نماینده ویژه پاکستان درامور افغانستان: ایران و چین شرکای معتمد ما هستند سردار فدوی: عملیات وعده صادق، صهیونیست‌ها را مضحکه تمام جهان کرده است آمریکا قانونی کردن شهرک سازی‌های اسرائیل را در کرانه باختری خطرناک خواند رئیس‌جمهور: سفر به پاکستان و سریلانکا در مقطع فعلی پیام مهمی داشت سردرگمی و چالش جدید اسراییل مقابل حزب الله محاصره بن گویر در میان معترضان خشمگین صهیونیست + فیلم رئیسی: امروز همگان حقوق فلسطینیان را مطالبه می‌کنند چین، خواهان پایان فاجعه انسانی در غزه شد تظاهرات مجدد شهرک‌نشینان در برابر محل اقامت نتانیاهو ششمین دوره مجلس خبرگان اول خرداد با پیام رهبری آغاز به کار می‌کند واکنش روسیه به کمک‌های جدید آمریکا به اوکراین هشدار مصر و تشکیلات خودگردان درباره یورش احتمالی به رفح حماس: ابعاد سیاسی و راهبردی نبرد طوفان الاقصی محقق شد حزب‌الله لبنان «رویسات العلم» را هدف قرار داد (۵ اردیبهشت ۱۴۰۳) ارسال مخفیانه تسلیحات دوربرد آمریکایی به اوکراین کدام بازیگر زن باعث اغفال تتلو شد؟ فرانسه خواستار تحریم روسیه به اتهام انتشار اخبار جعلی شد بایدن: اوکراین نیمی از اراضی خود را از روسیه پس گرفته است حمله موشکی مقاومت فلسطین به اطراف غزه (۵ اردیبهشت ۱۴۰۳) واکنش ایران به بیانیه کویت و اردن در خصوص میدان آرش
سرخط خبرها

زمان پرداختن به دعوای اصلاح‌طلبی-اصولگرایی نیست/ جامعه افراطیگری را نمی‌پذیرد

  • کد خبر: ۲۶۱۸۴
  • ۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۷:۴۲
زمان پرداختن به دعوای اصلاح‌طلبی-اصولگرایی نیست/ جامعه افراطیگری را نمی‌پذیرد
فعال سیاسی اصلاح‌طلب گفت: جامعه با هیچ متر و معیاری حتی کوچک‌ترین و ناچیزترین کار‌های افراطی را نمی‌پذیرد.

به گزارش شهرآرانیوز، مرتضی حاجی، فعال سیاسی اصلاح‌طلب، اظهارکرد: ایران در حالی درگیر شیوع ویروس خطرناک کرونا است که پیش از آن تحریم‌ها را متحمل شده بود. پس می‌توان گفت، شرایط کشور شرایطی دشوار است و به همین دلیل، بیش از هر مقطه دیگری به اتحاد و انسجام احتیاج داریم.


وی که سابقه وزارت در دولت اصلاحات را دارد، در ادامه سخنانش گفت: این روز‌ها همه نهاد‌ها و دستگاه‌ها همهِ تلاششان را به کار بسته‌اند، بلکه تبعات کرونا را به کمترین حالت برسانند که باید گفت، این تلاش‌ها تحسین‌برانگیز است. به هر حال وقتی بحران دغدغه‌های عمومی را پررنگ کرده است، مطلوب چیزی جز این نیست که «اولویت تلاشی توام با خدمت» باشد و در نتیجه مردم خیالشان راحت باشد.

او همچنین تصریح کرد: شرح این شرایط مؤیدِ این قضیه است که جامعه با هیچ متر و معیاری حتی کوچک‌ترین و ناچیزترین کار‌های افراطی را نمی‌پذیرد و اگر گروه‌هایی بخواهند با هدف رسیدن به اغراض سیاسی و جناحی ساز مخالف کوک کنند، به طور حتم باید توسط نهاد‌های ذی‌صلاح کنترل شوند، بلکه جلو هزینه‌سازی‌هایشان گرفته شود.

حاجی در ادامه افزود: ترکیب مجلس آینده به‌گونه‌ای است که اکثریت را اصولگرایانی تشکیل می‌دهند که گروهی از آن‌ها پسوند تندرو و افراطی را یدک می‌کشند. من به شخصه امیدوارم آن‌ها با درک شرایط و تشخیص گرفتاری‌های ناشی از تحریم و البته کرونا، در رفتار خود تجدیدنظر کنند و در یک‌سالی که با دولت هم‌دوره هستند، بنا را بر تقابل و جدل با دولتی‌ها نگذارند. چرا که کشور مانع‌های زیادی را پیش روی خود می‌بیند و امرِ واضح چیزی جز این نیست که حاشیه‌سازی و دمیدن بر ساز چند قطبی باعث هدر رفتِ فرصت‌ها و بیشتر شدن تهدید‌ها خواهد شد.

عضو بنیاد باران تأکید کرد: توصیه‌ام به عُقلای اصولگرایی این است، با در نظر گرفتن وضعیت خطیری که در آن قرار داریم تندرو‌ها را کنترل کنند تا بلکه با همراهی و تعامل بین مجلس و دولت، فضا برای عبور از این روز‌های سخت و نگران‌کننده فراهم شود.

مرتضی حاجی تصریح کرد: اوضاع به‌گونه‌ای است که الان زمان پرداختن به دعوای اصلاح‌طلبی-اصولگرایی نیست.
 
منبع: پارسینه
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->