حمله هواداران تراکتور به بازیکنان+ ویدیو استراحت دو روزه اوسمار به شاگردانش تغییر مالکیت پرسپولیس تنها راه نجات! حنانوف و بیرو در اراک هم نیستند سوال ویژه از دانیال اسماعیلی‌فر| مخاطب تو چه کسی بود؟! عالیشاه بازی با سپاهان را از دست داد نتیجه بازی استقلال و شمس آذر در لیگ برتر(۳۱ فروردین ۱۴۰۳)+ ویدیو گل‌ها| بازگشت به صدر ویدیو خلاصه بازی استقلال و شمس آذر قزوین(۳۱ فروردین ۱۴۰۳) پخش زنده بازی النصر و الفیحا در لیگ عربستان (۳۱ فروردین ۱۴۰۳) + تماشای آنلاین پخش زنده بازی استقلال و شمس آذر در لیگ برتر (۳۱ فروردین ۱۴۰۳) + تماشای آنلاین یونس امامی به پاریس رسید | چهارمین سهمیه المپیک‌ برای کشتی آزاد ایران سورپرایز زنوزی برای هواداران تراکتور و استقلال| استراماچونی در تبریز؟ پخش زنده بازی تراکتور و نساجی در لیگ برتر (۳۱ فروردین ۱۴۰۳) + تماشای آنلاین حمله سرپرست هوادار به سرپرست پیکان| جنجال دقیقه نودی در نبردتهرانی‌ها شمسایی: تیم‌های کوچک آسیا بزرگ شده‌اند هشدار برای شاگردان شمسایی| قهرمانی آسان نیست نتیجه و ویدیو خلاصه بازی برگشت لیورپول و آتلانتا در یورولیگ| جام‌ها پر! نتیجه بازی پرسپولیس و صنعت نفت آبادان+ ویدیو گل‌ها(۳۰ فروردین ۱۴۰۳)| صدر سرخ شد ویدیو خلاصه بازی پرسپولیس و صنعت نفت آبادان(۳۰ فروردین ۱۴۰۳) بازکردن گچ دست بیرانوند عقب افتاد پخش زنده بازی صنعت نفت و پرسپولیس در لیگ برتر (۳۰ فروردین ۱۴۰۳) + تماشای آنلاین
سرخط خبرها

ندا پنجه‌باشی، والیبالیست: خبری از بسته‌های حمایتی ورزشکاران نیست

  • کد خبر: ۲۶۳۹۴
  • ۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۰۹:۲۳
ندا پنجه‌باشی، والیبالیست: خبری از بسته‌های حمایتی ورزشکاران نیست
سیاست‌های کمیته ملی پاراالمپیک برای بازی‌های توکیو هفته گذشته ابلاغ شد که مهم‌ترین تغییرات اعمال‌شده در آن مربوط به بخش بانوان و جوانان بود؛ به‌طوری‌که سختگیری نسبت به بانوان کمتر شده است.
مژده رنگیان/شهرآرانیوز - یکی از رشته‌هایی که قرار است موردتوجه کمیته ملی قرار بگیرد، رشته والیبال‌نشسته بانوان است؛ رشته‌ای که به اعتقاد کمیته ملی پاراالمپیک به‌خاطر نداشتن شانس کسب سهمیه توکیو در جدال با غول‌های بزرگی همچون چین به رقابت‌های کسب سهمیه پاراالمپیک اعزام نشد و حالا قرار است برای حضور در بازی‌های پاراآسیایی ۲۰۲۲ چین برنامه‌ریزی انجام شود.

هدف، بازی‌های پاراآسیایی است
ندا پنجه‌باشی، ملی‌پوش مشهدی تیم والیبال‌نشسته، دراین‌باره می‌گوید: تیم ملی والیبال‌نشسته بانوان ایران تنها یک دوره در پاراالمپیک ریو حضور داشته است و اگر این دوره نیز این سهمیه کسب می‌شد، باعث ارتقای تیم ملی والیبال بانوان می‌شد و تجربه بسیار خوبی بود. فدراسیون تشخیص داد که ایران در رقابت‌های کسب سهمیه، شانسی برای کسب تنهاسهمیه باقی‌مانده پاراالمپیک توکیو ندارد و در صورت اعزام، شانس ۵۰، ۵۰ است و با توجه به اینکه رقابت‌ها درکانادا برگزار می‌شد، هزینه بسیار زیادی برای فدراسیون و کمیته ملی پاراالمپیک داشت. هرچند رقابت‌ها در اسفندماه بود و به‌دلیل شیوع ویروس لغو شد و مشخص نیست چه زمانی برگزار می‌شود یا سهمیه به چه کشوری داده می‌شود.
او ادامه می‌دهد: حدود ۲ سال دیگر بازی‌های آسیایی و پاراآسیایی ۲۰۲۲ را در پیش داریم که ایران می‌تواند حرف‌های زیادی برای گفتن در این مسابقات داشته باشد. در صورت اعزام من دومین تجربه حضور در بازی‌های آسیایی را خواهم داشت و تمام تلاشمان را برای کسب بهترین نتیجه انجام خواهیم داد.

همچنان در خانه تمرین می‌کنیم
این ورزشکار ملی‌پوش درباره شرایط خود در این روز‌ها تصریح می‌کند: در قرنطینه هستیم و تمام تمریناتم را این‌روز‌ها در خانه انجام می‌دهم. بخشی از تمریناتم آمادگی جسمانی و بدن‌سازی است تا بدنم برای تمرینات بعد از قرنطینه آماده باشد. تمرینات دیگری که در خانه دارم، کار با توپ است. یار تمرینی ندارم و همسرم نیز روز‌ها مشغول‌به‌کار است و نمی‌توانم یار تمرینی داشته باشم. بااین‌حال دیوار بهترین حریف تمرینی ما در این روز‌های خانه‌نشینی است و می‌توانیم برخی حرکات را انجام دهیم.
او می‌گوید: برخلاف برخی رشته‌ها که این‌روز‌ها ورزشکارانش به دل طبیعت زده‌اند و تمرین می‌کنند، ما ورزشکاران والیبال‌نشسته از چنین‌فرصتی نمی‌توانیم استفاده کنیم و فقط باید منتظر بازشدن سالن‌ها باشیم. در این مدت بیشتر از همه با معصومه زارعی، کاپیتان مشهدی تیم ملی، ارتباط دارم و تمریناتمان را از طریق فضای مجازی با هم پیگیری می‌کنیم و تبادل اطلاعات انجام می‌شود.
پنجه‌باشی تصریح می‌کند: متأسفانه ازسوی تیم ملی والیبال‌نشسته و فدراسیون هیچ برنامه تمرینی به بازیکنان ارائه نشده است و اگر این اتفاق می‌افتاد، به ورزشکاران می‌توانست کمک خوبی کند. از زمانی که مشخص شد برای کسب پاراالمپیک اعزام نمی‌شویم، دیگر اردویی برگزار نشد و بعد از پایان قرنطینه باید برنامه‌ریزی برای بازی‌های آسیایی صورت بگیرد.

چیزی درباره بسته‌های حمایتی ورزشکاران نشنیده‌ام
والیبالیست جانبازان و معلولین با بیان اینکه ورزشکاران در دوران قرنطینه بیشتر از گروه‌های دیگر از نظر مالی با مشکلات جدی روبه‌رو می‌شوند، خاطرنشان می‌کند: از طرف کمیته ملی و فدراسیون، فقط به ورزشکاران و ملی‌پوشان پاراالمپیکی حقوق پرداخت می‌شود و پرداختی به ورزشکاران دیگر وجود ندارد. درباره بسته‌های حمایتی به ورزشکاران جانباز و معلول نیز من چیزی نشنیده‌ام و به ما تعلق نگرفته است و شاید این بسته‌ها نیز برای ورزشکاران پاراالمپیکی باشد.
او ادامه می‌دهد: درصورتی‌که همه ورزشکاران در طول دوران ورزش حرفه‌ای خود هزینه‌های شخصی زیادی انجام می‌دهند، به‌همین‌دلیل نیاز به حمایت ازسوی مسئولان دارند. قبل از اینکه مشخص شود به رقابت‌های کسب سهمیه پاراالمپیک اعزام نمی‌شویم، برای خرید مکمل هزینه کردیم؛ اما بعد از لغو اعزام، دیگر کسی به این هزینه‌ها رسیدگی نمی‌کند.
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->