کارمندان و تیم های پایه پرسپولیس منتظر پول سورپرایز مورایس برای هواداران سپاهان: مسلمان شدم! عبدالکریم گلر پرسپولیس را راهی بیمارستان کرد بیرانوند دوشنبه تصمیم می گیرد احتمال حضور گل محمدی مقابل استقلال ویدیو ضربات پنالتی بازی پرسپولیس و آلومینیوم در جام حذفی(۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) نتیجه بازی پرسپولیس و آلومینیوم اراک در جام حذفی+ ویدیو گل‌ها| جذاب ترین بازی فصل! سپاهان منتظر اوکی نویدکیا ویدیو خلاصه بازی پرسپولیس و آلومینیوم اراک در جام حذفی(۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) نتیجه و ویدیو خلاصه بازی فوتسال ایران و ازبکستان| فینالیست شدیم! اعلام ترکیب پرسپولیس برای دیدار برابر آلومینیوم سقوط اعتبار فوتبال ایران در آسیا با کاهش سهمیه لیگ نخبگان| فقدان زیر ساخت و مشکلات عدیده بازگشت بیرو به ترکیب سرخ‌پوشان؟ برنامه ریزی عجیب سازمان لیگ برای هفته آخر | استقلال خارج از تهران مهمان پیکان می‌شود؟ محرومیت حسینی بخشیده نشد! تعیین سهمیه کشور‌ها در فصل آینده | ایران با ۱+۲ سهمیه در آسیا رسانه پتروشیمی جدایی خطیر را تایید کرد استقلال و پرسپولیس چقدر دارایی دارند؟+ ویدیو نتیجه بازی مس و پیکان در جام حذفی+ ویدئو ضربات پنالتی| برد بزرگ نویدکیا قایدی – استقلال؛ جدی شد ژاوی رسما در بارسا ماندنی شد
سرخط خبرها
نگاهی به آماروارقام ورزش بانوان خراسان رضوی در سال گذشته

ورزش همگانی؛ محبوب بانوان خراسانی

  • کد خبر: ۲۶۰۰۶
  • ۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۰۷:۴۹
ورزش همگانی؛ محبوب بانوان خراسانی
ورزش بانوان در استان خراسان رضوی روز‌های پرفراز‌ونشیبی را در سال ۹۸ پشت‌سر گذاشت؛ سالی که رشته‌های تیمی عملکرد پررنگ‌تر و موفقیت‌های بیشتری داشتند و در مقابل در رشته‌های انفرادی باوجود جمعیت زیاد ورزش‌کاران چندان درخششی نداشتند.
در ادامه نگاهی به آماروارقامی که اداره کل ورزش و جوانان خراسان رضوی در حوزه ورزش بانوان ارائه داده است، خواهیم داشت؛ موضوعی که می‌تواند به برنامه‌ریزی مدیران ورزش استان کمک کند تا براساس بودجه و نیرو‌هایی که در اختیار دارد، بتواند برای این جمعیت شرایط و امکانات کافی را مهیا کند.
ورزش بانوان خراسان رضوی نسبت به استان‌های دیگر کشور با اقبال خوبی روبه‌روست. این ادعا بر پایه آمار ۸۴هزارنفری ورزش‌کاران زن سازمان‌یافته مطرح می‌شود. در استان خراسان رضوی ۶میلیون و ۵۰۰هزار نفر در ۲۸شهرستان زندگی می‌کنند و این تراکم جمعیتی، اهمیت توسعه ورزش بانوان در این استان را افزایش می‌دهد. در استانی که ۱۶۴دهستان وجود دارد، ۳۱۰۰ورزش‌کار زن روستایی ثبت شده‌اند و نسبت کل ورزش‌کاران سازمان‌یافته زن این استان نسبت به تمام ورزش‌کاران حدود ۴۱درصد است که آماری مناسبی ارزیابی می‌شود.
در استان خراسان رضوی، ۳۸۳ باشگاه به‌طور‌اختصاصی در ورزش بانوان فعالیت می‌کنند و ۱۱۹۵باشگاه نیز به‌طورمشترک به مردان و بانوان، خدمات ورزشی ارائه می‌دهند. در حوزه همگانی نیز در حدود ۹۶۳هزار زن در رویداد‌های مختلف همگانی در سال۹۸ در خراسان رضوی فعالیت داشتند و این آمار نسبت به جمعیت مشارکت‌کننده مردان به شکل چشمگیر و محسوسی بیشتر است و نشان می‌دهد برنامه‌های توسعه همگانی در خراسان رضوی با قوت در ورزش بانوان برنامه‌ریزی شده است.
ورزش همگانی با جمعیت ۱۸هزار و ۸۰۰ورزش‌کار بانو بیشترین آمار جذب ورزش‌کار را در استان خراسان رضوی دارد. دومین هیئت ورزشی پرمخاطب در بین دختران ورزش‌کار خراسان رضوی، بدن‌سازی و پرورش‌اندام با ۸۰۰۰جمعیت است. ژیمناستیک با جذب ۷۰۰۰نفری در جایگاه سوم است و با عبور از ورزش‌کارانی که کمتر به‌دنبال قهرمانی هستند، به والیبال می‌رسیم که ۶۰۰۰ دختر علاقه‌مند را در خود جای داده است. تکواندو با ۵۰۰۰ و کاراته با ۳۸۰۰دختر ورزش‌کار سازمان‌یافته رشته‌های جذاب بعدی برای دختران ورزش‌دوست استان خراسان رضوی هستند.
در بخش پراکندگی جغرافیایی، پس از مشهد که به‌تنهایی ۵۹هزار بانوی ورزش‌کار سازمان‌یافته را جذب کرده است، نیشابور با ۶۲۰۰ ورزش‌کار زن، دومین پایگاه بزرگ ورزش زنان استان خراسان رضوی به حساب می‌آید. سبزوار با ۲۸۰۰ و تربت‌جام با ۲۷۰۰ نفر در رتبه‌های بعدی شهر‌های دارای بیشترین جمعیت زنان ورزش‌کار در خراسان رضوی قرار گرفته‌اند.
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->