جزئیات برنامه‌های تلویزیون در شب‌های قدر واکنش معین به انتشار اخباری درباره رفت و آمد پنهانی‌اش به ایران قسمت آخر فصل چهارم «زیرخاکی» امشب پخش می‌شود (۸ فروردین ۱۴۰۳) احسان علیخانی از آغاز تولید فصل دوم جوکر خبر داد دفتر واشنگتن «ایران اینترنشنال» تعطیل شد + عکس ضرغامی: ایران، ارزان‌ترین بلیط اماکن گردشگری را دارد اسکارلت جوهانسون وارد «دنیای ژوراسیک» می‌شود؟ سعید راد در بیمارستان بستری شد فروش ۷ میلیارد تومانی سینما‌های خراسان رضوی در هفته اول ۱۴۰۳ برنامه تعطیلی سینما‌های کشور در شب‌های قدر شعرخوانی شاعران در محضر رهبر انقلاب + فیلم و متن برگزاری نشست علمی و فرهنگی «حسنه ماندگار» در مشهد واکنش قاضی شهریاری به اظهارات یکتا ناصر در اینستاگرام چه بود؟ قسمت چهاردهم ویژه‌برنامه افطار «هلال» امشب پخش می‌شود (۶ فروردین ۱۴۰۳) + تیزر انتشار اولین تصاویر از «اریک»، سریال جدید نتفلیکس | عروسک‌گردانیِ بندیکت کامبربچ یکتا ناصر و منوچهر هادی در دادسرای جنایی + عکس آمار پرفروش‌ترین فیلم‌ها در سینما‌های خراسان‌رضوی طی هفته‌ای که گذشت (۵ فروردین ۱۴۰۳) قسمت سیزدهم ویژه‌برنامه افطار «هلال» امشب پخش می‌شود (۵ فروردین ۱۴۰۳) + تیزر فیلم های پر فروش اکران نوروز ۱۴۰۳ تا ۴ فروردین + میزان فروش | تمساح خونی در صدر
سرخط خبرها

نخستین نمایشگاه مجازی قرآن کریم برپا می‌شود

  • کد خبر: ۲۶۰۸۹
  • ۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۹:۱۱
  • ۱
نخستین نمایشگاه مجازی قرآن کریم برپا می‌شود
معاون قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با تشریح اقدامات این معاونت، از برپایی نمایشگاه مجازی قرآن کریم برای اولین‌بار در جمهوری اسلامی ایران خبر داد.

به گزارش شهرآرانیوز،، معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی که متولی نمایشگاه بین‌المللی قرآن در ماه مبارک است پس از انتشار و شیوع ویروس کرونا اعلام کرد که امسال این نمایشگاه برگزار نخواهد شد و اقدامات دیگری در زمینه‌های مختلف در دستورکار این معاونت قرار خواهد گرفت.

در همین راستا عبدالهادی فقهی‌زاده در خصوص اقدامات این معاونت در زمان شیوع کرونا گفت: از آنجایی که نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم مثل خیلی از برنامه‌های دیگر در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تعطیل شد در نتیجه بودجه خاصی هم تخصیص پیدا نکرد، اما معاونت قرآن و عترت با حاکم شدن شرایط کرونایی در کشور دست به کار شد و تا پایان نیمه اول سال، پنج برنامه قابل توجه را برای خود برنامه‌ریزی کرد.

معاون قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با اعلام برپایی نمایشگاه مجازی قرآن کریم برای نخستین‌بار در جمهوری اسلامی ایران افزود: معاونت قرآن و عترت در حال برنامه برای مقدمات و امکان‌سنجی برای برگزاری نخستین نمایشگاه مجازی قرآن در جمهوری اسلامی است.

وی ادامه داد: چندین جلسه در معیت وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی داشته‌ایم و طرح کلی خود را ارائه دادیم که با حمایت وزیر فرهنگ روبه‌رو شد. همچنین نخستین مجمع مشورتی نمایشگاه مجازی قرآن کریم نیز با دعوت از عده‌ای از صاحب‌نظران این حوزه برگزار شد.

فقهی‌زاده تأکید کرد: در غیاب نمایشگاه بین‌المللی در فضای حضوری امسال توفیق داشته‌ایم به صورت جدی وارد گام مجازی نمایشگاه قرآن شویم، اگر چه ممکن است این نمایشگاه با تأخیر برپا شود، اما اگر امسال نخستین نمایشگاه مجازی را برگزار کنیم این روند را برای سال‌های آینده نیز در دستورکار قرار خواهیم داد.

شرکت بیش از ۷۵۰ هزار نفر در طرح خانه‌های نورانی

وی با برشمردن فعالیت‌ها و اقدامات این معاونت از ابتدای سال ۹۹ اظهار داشت: معاونت قرآن از ابتدای سال ۹۹ اقدام به برگزاری طرح خانه‌های نورانی در ۳۰ قسمت از اول فروردین تا پایان ماه در شش بخش مستقل کرده است که بسیار مورد توجه قرار گرفت و حدوداً ۷۵۰ هزار نفر در روز مخاطب در زمینه‌های معارفی در زمینه‌های تلاوت‌های اذان‌گاهی، تفسیر، معارف قرآنی، صحیفه سجادیه، آموزه‌های نهج‌البلاغه، آموزش روش حفظ قرآن کریم و ازین قبیل موضوعات به خود جذب کرد.

وی همچنین از آغاز خانه‌های نورانی۲ به مناسبت ماه مبارک رمضان خبر داد و گفت: خانه‌های نورانی دوم با مشارکت رادیو قرآن تا پایان ماه مبارک رمضان آغاز شده است که در چند قسمت در زمینه‌های متعددی قابل ملاحظه خواهد بود. تمام این طرح در بستر فضای اینستاگرام، ایتا، بله، تلگرام خواهد بود.

برپایی جشنواره قرآنی کودکان و نوجوانان در فضای مجازی

فقهی‌زاده با اعلام طرح دیگر این معاونت برای کودکان و نوجوانان خبر داد و گفت: برگزاری نخستین جشنواره قرآنی کودکان و نوجوانان در فضای مجازی از دیگر کارهایی که در دستورکار معاونت قرآن قرار گرفته و به‌زودی جزئیات آن را اعلام خواهیم کرد. اختتامیه این جشنواره در مرداد یا شهریور ماه خواهد بود. نقاشی، گرافیک، قصه‌گویی و آثار هنر و ادبی از محورهای این جشنواره بوده و فراخوان آن تا قبل از پایان ماه مبارک در فضای مجازی اعلام خواهد شد تا با طرح خانه‌های نورانی تداخلی پیش نیاید.

وی با اعلام برپایی دور دیگری از سومین جشنواره چلچراغ‌های آسمانی تأکید کرد: برگزاری سومین جشنواره چلچراغ آسمانی که اختصاص به تولید محتوای ویدئویی قرآنی دارد که نخستین دوره در سال ۹۷ برگزار شده است نیز از دیگر برنامه‌های معاونت است. این‌ها همه در کنار سایر برنامه‌های همیشگی معاونت است که شامل جشنواره‌های آیات برگزاری آزمون‌های سراسری است.

آمادگی برگرداندن هزینه شرکت‌کنندگان آزمون شفاهی را داریم

وی درخصوص عدم برگزاری آزمون شفاهی سراسری قرآن و عترت نیز گفت: آزمون شفاهی را قرار بود سازمان اوقاف و امور خیریه انجام دهد که با توجه به شرایط ویروس کرونا اصلاً امکان برگزاری آن نبود. با توجه به اینکه تعداد ۵ هزار نفر بیشتر در این آزمون شفاهی ثبت نام نکرده بودند تصمیم گرفتیم هزینه‌ها را برگردانیم، اما از یک سویی امکان برگزاری این آزمون در تیر و مرداد ماه ممکن است فراهم شود، اما منتظریم با اعلام سازمان اوقاف و امورخیریه درخصوص عدم برگزاری این آزمون مبلغ شش هزار تومان به ۵ هزار نفر بازگردانده شود.

فقهی‌زاده با برشمردن تهدیدها و فرصت‌هایی که این مدت تحت‌الشعاع قرار گرفته است گفت: در مدت انتشار ویروس کرونا مؤسسات ما فعالیتشان تحت‌الشعاع قرار گرفت و آسیب جدی به آنها وارد ساخت نمایشگاه قرآن تعطیل شد و گریزی از این‌ها نبود، اما ورود به فضای مجازی فرصتی طلایی بود که ما دیر یا زود باید به اهمیت آن واکنشی نشان می‌دادیم امیدواریم روند کنترل ویروس و مهار آن تسریع پیدا کند تا برنامه‌های خودمان را داشته باشیم و امیدواریم در موقعیت‌های طبیعی فعالیت‌های مجازی را به صورت مؤثر همراه با فعالیت‌های حضوری و فیزیکی ادامه دهیم.

منبع: مهر

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
مصطفی دشتی
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۲۲ - ۱۳۹۹/۱۲/۰۷
0
0
ضمن سلام پیشنهاد می کنم در خصوص بر گزاری نمایشگاه مجازی قرآن کریم برای سال ۱۴۰۰اطلاع رسانی مناسبی جهت ثبت نام صورت گیرد و همچنین متولیان امر بخشی را جهت حمایت از کسب و کار های نوپا در زمینه های مختلف قرآنی را قرار دهند
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->