پیدا شدن گوشت الاغ در یکی از هتل‌های اطراف حرم مطهر رضوی برنامه افزایش ظرفیت تولید روزانه پارس در سال جدید بیش از ۹۰ تن تخم مرغ غیر بهداشتی در شهرستان مشهد کشف و توقیف شد کم فروشی یک نانوایی در مشهد را به پلمب کشاند (۹ فروردین۱۴۰۳) جزئیات افزایش ضریب حقوق کارمندان و بازنشستگان دولت در سال ۱۴۰۳ + جدول ۴۲ واحد گرانفروش و متخلف در مشهد پلمب شدند (۹ فروردین ۱۴۰۲) آغاز حراج‌های خرده‌فروشی اموال تملیکی از ۱۴ فروردین ۱۴۰۳ حقوق ورودی تلفن همراه بالای ۶۰۰ دلار مشخص شد تعریف ۱۶ پروژه برای تامین آب شرب مشهد در سال جدید | اختصاص بیش از ۴ هزار میلیارد تومان برای این پروژه‌ها مالیات بر ارزش افزوده رسما ۱۰ درصد شد! (۸ فروردین ۱۴۰۳) مصرف بنزین دوباره اوج گرفت (۸ فروردین ۱۴۰۳) اعمال افزایش حقوق بازنشستگان از فروردین + ویدئو ۲ کافی شاپ به دلیل تخلفات صنفی در مشهد پلمب شد (۸ فروردین ۱۴۰۳)  ۲۲ مرکز متخلف در خراسان رضوی پلمب شد  نگرانی طلافروشان از گرایش مردم به خرید طلای مستعمل رشد ۳ درصدی بورس در اولین هفته کاری سال جدید (۸ فروردین ۱۴۰۳) وزیر اقتصاد: دولت با افزایش ۱۰۰ هزار میلیاردی بار مالیاتی بودجه توسط مجلس مخالف است آخرین قیمت گوشی‌های روز در بازار | آیفون ۱۳ حداقل ۴۰ میلیون تومان شد + جدول (۸ فروردین ۱۴۰۳) آخرین قیمت محصولات سایپا + جدول (۸ فروردین ۱۴۰۳) آخرین قیمت محصولات ایران‌خودرو + جدول (۸ فروردین ۱۴۰۳) جدی شدن احتمال تغییر دستمزد ۱۴۰۳ کارگران آیین‌نامه دستمزد  ۱۴۰۳ در هیئت دولت تصویب شد ویدئو| توضیحات رئیس سازمان برنامه بودجه درباره تخصیص ارز برای واردات خودرو (۸ فروردین ۱۴۰۲) فرودگاه‌ها زیر ذره بین نظارتی سازمان هواپیمایی کشوری جزئیات پیش فروش بلیت قطار‌های مسافری از ۹ فروردین ماه سهمیه ویژه اقلام اساسی به استان‌های مسافرپذیر تخصیص می‌یابد
سرخط خبرها

خرید و فروش ارز دیجیتال «اتریوم» قانونی است!؟

  • کد خبر: ۲۶۵۰۸
  • ۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۷:۳۵
  • ۷
خرید و فروش ارز دیجیتال «اتریوم» قانونی است!؟
رئیس اداره بازرگانی داخلی سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان‌رضوی درباره عرضه ارز دیجیتال اتریوم در صرافی‌ها می‌گوید: اگر کسی بخواهد در زمینه ماینینگ و استخراج رمزارز‌ها کار کند، نیازمند صدور مجوز استخراج از رمزهاست که مسئول قانونی آن به استناد مصوبه هیئت وزیران، سازمان‌های صنعت و معدن هستند و درخواست جواز تأسیس برای استخراج رمزارز را می‌دهند، حال اتریوم باشد یا بیت‌کوین فرقی نمی‌کند.
سعیده ساجدی‌نیا - حمیدرضا رجوعی در گفت‌وگو با شهرآرانیوز با اشاره به اینکه جواز تأسیس ضوابطی دارد، گفت: واحدی که می‌خواهد استخراج رمزارز را انجام دهد، باید در شهرک‌های صنعتی مستقر باشد و در این میان تعرفه برق استخراج رمزارز جداگانه محاسبه می‌شود که شرکت برق عددی متفاوت از هزینه برق مسکونی را برای آن در نظر گرفته است.
 
خرید و فروش رمزارز‌ها هم قانونی است
او افزود: بر این اساس در شرایطی که صدور مجوز استخراج رمزارز قانونی تعریف شده و این کار در حال انجام است، خرید و فروش رمزارز‌ها هم دارای وجاهت است و فعالیت صرافی‌ها برای استخراج رمزارز‌ها زیر نظر بانک مرکزی و با تأیید سازمان صنعت انجام می‌شود.

رجوعی در عین حال اضافه کرد: درباره اینکه آیا بانک مرکزی برای خرید و فروش رمزارز مجوز جداگانه‌ای صادر می‌کند یا هر صرافی‌ای که در زمینه استخراج رمزارز فعالیت می‌کند، امکان خرید و فروش آن را هم دارد یا خیر، اطلاعی ندارم؟!

فعالیت هرمی تخلف است
رئیس اداره بازرگانی داخلی سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان‌رضوی در واکنش به فعالیت هرمی برای خرید ارز دیجیتال اتریوم نیز گفت: فعالیت هرمی به هر شکلی، محدودیت و ممنوعیت دارد و مصداق تخلف است، چه رمزارزی باشد که از مسیر قانونی خرید و فروش شده باشد و چه شکل‌های دیگر رمزارزها. ولی این ۲ مبحث را باید از هم جدا کرد.

او ادامه داد: وقتی برای استخراج رمزارز‌ها مجوز می‌دهیم، نمی‌توان گفت که خرید و فروش آن غیرقانونی است و اگر کسی در این مسیر مال‌باخته شود، بابت فعالیت هرمی خود گرفتار شده است و ارتباطی به اصل استخراج رمزارز ندارد.

رجوعی اضافه کرد: چه کسانی که بستر واگذاری رمزارز را به شکل شبکه‌ای و هرمی فراهم کرده و چه کسانی که به عنوان بازاریاب در این مسیر فعالیت کرده‌اند، مرتکب تخلف شده‌اند و مسئولیت و عواقب این کارشان هم بر عهده خودشان است.

اتریوم مانند بیت‌کوین رمزارزی است که بر پایه بستر‌های اینترنتی نسبت به استخراج آن با دستگاه‌های خاص اقدام می‌شود و ارزش و اعتبار آن به ارزش ذاتی آن است که در خرید و فروش‌های بین‌المللی انجام می‌شود و امکان جایگزینی دلار و هر واحد پولی دیگر را دارد.
ارزش هر بیت‌کوین اکنون به ۹۲۰۰ دلار افزایش یافته است و مانند دلار، ارزش ارز دیجیتال بیت‌کوین یا اتریوم هم بالا و پایین می‌شود.

۳۱ تیر ۹۸، وزیر صنعت، معدن و تجارت اعلام کرد که با به رسمیت شناختن ارز‌های دیجیتال به عنوان یک صنعت، این وزارتخانه مسئول صدور مجوز ماینینگ شده است.

رضا رحمانی با اشاره به اینکه ایران در برابر فناوری‌های جدید همیشه مقاومت داشته است، گفت: تجربه‌های گذشته نشان می‌دهد در این حوزه باید به یک اشتراک نظر دست یافت و بر این اساس در دولت این بحث مطرح شد که در حوزه فناوری‌ها و کسب‌وکار‌های جدید باید اقداماتی صورت گیرد تا در آینده این موضوعات به اقتصاد کشور تحمیل نشود و اگر در برابر فناوری جدید به صورت مدیریت شده تصمیم‌گیری نشود، مانند یک سیل ممکن است ویرانگر باشد.

به گفته او، تولید رمزارز‌ها مانند تولید یک کالا هستند که الزامات خود را دارد و بر این اساس کمیسیون اقتصادی دولت رمزارز‌ها را به عنوان یک صنعت به رسمیت شناخته که تولید آن نیز باید به عنوان یک کالا محسوب شود.

هشدار پلیس به خریداران ارز دیجیتال
این اظهارات در حالی است که رئیس پلیس پیشگیری با مجرمانه خواندن فعالیت در شبکه ارز خارجی با عنوان «اتریوم» از برخورد با صرافی‌هایی خبر داد که این فعالیت‌های غیرقانونی را تسهیل می‌کنند و فروشنده ارز این شرکت هرمی هستند.

سرهنگ محمد بوستانی در گفت‌وگو با شهرآرانیوز، با تأکید بر اینکه سرمایه‌گذاری در زمینه ارز دیجیتال خارجی هیچ تضمینی ندارد، توصیه کرد: شهروندان به این قبیل کار‌های اقتصادی وارد نشوند و خودشان را گرفتار نکنند، زیرا پول را به حسابی واریز می‌کنید که تأییدشده نیست و شناختی نسبت به صاحبان آن حساب‌ها در خارج از کشور ندارید! در نتیجه اگر اتفاقی بیفتد، به چه کسی می‌توان متوسل شد و از کدام کانال امکان پیگیری هست؟! می‌بینیم که در عمل هیچ دسترسی‌ای وجود ندارد.
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۷
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۱
رحمان
Iran (Islamic Republic of)
۱۸:۴۲ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۲
0
2
با سلام
چجوری و از کجا باید ثبت نام کنیم که قانونی باشه و فعالیت کنیم تو این عرصه، میشه یه راهنمایی بفرمائید.
سید عارف
Germany
۱۸:۳۵ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۴
بالاخره فهمیدی رفتی دو تا مقاله خوندی؟ بهتر که مقاله قبلی تو پاک کنی چه بنویسی جذابیت جنسی چه ننویسی بقیه کارشون و میکنن خودتو خسته نکن ولی از بیخبر بهتره به جای حقیقت دروغ بنویسی کار خوبیه آفرین کاری که همشون میکنید تازگی نداره با خودت فکر کن چند نفر تو ایران این اکاذیب شما رو میخونن
محمد
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۰۳ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۳
1
1
در رابطه با سرمایه‌گذاری در بورس نزدک با نام یونیک فاینانس هم اطلاع رسانی نمایید
ایران کوین
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۲۷ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۶
0
0
دوستان سلام
با توجه به افزایش قیمت دلار نسبت به ریال همه ما میدونیم که بهترین روش درآمد زایی، درآمد دلاری هست و هرکسی بتونه با دلار کسب درآمد کنه از اینترنت چند برابر به ریال سود میکنه،البته این کار به لطف اینترنت و فضای مجازی ممکن هست،البته من فقط معرفی میکنم و هر کسی دوست داشت خودش میتونه اقدام کنه و یا به صورت انلاین با خوده پشتیبان سایت درباره نحوه فعالیت سوال کنه من آدرس سایت میدم،واسه اطلاعات بیشتر با پشتیبان آنلاین تمام سوالات خودتون بپرسید و اگه راضی بودید اقدام به فعالیت کنیدhttps://my.irancoinmine.com/#/auth/register?code=2EABW4
سعید
Netherlands
۲۱:۴۵ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۷
0
0
سلام عرض ادب سایت فوق العاده صرافی بی نظیر ارز دیجیتال برای خرید فروش کردن انواع مختلف ارز دیجیتال بیت کوین اتریوم ریپل و و و تو این روز های کرونایی که تو خونه هستین کسب درامد کنید
شما میتوانید با لینک زیر در صرفی ثبت نام نموندهhttps://nobitex.ir/signup/?refcode=12452
دارای کیف پول . خرید فروش انی. دارای سرور داخلی و رفع نگرانی کابران از تحریم شدن. کمترین کارمزد خرید فروش. به خاطر واسطه بودن قیمت های خرید فروش منصفانه هستش و به روز . دوست من گران نخر و ارزان نقروش
علی
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۴۴ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۱
0
0
با سلام و عرض احترام
باعث تاسف است که در فضای اینترنت ملی کشور عزیزمان رسانه ی بی محتوا و با خبرنگار های دور از فضای دانش و تکنولوژی روز و حتی فراتر از آن افرادی که از علم رسانه بی اطلاع هستند در حال فعالیت است و جالب تر از آن اظهار دو موضوع کامل ناقض در دو مقاله بی پایه که تاییدی بر کم تجربگی شما در این حوزه است.
امیدوارم با خواندن این پیام و حتی عدم انتشار آن توسط بزرگواران مسئول وبسایت قدمی در راستای اصلاح الگوی پیشین شما برداشته باشم.
پیروز باشید
مینا
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۱۳ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۸
0
0
اقا بیاید این سایت به صورت ساعتی اتریوم رایگان میده ،
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->