آرامگاه فردوسی برای ۱۰ شب میزبان بزرگداشت حکیم‌توس است دستگیری متهم به سرقت دو میلیاردی طلا در مشهد ورود یک واکسن خوراکی به برنامه واکسیناسیون کودکان تا حالا چند تا بستنی خوردین؟ رشد ۲۱ درصدی مرسولات صادره پست خراسان‌رضوی در سال ۱۴۰۲ اختلافات اعتقادی و فرهنگی بعد از ازدواج را چگونه حل کنیم؟ رشد سه‌برابری مسمومیت با قارچ وحشی؛ از خوردن قارچ در طبیعت خودداری کنید زمزمه فروش بیمارستان «مهرگان» مشهد! دود اختلاف مالکیت یک بیمارستان به چشم مردم می‌رود تجاوز ۴ مرد تبعه خارجی به یک نوجوان شانزده‌ساله در تهران ۸ گام کلیدی اقتصادی در شروع زندگی زوج‌های جوان تبِ تراپی | مشاوره رفتن بخشی از سبک زندگی است نه ظرفیتی برای پُز اجتماعی  غفلت از مشاوره آمار بالای غرق‌شدگی در استانی که دریا ندارد! | سال گذشته، خراسان‌رضوی رتبه هفتم میزان غرق‌شدگی کشور را به دست آورد آیین نامه توزیع اینترنتی دارو ابلاغ شد مواد غذایی که هرگز آنها را نباید با معده خالی بخورید با مصرف این میوه خوشمزه و آبدار جوان شوید اگر از زندگی خسته و کلافه شده‌اید، بخوانید چرا دمای روغن زمان سرخ کردن اهمیت دارد؟
سرخط خبرها

درمان ۱۲۰بیمار خاص مبتلا به کرونا در خراسان رضوی

  • کد خبر: ۲۶۰۲۰
  • ۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۰۹:۰۷
درمان ۱۲۰بیمار خاص مبتلا به کرونا در خراسان رضوی
۱۲۰بیمار خاص مشکوک و مبتلا به ویروس کرونا شامل بیماران دیالیزی و پیوندی در مناطق زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد در استان خراسان رضوی تحت مراقبت و درمان قرار گرفتند.
به گزارش شهرآرانیوز، کارشناس مسئول امور بیماری‌های خاص دانشگاه علوم پزشکی مشهد روز چهارشنبه به خبرنگار ایرنا گفت: از ابتدای شیوع بیماری همه‌گیر کرونا تاکنون ۹۷ بیمار دیالیزی، ۲۱ بیمار پیوند کلیه و ۲ بیمار پیوند کبد مشکوک به ابتلا به کووید۱۹ شناسایی و جداسازی شدند.
دکتر جواد رجبیان افزود: در ۲ هفته گذشته بیمار جدید دیالیزی مشکوک یا مبتلا به کرونا در مناطق زیر پوشش این دانشگاه شناسایی نشده است، بنابراین بخش دیالیز مرکز خیریه سیدالشهدا(ع) در مشهد تخلیه و ضدعفونی شده است.
وی ادامه داد: اقدامات پیشگیرانه برای تمام گروه‌های بیماران خاص در دانشگاه علوم پزشکی مشهد انجام شده و بر اساس دستورالعمل‌های وزارت بهداشت، بیماران مشکوک به کرونا قرنطینه می‌شوند.
وی گفت: در ابتدای شیوع کرونا ۴۰ بیمار دیالیزی که به قم سفر کرده بودند بعد از بازگشت در بخش خصوصی به مدت دو هفته قرنطینه و همان‌جا دیالیز شدند و تعدادی از بیماران دیالیزی که مبتلا به کرونا شده بودند نیز در بخش دیالیز بیمارستان شریعتی مشهد بستری شدند.
دکتر رجبیان افزود: در این مدت با بیماران پیوند کبد، قلب و کلیه تماس تلفنی گرفته و علائم بالینی آن‌ها بررسی می‌شود و بیماران پیوندی اگر علائم تنفسی مشکوک داشته باشند به بیمارستان مرجع کرونا اعزام می‌شوند.
وی ادامه داد: در بین بیماران تالاسمی و هموفیلی این استان تاکنون مورد مشکوکی از ابتلا به کرونا مشاهده نشده است.
وی گفت: در حوزه بیماران سرطانی نیز مراکز درمانی تمهیدات لازم را برای حفاظت شخصی این بیماران انجام داده و ضمن گندزدایی، تجهیزاتی مانند ماسک و دستکش و هندراپ با کمک بسیج جامعه پزشکی و خیران در اختیار آن‌ها قرار گرفته است.
۷۵درصد جمعیت خراسان رضوی زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد قرار دارند و بقیه جمعیت این استان در ۱۷شهرستان زیر پوشش خدمات بهداشت و درمان دانشگاه‌های علوم پزشکی سبزوار، گناباد، تربت‌حیدریه، تربت‌جام و نیشابور هستند.

۶میلیون و ۴۳۴هزار و ۵۰۱نفر جمعیت خراسان رضوی در ۲۹شهرستان، ۷۰بخش و ۲۵۴۰روستای این استان سکونت دارند.

براساس آخرین آمار رسمی تا ۱۶ اردیبهشت ۹۹هزار و ۹۷۰نفر در کشور به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شده‌اند و با فوت ۶۳نفر در ۲۴ساعت گذشته تعداد جان‌باختگان کرونا در کشور به ۶۳۴۰نفر رسیده است.

در این مدت ۸۰هزار و ۴۷۵نفر نیز بهبود یافته و مرخص شده‌اند.
 
منبع: ایرنا
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->