نرم‌افزاری آموزش آنلاین را ایجاد کنند، همین موضوع باعث شد که از اوایل اسفند ماه بسیاری از مدارس غیردولتی آموزش آنلاین داشته باشند و همچنین در برخی از استان‌ها مانند خراسان رضوی، سیستان و بلوچستان و سمنان مدارس غیردولتی آموزش آنلاین را به دولتی هم ارائه می‌دادند.

زینی‌وند خاطرنشان کرد: در حال حاضر مشغول تنظیم یک دستورالعمل جدید هستیم که مدارس غیردولتی متناسب با اقتضائات جدید، به بستر‌هایی برای آموزش الکترونیکی مجهز شوند، البته ناگفته نماند که آموزش به صورت آنلاین و نه سایر شیوه‌های آموزش الکترونیک مد نظر است.
 
منبع:ایرنا
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
مدارس باز نشه
Iran (Islamic Republic of)
۱۸:۳۱ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۳
0
0
اقا اگه مدارس باز بشه فقط اگه من کرونا بگیرم دز14زوز به ده ها نفر منتقل میشه مخصوصا خانوادمون باز نکنید
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->