سرخط خبرها
رئیس اداره سلامت و تندرستی آموزش و پرورش خراسان رضوی گفت:

نیمی از فضا‌های آموزشی استان پایگاه تغذیه سالم دارند

  • کد خبر: ۱۳۴۶۱
  • ۱۱ دی ۱۳۹۸ - ۱۳:۲۲
نیمی از فضا‌های آموزشی استان پایگاه تغذیه سالم دارند
رضا کشتی‌دار، رئیس اداره سلامت و تندرستی آموزش و پرورش خراسان رضوی گفت: از ابتدای سال تحصیلی از ۱۷۱ پایگاه تغذیه سالم بازدید و ۱۶۸ گزارش در سامانه آموزش و پرورش ثبت شده و موارد متخلف در حال پیگیری است، اما تاکنون پایگاهی پلمب نشده‌است.
تکتم جاوید- رضا کشتی‌دار در گفتگو با خبرنگارشهرآرا اضافه کرد: درحال حاضر بیش از ۸ هزار فضای فیزیکی آموزشی در استان داریم که ۵۰ درصد آن‌ها فضای مجزا برای پایگاه تغذیه سالم دراختیار دارند، اما نیمی دیگر یک فضای کوچک مانند کمد را برای قراردادن خوراکی‌هایی که نیاز به یخچال ندارند، ایجاد کرده‌اند.

وی با اشاره به شایعات مطرح شده درباره کیک و خوراکی‌های ناسالم گفت: این موارد مصداق تروریسم اقتصادی است و براساس بخشنامه‌ای که از سوی وزارتخانه ابلاغ شد هیچ کدام از پایگاه‌های تغذیه سالم در مدارس نباید تعطیل باشد. تنها تذکرات داده شده این است که پایگاه تغذیه مدرسه از شرکت‌های معتبر خریداری کند، دریافت فاکتور رسمی خرید جهت پیگیری‌های بعدی لازم است و همچنین به دانش‌آموزان آموزش داده شود که قبل از خوردن موادغذایی آن را کنترل کنند.

کشتی‌دار تاکیدکرد: باتوجه به اینکه دانش‌آموزان در سن رشد هستند و بحث تغذیه آنان علاوه بر سیرشدن از جهت دریافت موادمغذی و عادت‌های غذایی بزرگسالی اهمیت زیادی دارد، عملکرد پایگاه‌های تغذیه سالم مورد توجه بیشتری است. به همین جهت هرسال از طرف دفتر سلامت وزرات، دستورالعمل پایگاه تغذیه سالم برای ما ارسال می‌شود که به تمام مدارس بخشنامه می‌کنیم و نشان می‌دهد که فروش کدام خوراکی غیرمجاز و کدام موارد مجاز است.

رئیس اداره سلامت و تندرستی آموزش و پرورش استان خاطرنشان کرد: بوفه مدارس به عنوان یک چالش و نگرانی همواره مورد توجه والدین بوده است و همیشه گزارش‌هایی درباره فروش موادغذایی ممنوعه داشتیم. به همین جهت دوره‌های آموزشی تشکیل داده و نظارت‌ها را تشدید کردیم و به شکایات والدین به سرعت رسیدگی می‌شود تا والدین دغدغه کمتری داشته‌باشند. نکته مهم دیگر اینکه فرآیند اجرایی و بستن قرارداد پایگاه تغذیه مدارس با سازمان دانش‌آموزی و موضوع نظارت برعهده ماست.

وی همچنین درباره شرایط عرضه غذا‌های گرم در مدرسه یادآورشد: اگر شرایط و ضوابط پخت و پز در پایگاه تغذیه سالم رعایت شده باشد و براساس دستورالعمل، فضای سرامیکی، هود و ظروف استفاده شده رعایت شده باشد می‌توان در محل پایگاه تغذیه در مدرسه برخی غذا‌های ساده را پخت و به دانش‌آموزان عرضه کرد.
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->