سرخط خبرها

پیدا کردن زمین چمن، مهم‌ترین مشکل دختران فوتبالیست مشهد

  • کد خبر: ۲۶۱۰۹
  • ۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۰۹:۴۷
  • ۱
پیدا کردن زمین چمن، مهم‌ترین مشکل دختران فوتبالیست مشهد
نایب‌رئیس بانوان هیئت فوتبال مشهد از مهم‌ترین مشکلات دختران ورزشکار می‌گوید.
مژده رنگیان/ شهرآرانیوز - هیاهوی سالن‌های فوتسال و زمین‌های چمن فوتبال جای خود را به یک دوربین گوشی همراه و پوشیدن لباس ورزشی و انجام تمرینات در مقابل دوربین داده است و از این طریق ورزشکاران و هم‌تیمی‌ها سعی می‌کنند جای خالی تمرینات گروهی را جبران کنند. دختران فوتبالیست و فوتسالیست مشهد نیز این روز‌ها چنین شرایطی دارند و با شرکت در تمرینات و چالش‌های مختلف سعی دارند تا این روز‌های تعطیلی را بگذرانند. نایب‌رئیس بانوان هیئت فوتبال مشهد، اما می‌گوید شاید بتوانند در یکی‌دو ماه آینده تمرینات دختران روی چمن را با مجوز و رعایت پروتکل‌های بهداشتی آغاز کنند.
فاطمه میرزی، نایب‌رئیس بانوان هیئت فوتبال مشهد، درباره این‌روز‌ها می‌گوید: شیوع کرونا و تطعیلی‌ها را همه ما در این مدت تجربه کرده‌ایم. بیشترین تأثیر هم روی ورزش بوده و ورزشکاران را خانه‌نشین کرده است. ما نیز تمام برنامه‌هایمان تحت‌تأثیر آن قرار گرفته و پیش‌بینی شده حتی تا پایان امسال رشته‌های گروهی راه‌اندازی نشوند. در مشهد نیز شرایط به شکلی نیست که سالن‌های ورزشی در چند ماه آینده بازگشایی شود. طرح پیشنهادی که برای دختران داریم و قرار است با رئیس هیئت مشهد درمیان بگذارم، برگزاری تمرینات در زمین فوتبال است. دختران در گروه‌های کم‌تعداد در کلاس‌های متعدد حاضر شوند و قطعا تدابیری برای رعایت حداکثر بهداشت باید در نظر گرفته شود، زیرا تمرین در سالن‌ها و فضا‌های سرپوشیده درحال‌حاضر خطرناک است.

مشکل بزرگی به نام چمن در مشهد
میرزی درباره زمین‌های چمنی که دختران در مشهد می‌توانند از آن برای تمرینات خود استفاده کنند، تصریح می‌کند: در مشهد درحال‌حاضر فقط زمین چمن ویژه دختران در دانشگاه فردوسی است و در کنار آن فقط زمین چمن سعدآباد را داریم که همیشه با مشکل زمان‌بندی برای بانوان روبه‌روست. در سال‌های قبل ساعت‌های ۷:۳۰ صبح و شب به دختران ارائه می‌شد که بدترین زمان‌های ممکن است. امیدوارم حالا با حضور مدیریت جدید، شرایط بهتر شود. بزرگ‌ترین مشکل ما نیز درحال‌حاضر همین زمین چمن است؛ زیرا معیار‌های خاصی را برای زمین تمرینی بانوان مطرح کرده‌اند و باید تمام اطراف آن محصور شود و بدون میدان دید به بیرون باشد. پیداکردن چنین زمینی در مشهد بسیار کار سختی است. او تأکید می‌کند: سال قبل تنها زمین چمن مصنوعی دختران در یکی از مدارس مشهد افتتاح شد که در ابعاد سالنی است و در یک فضای سرپوشیده قرار دارد. با توجه به شرایط فعلی نمی‌توان از آن استفاده کرد؛ اما حتما در برنامه‌های آینده می‌توانیم از این ظرفیت استفاده کنیم.

حمایت بادامکی از ورزش بانوان
نایب‌رئیس بانوان هیئت فوتبال مشهد درباره دیدگاه رئیس این هیئت از ورزش بانوان می‌گوید: حسین بادامکی در همین مدت نیز نشان داده است از فعالیت بانوان در فوتبال و فوتسال بسیار حمایت می‌کند. از تمامی‌پیشنهاد‌ها و طرح‌ها دراین‌زمینه استقبال می‌کند. در زمستان گذشته طرح برگزاری مسابقات فوتبال دختران به هیئت مشهد ارائه شد، رئیس هیئت به صورت جدی پای‌کار بود؛ اما بعد از بررسی‌های بیشتر، بادامکی اعلام کرد باید فرهنگ شهر مشهد را نیز در نظر گرفت و هنوز شرایط برای فوتبال دختران باوجود استعداد‌های بسیار زیادی که دارد، مهیا نشده است؛ ولی در برنامه ما قطعا قرار دارد و بر روی آن کار و تحقیق می‌شود.

آینده نامعلوم لیگی‌ها
او که به‌عنوان سرپرست تیم فوتبال دختران سایپا سال گذشته در لیگ‌یک حاضر شد و تا چندقدمی‌صعود به لیگ برتر نیز رسید، درباره برنامه امسال تیم سایپا برای حضور در لیگ‌های کشوری اظهار کرد: فصل قبل با ناداوری تیم ما چهارم شد و نتوانست به لیگ برتر برسد. تمامی‌فیلم‌های بازی‌ها موجود است و به اندازه کافی گویاست که حق ما در این رقابت‌ها ضایع شد. به‌هرحال با بدشانسی نتوانستیم به لیگ برسیم و در صورت کسب مجوز امسال می‌توانستیم در لیگ حاضر شویم. برای حضور در لیگ‌یک نیز صحبت‌هایی با اسپانسر‌ها شده بود. برای حضور در لیگ برتر یک‌میلیارد بودجه نیاز است و برای بازی در لیگ‌یک و گرفتن سهمیه ۵۰۰، ۶۰۰ میلیون تومان هزینه لازم است. با این شرایط و تعطیلی‌ها و رکود اقتصادی نمی‌دانیم می‌توانیم امسال تیم‌داری کنیم یا نه. سال گذشته نیز هیئت استان، آقایان اصولی و حیدری، حمایت‌های خوبی از ما داشتند و نشان داده‌اند که در این مدت از ورزش بانوان پشتیبانی می‌کنند که اتفاق بسیار خوبی است. نایب‌رئیس بانوان هیئت فوتبال مشهد یادآور شد: به فعال‌شدن فوتبال بانوان بسیار خوشبین هستیم؛ ولی نیاز است که از بازیکنان و مربیان آن بیشتر حمایت شود. مربیانی که در مشهد داریم، بهترین‌ها هستند و باید از این ظرفیت‌ها در شهر خودمان استفاده کنیم تا ورزش دخترانمان ارتقا پیدا کند.
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
فرشته
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۴۳ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۵
0
0
آدرس میشه ارسال کنید
پربازدید
نظرسنجی
شما به کدام نامزد انتخابات ریاست جمهوری رای می دهید؟
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->