پیش‌فروش لوازم خانگی برای جلوگیری از ایجاد بازارسیاه قیمت جدید پژو پارس با افزایش ۱۵۰ میلیون تومانی تعیین شد (۲۹ فروردین ۱۴۰۳) حقوق فروردین بازنشستگان کشوری امروز پرداخت می‌شود (۲۹ فروردین ۱۴۰۳) همه چیز درباره هلدینگ «خلیج فارس» دلار به کانال ۶۶ هزار تومان برگشت (۲۹ فروردین ۱۴۰۳) لزوم صادرات سیب و پرتقال مازاد در راستای حمایت از تولید داخل از ابتدای سال، ۲۰۰ تن گوشت قرمز وارد شده و در بازار توزیع شده است چگونه از موبایل به جای کارت بانکی استفاده کنیم؟ هشدار اتحادیه طلا و جواهر مشهد برای به‌کارگیری اتباع غیرمجاز در واحدهای صنفی اعلام شرایط جدید متقاضیان خودروی پارس سامانه جامع یکپارچه با موعد تحویل زمستان ۱۴۰۲ با قیمت جدید + جدول اعلام بخشنامه فروش سدان فونیکس آریزو ۶ جی تی (۲۹ فروردین ۱۴۰۳) + جدول قیمت طلا، قیمت دلار و قیمت سکه در بازار امروز چهارشنبه (۲۹ فروردین ۱۴۰۳) پیام فرمانده سپاه امام رضا (ع) به مناسبت روز ارتش جمهوری اسلامی ایران مهروموم ۱۹ کافه سنتی و کافی‌شاپ در مشهد (۲۹ فروردین ۱۴۰۳) پیاده‌سازی امکان پرداخت پول با موبایل به جای کارت در ۶ بانک اعلام قیمت تضمینی ۱۲ محصول کشاورزی بازار مسکن همچنان در رکود تعطیلات آخر هفته همچنان یک روز است وزیر صمت: حجم واردات خودرو به حدی بوده که در بنادر جا نداریم | افزایش قیمت خودرو به دلیل نوسانات دیگر بازار است هزار و ۴۱۷ پرونده تخلف تعزیراتی در طرح نوروزی خراسان رضوی تشکیل شد بودجه زیارت برای ۴ شهر زیارتی، تنها ۳۵۰ میلیارد تومان در جلسه خودرویی وزیر صمت با شورای رقابت چه گذشت؟ (۲۸ فروردین ۱۴۰۳) گرانفروشی و عدم رعایت قوانین نظام صنفی، عمده تخلف در پلمب کافی شاپ و کافه سنتی در مشهد
سرخط خبرها

ضرر میلیاردی خودروساز‌ها از قیمت‌گذاری/منتظر پراید ۱۰۰ میلیون تومانی باشید!

  • کد خبر: ۲۶۴۳۵
  • ۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۰:۵۶
  • ۱۵
ضرر میلیاردی خودروساز‌ها از قیمت‌گذاری/منتظر پراید ۱۰۰ میلیون تومانی باشید!
به اعتقاد یک کارشناس صنعت خودرو، نحوه قیمت‌گذاری خودرو در ۲سال گذشته موجب شده است هر خودروساز بر روی هر خودرو حدود ۳۰ میلیون تومان و در مجموع ۲۰میلیارد تومان متحمل ضرر و زیان شود. با این حال اگر نیاز خودروسازی کشور به سرمایه‌گذاری تأمین شود، افزایش تولید رقم خواهد خورد و پس از ۵ تا ۶ ماه قیمت‌ها کاهش می‌یابد.
 
به گزارش شهرآرانیوز، در برنامه گفت‌وگوی ویژه خبری شب گذشته (شنبه) با موضوع نابسامانی قیمت خودرو با حضور عباس تابش، رئیس سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان، و امیرحسن کاکایی، عضو هیئت علمی دانشکده مهندسی خودرو دانشگاه علم‌وصنعت و کارشناس این حوزه، برگزار شد. گفتنی است رضا شیوا،- رئیس شورای رقابت، و مرتضی شجاعی، کارشناس صنعت خودرو، در این برنامه و ارتباط به اظهار نظر و توضیحات پرداختند.

امیرحسن کاکایی در این برنامه با اشاره به اینکه در حال حاضر، انواع سازمان‌های نظارتی و امنیتی بر دو خودروساز بزرگ کشور نظارت دارند. ۲۸ خودروساز خصوصی هم داریم که به علت تحریم‌ها، تقریباً تعطیل شدند. با آن روند‌های دستوری قیمت‌ها، دو خودروساز اصلی هم به سمت توقف تولید پیش می‌رفتند، اما با انواع تمهیداتی که دولت در این دو سال اندیشیده شد، تولید خودرو به حدود ۷۶۰ هزار دستگاه در سال رسید. چنانچه اقتصاد و نحوه قیمت‌گذاری، اصلاح شود می‌توان تولید خودرو را در شرایط فعلی هم به حدود یک میلیون و ۲۰۰ هزار دستگاه رساند.

عضو هیئت علمی دانشکده مهندسی خودرو دانشگاه علم‌وصنعت ایران ضمن تأکید بر اینکه شرایط تحریمی موجب کاهش تولید خودرو شده است، افزود: تحریم‌های فعلی در مقایسه با تحریم‌های دور قبل در سال ۱۳۹۱ سخت‌تر شده است. نحوه قیمت‌گذاری خودرو طی دو سال اخیر به‌گونه‌ای بوده است که هر خودروساز به طور متوسط برروی هر خودرو حدود ۳۰ میلیون تومان زیان ایجاد کرد. خودروساز، هر پراید را به قیمت بهمن ماه سال ۱۳۹۷ به نرخ ۳۸ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان عرضه کرد و قیمت ۹۰ میلیونی پراید در بازار به خودروسازان ربطی ندارد. سؤال بنده از آقای شیوا این است که اصلا زیان ده بودن خودروسازان را قبول دارند؟ قبول دارند که طی دو سال اخیر دو خودروساز بزرگ در مجموع متحمل ۴۰ هزار میلیارد تومان ضرر و زیان شده‌اند؟

این فعال صنعت خودرو با بیان اینکه در دو سال اخیر قیمت مواد اولیه حدود سه برابر شده است، تصریح کرد: قیمت‌گذاری خودرو یا باید براساس مهندسی هزینه یا براساس حاشیه بازار باشد. خودروسازی نیاز به سرمایه‌گذاری داشته تا بتواند تولید خود را بالا ببرد؛ در این صورت پس از پنج تا شش ماه قیمت‌ها کاهش می‌یابد.

در ادامه مرتضی شجاعی، دیگر کارشناس بازار خودرو، نیز گفت: در وضعیت فعلی بازار و با جست‌وجو در نشانی‌های اینترنتی، خودرو‌های صفر مدل ۱۳۹۷ را هم پیدا می‌کنیم که نشان می‌دهد برخی افراد بر روی خودرو‌های تولید داخل، دو سال سرمایه‌گذاری کرده‌اند. این موضوع نشان می‌دهد هم سیاست‌گذار و هم تولیدکننده مسیری را طی کرده که فرد را متقاعد کرده است که بیش از دو سال، سرمایه خود را بخواباند.

وی با اشاره به اینکه ساختار حاکمیت ایران تحت تحریم و تهدید غرب و به ویژه آمریکا بوده است، افزود: راهبرد‌ها و سیاست‌گذاری‌های ما برای صنعت خودرو، درست نبوده است، چراکه اگر این چنین بود تولید خودروی پراید و یا ۴۰۵ نباید پس از این همه سال به این قیمت و کیفیت برسد و با خروج از خط تولید، قیمت هم افزایش یابد.

شجاعی تأکید کرد: از اسفندماه سال گذشته فروش فوری نداریم، اما بر اساس خبرهایی، خودرو‌های پرتیراژ از خط تولید خارج می‌شود و اظهار نظر‌هایی می‌کنند که منتظر پراید ۱۰۰ میلیون تومانی باشید.
 
منبع: ایسنا
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱۵
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۳
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۴۱ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۱
3
15
اقا در این فرغون سازها را گل بگیرید
علی
Iran (Islamic Republic of)
۱۷:۴۱ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۲
لطفا نخرید
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۰۵ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۳
خدا دروغگو رو لعنت کنه . اگر اینا ضرر و زیان میدیدن ؛ تو خونه های لاکچری و ماشین های لاکچری سوار نبودن و زن و بچه هاشون دائم تو سفر های خارجی تشریف نداشتن.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۰۹ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۱
2
21
سلام خدمتذشما اقا خواهش میکنیم مردم سر کار ندارین همه دست خودرو ساز وذدلال هست دست شما خودرو ساز دلال هست نمیدونم چرا دولت وایستاده داره نگاه میکنه جلو شما رو نمیگیره فقط خدا به داد دل ما فقیر بیچارهای که توان خرید یک خودرو ندارم که بتونم من بیکار ماشینی داشته باشم. بهاش کار کنم خرچ کرایه خونه شکم زن بچه خودم سیر کنم برادرهای گلم من بیکار و فقیر هستم توان خرید ندارم داشتن پراید برای خودم خانوادم شده رویا
بنده
Iran (Islamic Republic of)
۲۳:۵۱ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۲
ان شاالله نابودی ایران خودرو و سایپا
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۹:۰۰ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۲
0
2
اینهمه ماشین دپو شده برای گران شدن است فروش قطره چکانی برای بالا نگه داشتن قیمت خودرو است برید خودتون گول بزنید ؛:،"؟!!":؛
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۹:۱۹ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۲
0
0
ازساعت 11الی ۱۸توسایت بودم موفق نشدم ثبت نام کنم فکرکنم مردم عادی رو سرکار گداشتن تا رفیق دلال ها بشن و خودشون ثبت نام بشن....
بهتر نیست ثبت نام رده سنی باشه تا حق مردم عادی خورده نشه.....والا خجالت هم خوب چیزیه مسیولین دروغگو
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۹:۳۲ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۲
0
1
این آقایی کامایی قطعا از مافیا خط میگیره صحبتاش فقط یک طرفه بود و اصلا کذب صحبت کردند، جناب کاکایی اولا مگه خودرو ملی نیست و خودروی ملی چقدر با تحریم ها مرتبط هست؟ دوما شما بر چه اساسی این پیشنهاد میدید؟
احسان
Iran (Islamic Republic of)
۲۳:۲۰ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۲
0
3
پولی که دولت بشون کمک کرد کجارفت دوبار بش 5000میلیون کجا بردیم پولا. آقا خودروسازان تعطیل کنید برن بابا کشتید ما را واردات باز کنید بزار ملت سوار ماشین با کیفیت بشن
مهدی
Iran (Islamic Republic of)
۰۲:۱۸ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۳
0
0
همین شماها با اینجور تیتر و اخبار مسبب افزایش ناآگاهانه قیمت ها میشوید و در گناه افزایش قیمت خودروها، شریک....
محمز
Iran (Islamic Republic of)
۰۶:۴۷ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۳
0
0
فکر نکنم واقعا چیزی تحت عنوان مدیریت وجود داشته باشه وقتی جناب رییس جمهور شخصا با افزایش قیمت موافقت کردند بایدالان بالا بره ارزش پولیشون کف چاه داره طی میکنه اومدن رو سر چاه راه میروندواقعا فکر کردن مردم احمقن که هر روز ی طور پاسشون میدن هیچ الگویی برای مصرف کننده لحاظ نشده فقط میخوان پول های به باد رفتشون از جیب مردم در بیارن دولتمردان به اصطلاحی شما که به مردم ظلم میکنید دیکتاتور هستین و هر روز دارین مردم رو فقیر ترمیکنیدواسه این تصمیمات کلان کشوری عقل نو گرایش نو حرکت نو میخواد مقام معظم فرمودند جهش تولید نه که تولید کنید و صد برابر به مردم تحمیل کنید نه قیمت کارخانه واقعی هست نه بازار حداقل دلال بازی رو از این سایت های کفترک بازی کوناه کنید که هر روز داره بازار قیمت ها رو به هم میریزه به والا هیچ توهینی به هیچ مڎهبی کسی نمیکنه فقط شما عامل نشید که شما هم زیر سوالین
محمد
Iran (Islamic Republic of)
۰۶:۵۷ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۳
0
0
به همین هوا باشید که پراید بیاد به زیر 60 م تومن.همه تلاش دولت اینه که بخاطر چند تا بدبخت بیچاره بزنه فاتحه خودروسازی رو بخونه! اینطوری فشار رو روی نقطه اشتباه وارد میکنه، کسایی که از کورس ورقابت بازار عقب موندن فقط و فقط تقصیر کم کاری خودشونه، با فشار آوردن به صنایع خودرو فقط روی آتیشی که گرفتند بنزین میپاشید.باید دید علت اصلی این تورم کجاست چون فقط توی خودرو نیست!
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۸:۳۷ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۳
0
0
این همه خریدین این بار نخرین مرسی
کامران
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۱۷ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۴
0
0
درود کدام کارمند بازنشسته بیکار دانشجو زن خانه دار کشاورز....بنام خودش دسته چک صیاد داره کدوم بانک به این افراد دسته چک میده بغیر بازاری و دلالهای ماشین. سالیان متمادی فقط سنگ جلوی پای مصرف کننده واقعی گذاشتند الانم نصف قیمت ماشینو بدیم اگه قرعه بناممان افتاد الباقی و حدود ۳تومن هم چک صیاد این یعنی فقط سود دلال که راهشو بلده وگرنه کارمند و باز نشسته حقوق بگیر اینقد برا دولت اعتبار نداره که ۳میلیون تضمینش کنه و یا گواهی کسر از حقوق ارائه کنن. ویا اونایی که بهمن ۹۶ ثبت نام کردند و هنوز بقول خودشان بعلت تحریم و نداشتن قطعه خودرو تحویل نگرفتن چه گناهی کردن که الان حق ثبت نام ندارن اونایی که اون بالا تصمیم میگیرن و بابت تصمیمماتشون حقوق چند ده میلیونی میگیرن آیا به این دغدغه های پیش پا افتاده میتونن پاسخگو باشن این پیامو حدود یک ساله که همجا فرستادم و به همه جا زنگ زدم ولی میگن درآینده و ثبت نام بعدی .افسوس برای تصمیم گیرندگان صنایع خودرو سازی
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۰۴ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۱
0
0
نمدونم با اینهمه ضرری که این شرکت ها کردن چرا هنوز سرپا هستن یادروغ میکن یا دارن با پول مردم بازی میکنن که خدا کنه اولیش باشه چون اگر دومیش باشه یکجا سرباز میکنه اونوقت میشه حکایت صندوق های قرض والحسنه
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->