مشارکت ۴۷.۴ درصدی مردم خراسان رضوی در انتخابات ۱۴۰۲ براساس آمار ثبت احوال اعمال قانون ۲۱۵۶ دستگاه خودرو حادثه ساز در مشهد | مصدومیت ۷۰ نفر درتصادفات رانندگی (۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) خراسان رضوی دارنده رتبه هشتم ولادت در کشور در سال ۱۴۰۲ | مشهد رتبه یازدهم ولادت در استان پایین‌بودن تستوسترون چگونه بر سلامت قلب اثر می‌گذارد؟ هفدهمین جشنواره آموزشی شهید مطهری در مشهد آغاز شد کتاب‌هایی که می‌توانند سمی باشند | چیزی که درباره کتاب‌ها نمی‌دانید درباره آسم و عوامل ایجادکننده آن شهروندان همچنان از کمبود‌ها و توزیع نامناسب شیرخشک گلایه دارند پیش‌بینی هواشناسی مشهد و خراسان‌رضوی | کاهش دما و بارش باران در اواخر هفته (١٨ اردیبهشت ١۴٠٣) مشهد، میزبان جشنواره ملی بانوان امدادگر و کارآفرین | تشکیل ۸ هزار هسته کارآفرینی در جمعیت هلال‌احمر کشور افزایش حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی از اردیبهشت ۱۴۰۳| معوقات حقوق و مستمری بازنشستگان خردادماه واریز می‌شود ماجرای مردی که همسرش را خفه کرد حداقل مستمری بازنشستگان تامین اجتماعی چقدر شد؟ +جزئیات ابلاغیه نمایندگان کارگری: میز مذاکره را ترک نکرده‌ایم و حق کارگران یک دستمزد عادلانه است انگیزه قتل مرد جوان در پاتوق اجاره‌ای در مشهد فاش شد + عکس جزئیات جدید از همسان‌سازی حقوق فرهنگیان بازنشسته | رتبه‌بندی معلمان چه زمانی به پایان می‌رسد؟ عوامل ژنتیکی تأثیر بسزایی بر ابتلا به سرطان تخمدان دارد عرضه و فروش انواع دارو، شیرخشک، مکمل‌های ورزشی و تغذیه‌ای خارج از داروخانه ممنوع است
سرخط خبرها

وضعیت خراسان رضوی زرد است/ ضد‌ونقیض‌های آمار کرونا در خراسان‌رضوی

  • کد خبر: ۲۵۹۹۳
  • ۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۲۱:۱۶
  • ۲
وضعیت خراسان رضوی زرد است/ ضد‌ونقیض‌های آمار کرونا در خراسان‌رضوی
لاله سادات کوثری/ شهرآرانیوز- روز گذشته بود که در نودویکمین صحن علنی شورای اسلامی شهر، رئیس دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: اگر شاخص‌های بهداشتی رعایت نشود، شرایط کرونا در شهر بحرانی می‌شود.
بحرینی ادامه داد: یکی از بحران‌هایی که در تاریخ در کل کشور و به‌تبع آن استان ما رخ داد، کرونا بود. سه ماه و نیم است که دانشگاه علوم پزشکی درگیر کروناست. ما از اول بهمن‌ماه برنامه‌ریزی برای مقابله با شیوع کرونا و خدمت‌رسانی به بیماران کرونایی را شروع کردیم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی مشهد با اشاره به اینکه گزارش دادن یک تیغ دو لبه است گفت: به دلیل شرایط خاصی که مشهد دارد، بیشترین نگرانی دولت‌مردان بعد از تهران مربوط به مشهد بود. حاشیه شهر، مسافران مشهد، تنوع ملیت‌های در حال رفت‌وآمد به این کلان‌شهر مذهبی، وجود اماکن عمومی و زیارتی و حاشیه‌های حضور زوار، همه و همه ریزشاخص‌های شیوع کرونا در این کلان‌شهر است.

وی گفت: اگر شاخص‌های رعایتی سست شود ورق بر‌می‌گردد و شرایط در مشهد برعکس می‌شود.

آمار دقیقی از فوت‌شدگان کرونا در دست نمایندگان مردم نیست

این گفته‌ها در حالی است که در جلسه روز گذشته صحن علنی شورا، رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر مشهد نیز با انتقاد از اینکه متأسفانه آمار دقیقی از تعداد فوت‌شدگان کرونایی مشهد در دست نمایندگان مردم نیست، افزود: ما نماینده مردم در شهر هستیم و هنوز نمی‌دانیم تعداد فوت‌شدگان بر اثر ابتلا به کرونا در مشهد روزانه چند نفر هستند.
بتول گندمی افزود: ما باید برای تصمیم‌گیری‌های شهری به خصوص در حوزه حمل‌ونقل عمومی و موضوعات مرتبط با سلامت شهروندان از این آمار اطلاع داشته باشیم و بدانیم چه تعداد افزاد مشکوک به کرونا و چه تعداد افراد به طور قطع بر اثر ابتلا به کرونا در مشهد فوت کرده‌اند.

هنوز نمی‌توان گفت سطح شیوع کرونا در مشهد پایین آمده است

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی مشهد در این باره به شهرآرانیوز گفت: با توجه به اینکه به یک سطح از بیماری رسیدیم که شاید گا‌ها پذیرش با بستری بیمار هماهنگی دارد، شهروندان گمان کردند که طیف شیوع صاف شده است.
دکتر شاپور بدیعی اول با بیان اینکه این بیماری ویروس مرموزی دارد، افزود: این بیماری فعلا واکسن ندارد و شهروندان باید فاصله‌گذاری اجتماعی هوشمند را رعایت کنند

تعدادی از شهروندان گمان می‌کنند کرونا کنترل شده است، اما در پاسخ باید گفت ما هنوز در معرض شدید خطر کرونا قرار داریم.
وی ادامه داد: خواهش من از شهروندان این است که همان‌طور که در دوماه گذشته سعه صدر داشته و اصول بهداشتی را رعایت کردند از این به بعد نیز خود را مکلف به رعایت کنند.

بدیعی اول ادامه داد: شهروندان باید فاصله‌گذاری هوشمند را رعایت کنند چرا که بازار و اصناف نیز نمی‌شود برای همیشه تعطیل بماند.

وی با بیان اینکه با تعطیلی اماکن مذهبی سطح شیوع کرونا کمی کنترل شده است، افزود: هنوز نمی‌توانیم بگوییم سطح شیوع و فراگیری کرونا پایین آمده است.
معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی مشهد با اشاره به اینکه هنوز وضعیت انتقال کرونا در مشهد مشخص نیست، افزود: به نظر می‌رسد ویروس کووید۱۹ شوخی‌بردار نیست و هنوز در معرض خطرجدی کرونا قرار داریم.

وضعیت زرد کرونا در خراسان رضوی

در ادامه پیگیری این موضوع مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی مشهد در پاسخ به اینکه چرا آمار استانی فوتی‌ها و مبتلایان به کرونا منتشر نمی‌شود، به شهرآرانیوز گفت: دستورالعملی از وزارتخانه به دست ما رسیده است که از این به بعد آمار مربوط به کرونا تنها از طریق وزارتخانه اعلام شود.
رحیمی ادامه داد: وزارتخانه هم بنا به صلاح دید خود نحوه ارائه آمار را به صورت کشوری اعلام می‌کند.

وی با بیان اینکه استان خراسان رضوی در حوزه تعداد بستری‌ها در وضعیت زرد قرار دارد، افزود: در حال حاضر به لحاظ بستری بیمار کرونایی در استان در وضعیت زرد قرار داریم بدین معنا که تعداد بستری‌های ما در استان زیر ۱۰۰ نفر هستند.

مروری بر آمار
این گفته‌ها در حالی است که آخرین آمار ارائه شده به تفکیک استان‌ها برای خراسان رضوی در حوزه کرونا مربوط به ۲۱ فروردین ماه گذشته است که بر اساس آن آمار تعداد کل مبتلایان به کرونا در دانشگاه علوم پزشکی مشهد ۱۳۰۷ نفر گزارش شده است. از مجموع این تعداد مبتلا، ۹۷۴ نفر مربوط به مشهد به ثبت رسیده است.

شرایط در مناطق سفید عادی نیست
 
معاون کل وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی نیز در گفت‌وگو با ایرنا روز گذشته اعلام کرد: برخی از مناطق کشور براساس سیر نزولی شمار مبتلایان به کرونا به مرحله سفید و کم‌خطربودن رسیدند اما این به معنای عادی بودن شرایط در این مناطق نیست. مردم همه مناطق از جمله مناطق کم‌خطر باید همچون گذشته رعایت الزام‌های بهداشتی را با جدیت انجام دهند و در نظر داشته باشند که از سرگیری فعالیت‌ها به معنای پایان این بحران نیست.
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۹:۳۱ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۷
1
1
دمتون‌گرم
جعفر تیموری
Iran (Islamic Republic of)
۰۴:۵۵ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۹
2
3
چرا آمار را دقیق نمیگید؟
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->